Kallvattensfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #46
    hehe

    Kommentar

    • frej
      • February 2008
      • 20

      #47
      jo, men hmm. fasen, det suger ju... mina axolotlar e ju så små fortfarande, har man en halvstor pansarmal så lär den ju aldrig gå in i keften på axolotlen. vad för arter pansarmalar klarar 20 c?

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #48
        Det finns ett gäng, men bäst är nog Corydoras paleatus.

        Men risken är som sagt stor att din axolotl så småningom dör med en paleatus med utspärrade taggar i svalget.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • frej
          • February 2008
          • 20

          #49
          hmm. jo det är ju sant. :/ orka att dom ska vara farliga för små axisarna ... :P aja, har hämtat mitt nya 540 kar nu i allafall. ska ta tag i att bygga i ordning en bakgrund till det sen osv. Får helt enkelt se hur jag gör.

          Kommentar

          • fifi
            • August 2006
            • 695

            #50
            Jag har ett 375liters med omkring 15 slöjstjärtar i, 3 stora [men inte fullvuxna på långa vägar] som jag haft längst vid namnen Diana vit/orange, Doebbels svart teleskop [enögd] och Lillen som är en redcap med teleskopögon. De övriga 12 är vanliga orange utan teleskopögon och jag fick alla som yngel i julklapp av pojkvännen men dom växer på bra.

            Tycker väldigt mycket om dem, de är så personliga allesammans och alltid på hugget när man går förbi, då rusar dom till mathörnet och blubbar loss i vattenytan. Diana uppskattar även att leka med mig, han simmar in i min hand om jag håller den vid ytan och då brukar jag lyfta upp honom så att bara buken är i vattnet - eftersom han fortsätter att simma in i handen på mig så antar jag att han inte har någonting emot det! De andra brukar mest stryka sig mot händer och armar när man petar runt och även "pussa" på fingrarna. Väldig orädda och trevliga fiskar minsann.
            mvh
            Fifi

            I'm so cute, I poop rainbows.

            Kommentar

            • ciklidcollector
              • April 2008
              • 1111

              #51
              Jaha, räknas damm?
              3*2*1m damm med nyförvärv, sambon köpte 3st snygga slöjstjärtar igår och de fick inhysa dammen med 1st guldgurami(hona), 2st spenops molly, 5st laetacara dorsigerus.
              Glömde helt bort drakmalen "Bull" 18cm.
              Så småningom så kommer det även ett gäng med guldfiskar där också.
              -=Amatörbiologen=-
              Amerikanska Ciklider

              Kommentar

              • haggan
                • October 2004
                • 246

                #52
                Trevligt!

                Att min gamla tråd vaknat till liv!
                Det har hänt mycket på guldfiskfronten hemma hos mej, förlorade några i dammen i vinter.
                Så nu har jag min gamle Angus och en shubunkin, sedan sex stycken barn och barnbarn till Angus, i varierande storlekar och utföranden!(blir 8) plus 11 stycken yngel som ska säljas så fort de blir tillräckligt stora.
                Fortfarande en dum nybörjare
                http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

                Kommentar

                Arbetssätt...