Ny på Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #31
    jo man kan ju ha det i men kan ju bli jobbigt att hålla upp kh och ph. särskillt om man bor i en kommun med mjukt vatten i kranen. sen tycker jag personligen inte att det är snyggt med rötter i malawi kar.

    Kommentar

    • Joubert
      • June 2007
      • 108

      #32
      smaksak ..
      // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

      Kommentar

      • malawijanne
        • October 2006
        • 504

        #33
        Man behöver inte ha streamer eller ytterfilter till malawiciklider.
        Jag kör mina malawibaljor enbart med luft, det funkar utmärkt och är mycket billigare i inköp och även att driva, man slipper alla pumpar.Janne
        Besök gärna ett nytt forum för endast malawiciklider, där finns många tips och råd. Forumet heter malawi.forum24.se
        Ursprungligen postat av MrH
        fliker in en liten fråga eller två här, hur äre me filtreringen till malawi? när ja väl drar igång mitt tänkte ja köra filterkuber bakom bakgrunden å ett powerhead. räcker de som filtrering? sen eventuellt en streamer för att få lite extra blås i akvariet.

        Kommentar

        • malawijanne
          • October 2006
          • 504

          #34
          Vi har mjukt vatten i vårat kommunala i göteborg ca 3.

          Jag använder inte bikarbonat i mina baljor,men man måste istället se till att sköta sina vattenbyten varje vecka minst hälften av vattnet byter jag, och det ger bara fördelar friskt vatten blir klara baljor och malawisarna älskar vattenbyten, dom färgar mycket bättre då.Janne

          malawi.forum24.se

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #35
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Man behöver inte ha streamer eller ytterfilter till malawiciklider.
            Jag kör mina malawibaljor enbart med luft, det funkar utmärkt och är mycket billigare i inköp och även att driva, man slipper alla pumpar.Janne
            Är inte det att leka med elden för en som är ganska ny akvarist? Har du någon filtrering i karen får du nog utveckla det, då det i inlägget kan uppfattas som att du bara har en syresten som står och pyser...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • malawijanne
              • October 2006
              • 504

              #36
              Jag utvecklar svaret lite.
              Mina baljor som jag kör med kör med luft, har filterhörna med filtermatta och cirkulationen drivs med luft, jag skall lägga in en bild senare hur det ser ut.Janne



              Här kommer en bild på en 85 liters balja med lite rödzebra yngel, baljan drivs endast med en luftslang.Janne


              Ursprungligen postat av ansjo
              Är inte det att leka med elden för en som är ganska ny akvarist? Har du någon filtrering i karen får du nog utveckla det, då det i inlägget kan uppfattas som att du bara har en syresten som står och pyser...

              malawi.forum24.se
              Bifogade filer
              Senast redigerad av malawijanne; 08 September 2011, 09:52.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #37
                Det låter bättre!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • malawijanne
                  • October 2006
                  • 504

                  #38
                  Jag kunde inte lägga in någon bild.
                  Men jag har ansökt om goldmedlemskap, men det tar väl ett par dagar innan det registrereras.
                  Jag återkommer då med bilder.Janne

                  malawi.forum24.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...