startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Redbullen
    svarade
    Ursprungligen postat av jolon
    Sorry redbullen ingen kritik mot dig, mer en kontemplering, måste multiskar vara så djävla tråkiga? jag håller på att starta upp ett, har hållt på nu i ungefär sen agusti (det är snabbt för mej) vad jag retar mig på är att det saknas något i stenen som avgränsar, fångar blicken etc, när det gäller växter så pratas det om gyllene snitt, var har det tagit vägen i sten biotoper?
    Kan tänka mej att många lägger oftast bara ner snäckor i en kar med multisar för dom vet att det är där fiskarna kommer vara.....och kör man bara multisar så är de skitsamma igenligen....

Skulle jag bara köra ett kar för att föda upp multisar så skulle ja inte ha en sten och väldigt lite sand....låta snäckorna vila på kalkkross, vilket gör att ynglen kan leva ibland kalket och under snäckorna för att ha större chansen att överleva..

Om du undrar vad som hänt med stenbiotoper så kan du kolla mitt nystartade 94liters som jag drog igång idag (man hinner mycket när man är magsjuk)

Karet är avsett att innehålla någon art av Julidochromis,
    och dom lever på grunt vatten, strömt vatten och mycket sten och revor
    Mycket trånga passager/sprickor där honan kan fästa sina ägg, där dom kan söka skydd och leva lungt...

Alltså en ren sandbiotop!

Här har du en bild, något dimmigt prg nystarten...

//Peter

Lämna en kommentar:

• Redbullen
    svarade
    Ursprungligen postat av neon_kimpan
    Redbullen: hur har du gjort för att stenarna inte ska rasa o så ?? har du siliconat ihop dom eller så ??

//kim
    Ja några fick en klick silikon....men inte alla, dom som inte är klistrade ligger där dom ligger och kommer ingenstanns....stenar som känns lite sådär får en klick silikon...

//Peter

Lämna en kommentar:

• Redbullen
    svarade
    Ursprungligen postat av Ratz
    Redbullen: Otroligt snyggt! Hur bär man sig åt för att få karet så snyggt?
    Vad är det för arter i karet förresten?
    Tack

Jadu jag vet inte....kolla på nätet och ta lite av alla kar man ser och slår ihop det.....då brukar det blir bra

har en regel....att INTE planera varenda sten jag lägger i ...för då blir det för planerat....

Fiskarna är Altolamprologus compressiceps, "Sumbu" och Lamprologus multifasciatus

//Peter

Lämna en kommentar:

• jolon
    svarade
    Sorry redbullen ingen kritik mot dig, mer en kontemplering, måste multiskar vara så djävla tråkiga? jag håller på att starta upp ett, har hållt på nu i ungefär sen agusti (det är snabbt för mej) vad jag retar mig på är att det saknas något i stenen som avgränsar, fångar blicken etc, när det gäller växter så pratas det om gyllene snitt, var har det tagit vägen i sten biotoper?

Lämna en kommentar:

• neon_kimpan
    svarade
    Redbullen: hur har du gjort för att stenarna inte ska rasa o så ?? har du siliconat ihop dom eller så ??

//kim

Lämna en kommentar:

• andreassofus
    svarade
    tummen upp redbullen!
    ser att du har fått upp t5 belysningen,, kanonsnyggt.
    sen att du har plockat sten ute i naturen gör det ju inte fulare precis.

Lämna en kommentar:

• Rasmus Pedersen
    svarade
    Redbullen: Otroligt snyggt! Hur bär man sig åt för att få karet så snyggt?
    Vad är det för arter i karet förresten?

Lämna en kommentar:

• Redbullen
    svarade
    Ursprungligen postat av neon_kimpan
    "Redbullen", ditt kar var grymmt fint kanske lite insperation till mitt blivande kar aja, de var välldigt snyggt iaf..

//kim
    Tack tack !!

Lämna en kommentar:

• neon_kimpan
    svarade
    "Redbullen", ditt kar var grymmt fint kanske lite insperation till mitt blivande kar aja, de var välldigt snyggt iaf..

//kim

Lämna en kommentar:

• Redbullen
    svarade
    Tack tack

Du för göra något liknande i ditt 40L tanganyika?
    Att inreda akvarium är mycket kul....dock blir det mycket ändringar innan man blir nöjd, men har lärt mej att man aldrig ska flytta och ändra för mycket.

Igentligen är de bara att lägga ner stenar och sånt lite spontant, då blir det alltid bäst och ser inte så planerat ut

//Peter

Lämna en kommentar:

• Roulie
    svarade
    Satan va snyggt det var!!
    Man blir ju riktigt avundsjuk ju

Lämna en kommentar:

• Redbullen
    svarade
    Jaha hehe......Japps det är hemmagjort..

Såhär blev det färdiga resultatet

lite mycket skit som far omkring men de försvinner snart när jag slutat böka med stenar och växter

//Peter

Lämna en kommentar:

• Vic
    svarade
    tror han menar akvariumet, om det var hemmagjort

Lämna en kommentar:

• Redbullen
    svarade
    Dean87 : Vilket menar du som är hemmagjort?

Lämna en kommentar:

• Dean87
    svarade
    riktigt nice var det . hemma gjort lr ?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...