Pris på diskus Per st?
Kollaps
X
-
Anders : ok, så om man har en odlare som odlar jätte dyra sorter och får en jätte fin kan han få typ två tusen då :O
C.ciklid : ne det har jag förstått.
Men det är ju många typ affärer och frisörsalonger som har akvarier och med diskus i...är det en lätt fisk?, Är det sämre kvalite bara för att dom blev odlade av någon mindre odlare eller liknande??Kommentar
-
De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.Kommentar
-
Anders : ok, så om man har en odlare som odlar jätte dyra sorter och får en jätte fin kan han få typ två tusen då :O
C.ciklid : ne det har jag förstått.
Men det är ju många typ affärer och frisörsalonger som har akvarier och med diskus i...är det en lätt fisk?, Är det sämre kvalite bara för att dom blev odlade av någon mindre odlare eller liknande??
//CamillaDe sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.Kommentar
-
Finns ingen Stendker som heter Blue Turquoise Diamond.
Stendker 14 cm kostar runt 750:- i Malmöregionen. Priset varierar lite beroende på strain och kvalitet. För 1.200:- st. ska det vara riktigt snygga exemplar, då är priset ok. Kolla fisken noga, den ska vara perfekt för de pengarna. Stendker skickar en hel del skit till Sverige.Kommentar
-
Finns ingen Stendker som heter Blue Turquoise Diamond.
Stendker 14 cm kostar runt 750:- i Malmöregionen. Priset varierar lite beroende på strain och kvalitet. För 1.200:- st. ska det vara riktigt snygga exemplar, då är priset ok. Kolla fisken noga, den ska vara perfekt för de pengarna. Stendker skickar en hel del skit till Sverige.
Kom inte ihåg namnet som sagt. Vi får hoppas att det blir bra då.Kommentar
-
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Dom största fiskarna kostar 820:- att köpa in från stendker till en återförsäljare. Dom allra minsta och minst populära kostar 40:-. Då är inte frakt inräknat. Många svenska återförsäljare i södra Sverige åker över sundet till Köpenhamn för att hämta dom pga att frakten är så satans dyr.
Stendkers fiskar är ganska överskattade och jag hade hellre köpte från en serriös svensk odlare. En stendkerfisk i jumbosize för 1200:- gör inte en återförsäljare många % vinst på.Senast redigerad av SuperAquaMan; 02 February 2010, 02:11.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar