Guldfisk i min balkong

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #61
    Ursprungligen postat av batski
    Jag skulle definitivt inte ha den utomhus iaf.



    Utan något filter där nitrifikationsbakterierna kan etablera sig ordentligt kan ammoniakhalten stiga snabbt. Har du en del växter hjälper det lite, men jag antar ändå att du kommer att behöva byta vatten varje dag.

    Ett 7000 liters låter bra
    Har en hel del funderingar igång ang 7000L kommer kosta en hel del men ska leta efter så billigt o bra glas som möjligt!

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #62
      Lycka till! Jag kan tänka mig att du även kommer att behöva förstärka golvet.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Malinitzi
        • December 2006
        • 2088

        #63
        Ursprungligen postat av batski
        Lycka till! Jag kan tänka mig att du även kommer att behöva förstärka golvet.
        Förstår att du menar väl Batski, men den här grabben blir nog knäckt av allt han måste vidtaga innan han uppnår sin dröm!

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #64
          Ursprungligen postat av Malinitzi
          Förstår att du menar väl Batski, men den här grabben blir nog knäckt av allt han måste vidtaga innan han uppnår sin dröm!
          Hmm, tanken har slagit mig och jag känner mig faktiskt lite tråkig. Tänkte ändå att better safe than sorry..
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #65
            Ursprungligen postat av Malinitzi
            Förstår att du menar väl Batski, men den här grabben blir nog knäckt av allt han måste vidtaga innan han uppnår sin dröm!

            Malinitzi det vet jag väl om! Och det där var inte nödvändigt o säga håll sånt inom dig det vore snällt! Nu vet jag inte vad du tycker om mig eller vad du tror kommer hända försök hålla dig till ämnet...Har redan ett 6000L så varför skulle jag INTE kunna ha ett 7000L då? Vill helst undvika neggativa kommentarer tack ^^

            Det där med koi...Amazoonas i Huddinge har halv fullvuxna koi i ett litet 60 eller 70L akvarium och det är ju så jädra trångt... Det är djurplågeri om ni undrar, ska försöka fotta o visa :S
            Och måttet på baljan som jag visa är 80 x 80 Så det borde räcka för Guppys....

            Kommentar

            Arbetssätt...