Hur många Malawiciklider kan jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawifisken
    • August 2008
    • 969

    #31
    Blev många olika sorter ändå?
    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #32
      Ursprungligen postat av Erik.M
      Nu har akvariet gått i en månad med 2st ancistrusar vågar jag köpa malawicikliderna nu eller blir det nån nitritchock då? Jag har även kramat ur ett filter från ett annat akvarium i vattnet.
      Kan förresten bara tillägga att jag aldrig har haft nåra problem med nitrittoppar i nya kar och jag köper nästan alltid all fisk på en gång. Bara man matar sparsamt i början. Det är bra att du kramat ur filtermaterial från ett anna kar och gör man det får ma sällan problem.
      Nu är kanske inte det aktuellt i ditt fall men ett alternativ till att skaffa all fisk på en gång är att om man kör ett sällskapskar är att man införskaffar stimfisken och malarna först och väntar med cikliderna om man nu vill ha sådana (vet att du har kört med bara ancistrus ett tag).
      Kontentan är att man inte vill släppa ner ciklider av samma art eller liknande sort i ett kar med redan etablerade ciklider såvida karet inte är mkt stort eller att (de gamla) fiskarna är tillräckligt unga (vilket de inte alltid är i butikerna).
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Erik.M
        • August 2009
        • 144

        #33
        Ursprungligen postat av malawifisken
        Blev många olika sorter ändå?
        Ja det blev väl lite fel där ändå Men det var lite därför att odlaren vi köpte fiskarna av som hade hållit på med malawiciklider i många år sa att det gick bra. Men det blir väl ett större akvarium snart eller byta ut dem.
        Mvh Erik.M

        Kommentar

        Arbetssätt...