startade upp ett multis-kar idag :)
Kollaps
X
-
ingen aning, det som jag hade hemma just nu var lite ciklidgrus, skall dock köpa rådasand tror jag och blanda ut med. -
tagit lite kort, la till ett etage till:
"klipphyllan" ovanifrån. skall fyllas med sand/snäckskal.
"klipphyllorna" sedda snettframifrån:
här ser man hyllplanen och filtermodulen:
Senast redigerad av qumarr; 01 December 2006, 00:35.Lämna en kommentar:
-
-
redbullen:
den skall fyllas med sand och snäckor, mao större sammanlagd bottenyta i karet.
Förhoppningsvis kommer det se ut som en liten klipphylla med sand på.Lämna en kommentar:
-
farlig tråd detta...
Nu har man 5 akvarium i lägenheten...
Bara väntar på att siliconen skall härda färdigt + måla några lager till på glaset (kanske ska silicona fast lite sand på insidan av den ena "öppna" modulen med).
Passade även på att testa något nytt; BTN slimline i botten istället för liggunderlag, tror det kommer bli bra med tanke på hur mye multisar kan gräva. ska dock inte ha ett allt för tjockt lager sand på botten, ska dock ha lite tjockare lager sand i modulen.
taskiga bilder... allt inte klart än men ni kan få ett hum om vad jag är ute efter:
http://beggat.com/planket/patric/multiskar2.jpg
Ska du ha den ena modulen öppen så? i vilket syfte om man får vara nyfiken?
Annars kan se bli bra!
//PeterLämna en kommentar:
-
farlig tråd detta...
Bara väntar på att siliconen skall härda färdigt + måla några lager till på glaset (kanske ska silicona fast lite sand på insidan av den ena "öppna" modulen med).
Passade även på att testa något nytt; BTN slimline i botten istället för liggunderlag, tror det kommer bli bra med tanke på hur mye multisar kan gräva. ska dock inte ha ett allt för tjockt lager sand på botten, ska dock ha lite tjockare lager sand i modulen.
taskiga bilder... allt inte klart än men ni kan få ett hum om vad jag är ute efter:
http://beggat.com/planket/patric/multiskar2.jpg
Kul idé med Slimline i botten av karet!Lämna en kommentar:
-
farlig tråd detta...
Senast redigerad av qumarr; 30 November 2006, 20:49.Lämna en kommentar:
-
-
aha på så vistror det kan bli häftigt med mh i de karet.. var har du hittat all den kantiga stenen? vad är det för sten?
Lämna en kommentar:
-
, så jag får lite mer levande vatten, där är just nu bara ett litet rör
Det är detta jag emnade
I 157 liters har jag inte värmare för som du sa T5 värmer gott och väl, ligger stabilt på 26grader, dock blir det alltid kallt i vardagsrummet så jag får se hur det blir när det blir minusgrader ute
I 94 liters ligger det en värmare bakom bakrunden, men den är inte inkopplad heller eftersom det är varmt i detta rummet och det är 2*375 akvarier som också hjälper till att värma...
-
-
Precis..
Ska försöka göra något så jag kan ha en liten MH lampa på sidan så jag får lite levande ljus också, då kommer det se ännu mer kraftfullt ut
-
Det där kommer nära, klart snyggt! Det är mer sånt jag letar efter, det ger ett kraftfullt intryck, ser mer ut som ett inrett rum än en tom lagerlokal. Antagligen så spelar ljus valet in också,,Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: