Bilder Guldfisk/slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Simon--B
    svarade
    Mycket fina Jag har blivit sugen dpå Slöjstjärtar nu Men får vänta Jag ska köpa kampfisk först :P

    Lämna en kommentar:


  • Ibanez
    svarade
    kanonfina!

    Lämna en kommentar:


  • haggan
    svarade
    Guldfiskar

    Jag har guldfiskar, vanliga, men inga slöjstjärtar. Dock så har mina ynglat av sej rejält, och bland ynglen blev det en hel del olika varianter, som till exempel denna:

    Annars har jag grå shubunkin:

    Comet:

    och alldeles vanliga guldfiskar!

    Lämna en kommentar:


  • Ibanez
    svarade
    precis.. man kan vända på allt.. söta flickan i "rinaren i notredamne", va vore hon utan quasimodo? va vore skönheten utan odjuret??

    besides så är ja i det tycket att den guldfisken har sin charm.. så länge den inte lider eller är något annat fysiskt "fel" på den så va tusan skall man gorma för? rasist?

    Lämna en kommentar:


  • Linapina
    svarade
    Ursprungligen postat av Ibanez
    släng upp en bild på dig så skall vi se va fiskarna tycker
    Ha ha! Bästa kommentaren hitills!!!!
    Jaha, vad gör man om man råkar vara förtjust i missfoster...

    Lämna en kommentar:


  • dun
    svarade
    Här är min sista "slöjstjärt" För mycket slöjliknande stjärtar är det inte på denna.. snarare en trekant eftersom den ej är helt delad. Ni kanske förstår varför jag blev imponerad av kling och klang



    "Han" är min tjockis. Växer mycket snabbare än de andra så han lär nog bli ganska stor.

    Lämna en kommentar:


  • Ibanez
    svarade
    Ursprungligen postat av rödtoppen
    De var snygga
    (till skillnad från vissa missfoster som visats )
    släng upp en bild på dig så skall vi se va fiskarna tycker

    Lämna en kommentar:


  • rödtoppen
    svarade
    Ursprungligen postat av KAM
    En bildlänk till mina glupska rackare (kling o klang har barnen döpt dem till)
    http://i304.photobucket.com/albums/n.../Fiskar012.jpg
    De var snygga
    (till skillnad från vissa missfoster som visats )

    Lämna en kommentar:


  • dun
    svarade
    Oj! Dessa var vackra!!! Det är bara Black Betty av mina som har långa, felfria fenor. Men jag planerar två slöjstjärtar till framöver så att de får vara ett litet stim på sju stycken och då kanske kanske det blir längre fenor. Egentligen väljer jag på "charm" och livlighet och därav har det blivit de fiskar det blivit.

    Ursprungligen postat av KAM
    En bildlänk till mina glupska rackare (kling o klang har barnen döpt dem till)
    http://i304.photobucket.com/albums/n.../Fiskar012.jpg
    Mina fiskar är inköpta i Vega, Haninge om det är någon som vet var det är.

    Lämna en kommentar:


  • KAM
    svarade
    En bildlänk till mina glupska rackare (kling o klang har barnen döpt dem till)

    Lämna en kommentar:


  • Linapina
    svarade
    Ursprungligen postat av Erika
    Fina bilder! Här kommer en taskig bild på en snygg slöjis. Han är ca 20 cm som tyvärr börjar ändra färg, han håller på att bli röd och vit. Jag har slöjisar som är inköpta som din orange/bruna men de har tappat det bruna och är nu helt orangefärgade. Lite tråkigt att de ändrar färg men de är ju snygga ändå
    Har du läst att det finns en del som färgar sina fiskar?
    Vet inte om det sker hos den som föder upp dem, men det är vanligare än man tror, och det finns ingen lag mot detta heller.
    Ex. så färgas fiskar för att få en jämnare och tätare svart färg, så de ska vara mer attraktiva på marknaden, och även en del "panda" slöjstjärtar har bara blivit färgade, sen tappar den den färger och återgår till mera normala färgblandningar... Jättetråkigt verkligen. Därför vill jag gärna få tips på bra ställen att köpa slöjisar, eller ställen man ska undvika som ex. tar in färgade fiskar...

    Jag säger inte att det måste vara så med din, men det är mycket möjligt. Jag har läst massor om slöjstjärtar på nätet och då snubblade jag över den här infon.

    Lämna en kommentar:


  • Erika
    svarade
    Fina bilder! Här kommer en taskig bild på en snygg slöjis. Han är ca 20 cm som tyvärr börjar ändra färg, han håller på att bli röd och vit. Jag har slöjisar som är inköpta som din orange/bruna men de har tappat det bruna och är nu helt orangefärgade. Lite tråkigt att de ändrar färg men de är ju snygga ändå
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Linapina
    svarade
    Ursprungligen postat av Aircut64
    Fina bilder !
    Är själv sugen på att skaffa en riktigt STOOOR Slöjstjärt !
    Fanns 2 enorma (ca 20 cm) till salu på blocket, dessvärre i ett för litet kar (60L), hade annonsen funnits kvar idag så hade jag tagit hem dem till mitt 240L!

    Men sök på alla annonser, det finns en guldfisk till salu för 150 pix, och den var stooor!

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Jag kan faktiskt inte se tjusdningen i varken guldfisk eller slöjstjärt, tycker dom är så sjukt fula.

    Men som sagt, smaken är som baken, och kanske tur det, så man inte får nån tanke för sig att trycka ner 10 slöjstjärtar i en guldfiskskål.

    Lämna en kommentar:


  • Aircut64
    svarade
    Fina bilder !
    Är själv sugen på att skaffa en riktigt STOOOR Slöjstjärt !

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...