Pris på diskus Per st?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ahammarn
    • March 2007
    • 18

    #91
    Låter som en bra affär. Det borde nog inte vara några problem att släppa i dom.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #92
      Ursprungligen postat av fredrik_4044
      ? okej.. vad va det du inte förstod då?
      kanske kan förklara
      Kanske det....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • fredrik_4044
        • September 2008
        • 65

        #93
        Ursprungligen postat av ansjo
        Kanske det....

        ??? nu va det jag som inte hängde med??

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #94
          Om du mer konkret förklarar varför du inte gillar odlingsakvarium så kan säkert någon förklara varför, samtidigt som jag förstår vad du menar.
          De kanske inte är de snyggaste karen, men de fyller sin mening och för att få så bra resultat som möjligt får man ge kall på något annat.
          Det skiljer egentligen inte så mycket åt sätt att odla fisk, ge dem de bästa betingelserna för att få ut mesta möjliga kvantitet och kvalitet.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Ouscazz

            • February 2009
            • 910

            #95
            Ursprungligen postat av fredrik_4044
            ? okej.. vad va det du inte förstod då?
            kanske kan förklara

            Om fisken trivs, leker den.. oavsett färg på väggar, inredning osv.. så att fisken har tråkigt och mår sämre i ett odlingsakvarium stämmer inte, då hade den inte lekt.

            Att ett odlingsakvarium ser ut som det gör beror på att du vill ha högkvalitativ fisk när du köper. Fiskens utveckling som yngel är helt avhängig på extremt hög vattenkvalitet vilket är omöjligt att upprätthålla i ett möblerat kar.


            En liten fråga... äter du ägg?
            www.diskusforum.se
            www.loricariidae.se

            Kommentar

            • fredrik_4044
              • September 2008
              • 65

              #96
              Ursprungligen postat av ansjo
              Om du mer konkret förklarar varför du inte gillar odlingsakvarium så kan säkert någon förklara varför, samtidigt som jag förstår vad du menar.
              De kanske inte är de snyggaste karen, men de fyller sin mening och för att få så bra resultat som möjligt får man ge kall på något annat.
              Det skiljer egentligen inte så mycket åt sätt att odla fisk, ge dem de bästa betingelserna för att få ut mesta möjliga kvantitet och kvalitet.
              var ju det ja skrev ju gillar dom inte just för att de ser ut som de gör
              och tror dom flesta håller med mig.. och som du skriver så är det ju ett måste för att få fram bra fisk/antal osv..
              självklart förstår jag att det ser ut som det gör med allt man odlar oavsett djur art.. det är ju en industri
              är ju så det funkar med allt från jord till himmel det e kvantitet/kvalite som gäller

              Kommentar

              • fredrik_4044
                • September 2008
                • 65

                #97
                Ursprungligen postat av Ouscazz
                Om fisken trivs, leker den.. oavsett färg på väggar, inredning osv.. så att fisken har tråkigt och mår sämre i ett odlingsakvarium stämmer inte, då hade den inte lekt.

                Att ett odlingsakvarium ser ut som det gör beror på att du vill ha högkvalitativ fisk när du köper. Fiskens utveckling som yngel är helt avhängig på extremt hög vattenkvalitet vilket är omöjligt att upprätthålla i ett möblerat kar.


                En liten fråga... äter du ägg?
                tråkigt att du tog det som du gjorde skrev ju i mitt inlägg att det jag ogillar är just akvarierna.. det ser trist ut för egen del att se på..

                sen om fiskarna trivs mer eller mindre i ett tomt eller möblerat akvarie osv kan ju ingen svara på för det går ju inte precis o fråga dom.. och att de leker o så gör de mer eller mindre av ren instinkt det e ju det livet går ut på att fortplanta sig ..den instinkten har ju även vi

                ha ha jösses ja det gör jag dricker även mjölk äter kött/rom/kaviar/frukter/grönsaker osv.. bara löjligt fråga sånt,, vet vart du vill komma som sagt allt är en industri som gör att vi lever/rör oss som vi vill och kräver

                jätte tråkigt att du tog det som du gjorde står dock fast vid vad jag skrev odlingskar är tråkiga....

                Kommentar

                Arbetssätt...