För få Satanoperca i artbeskrivningarna..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #16
    Försök få till lite foton, bara du försöker ett tag så kommer du få till något som kan anses vara acceptabelt
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #17
      Ursprungligen postat av GöranE
      Själv har jag en egenhet att jag vill ha FÖR mycket fisk i mina kar Gillar när det är liv och rörelse. Sedan är det ju så j.... svårt att avstå från en fin fisk man vill haaaa....

      Jag har koncentrerat rötter och gömställen till bakre delen av akvariet och dragit fram ljusrampen lite för att göra det lite dunklare i bakkant. Verkar som dom trivs med detta och är framme och simmar. Jag vill dock ha en öppen yta mot framkant där fiskarna matas så jag kan se att dom kommer fram och äter.
      Jag har några växter som inte är planterade typ windelöv och Anubias och en jättevallisnera som inte får något fäste då den lossnar från bottnen hela tiden.
      Jag har Biltemas fina sand med mindre än 1mm kornstorlek som bottensubstrat.
      Normalt äter inte Satanopercorna mindre fiskar men jag kan inte sätta en peng på att funkar. Geophagusarna däremot vet jag inte. Kan nog vara individuellt från fisk till fisk.
      Känner igen det där!

      Hade du inte bott så långt borti h. hade jag tiggt om att komma och kolla!
      Checking out...

      Kommentar

      • GöranE
        • November 2008
        • 735

        #18
        Ursprungligen postat av Dre
        Känner igen det där!

        Hade du inte bott så långt borti h. hade jag tiggt om att komma och kolla!
        Lol!! Det finns väl inget roligare än att köpa nya fiskar . Och sedan behöver man fler akvarier som man kan fylla med mera fisk osv ...........
        Du behöver inte tigga! Det är bara att komma hit om du har vägarna förbi sveriges framsida


        Ursprungligen postat av Sultanen
        Försök få till lite foton, bara du försöker ett tag så kommer du få till något som kan anses vara acceptabelt
        Fick tagit en del kort igår men har tyvärr inte med mig korten i denna datorn. Återkommer imorgon..

        BTW här är en länk till en film på mina satansfiskar på youtube. Tack skall du ha DRE!!

        Ett försök att filma mina satanoperca "red Lips" med en vanlig stillbildskamera. Med på filmen finns oxå Tapajos Orange head och yngel av Geophagus Rio Negro.
        Senast redigerad av GöranE; 23 November 2009, 20:33.
        Jordätare................ inget kommer i närheten!!

        Quidquid latine dictum sit, altum videtur

        Kommentar

        • GöranE
          • November 2008
          • 735

          #19
          Hittade denna gamla tråden när jag satt och jobbade lite på föreläsningen vi skall ha på tisdag hos GCG i Göteborg. Lägger in lite bilder på mina Sataoperca jag har för tillfället.

          Bilderna är på mina sp Redlips och Juripari (med silverprickar i ansiktet). Ha d!
          Bifogade filer
          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

          Kommentar

          • DaRe

            • June 2009
            • 2227

            #20
            Snygga firrar!
            Checking out...

            Kommentar

            Arbetssätt...