Syre brist?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    #16
    okej.
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto

    Kommentar

    • imported_n/a
      • December 2004
      • 80

      #17
      Men skaffa dig Pump istället!
      <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
      Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

      <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

      Kommentar

      • rennicke
        • November 2003
        • 335

        #18
        Hon har ju redan en skrev hon. Det är dåliga vattenvärden det handlar om.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


        Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #19
          Du har säkert hört det förut... men lösningen är ett större akvarium!
          Du kan göra "konstgjord andning" på fiskarna ett tag... antingen med dagliga 10% vattenbyten, eller 1/3 var tredje dag. Helt klart är att du byter vatten för sällan just nu, annars skulle inte problemen uppstå...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • Amalia
            • October 2004
            • 601

            #20
            I affären sa de att de räckte med 1 gång i veckan. Men de har ju vuxit lite, så jag ska byta 2 gånger i veckan nu.
            /Amalia
            1 Kampfisk
            1 Otto

            Kommentar

            • Gud bevare Tsaren
              • April 2004
              • 276

              #21
              Det handlarna säger i sina affärer ska tas med en näve salt, men detta visste du säkert sedan tidigare. Däremot kan du alltid lita på en marinofficers ord.

              Semper fidelis.

              Högaktningsfullt
              Gud bevare Tsaren och Hans familj

              Kommentar

              • imported_n/a
                • December 2004
                • 80

                #22
                <font color="black">Som Azur sa, Syretabletterna funkar bara för ett par timmar, knappt det!</font id="black">

                Fast köp mycke växter..
                <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
                Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

                <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

                Kommentar

                • Amalia
                  • October 2004
                  • 601

                  #23
                  Okej, de verkar må bra nu iaf. Tänkte att man kanske skulle skaffa en starkare pump eller liknande om ett tag. Ger en starkare pump mera syre?
                  /Amalia
                  1 Kampfisk
                  1 Otto

                  Kommentar

                  • Tant Nancy
                    • April 2002
                    • 5407

                    #24
                    Ger en starkare pump mera syre?
                    Det är väldigt marginellt.

                    Dina slöjstjärtar behöver det syre som finns i ca 50 l vatten per fisk så småningom, det kan du aldrig åstadkomma i din kupa. Det du gör nu är i alla fall konstgjord andning, utan ett större akvarium så kommer dina fiskar att leva en tynande tillvaro i max något år, innan de dör...

                    Lyckliga välmående slöjstjärtar som lever ett lååångt liv, har aldrig vistats i en skål, inte någon längre tid i alla fall..
                    MvH
                    Tant Nancy
                    www.gladafisken.aqualogen.se
                    Mitt fotogalleri
                    Dagbok
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Amalia
                      • October 2004
                      • 601

                      #25
                      Så om jag skulle ha ett 250 liters akvarium skulle jag inte behöva pump då? :S Efter som de jag nu gjorde var konstgjord andning?
                      /Amalia
                      1 Kampfisk
                      1 Otto

                      Kommentar

                      • Tropfrog
                        • October 2002
                        • 8078

                        #26
                        Du slipper aldrig pump, efterssom du måste ha något som för vattnet igenom filtermassan.
                        Men med större kar kan du nöja dig med vattenbyte var 14e dag och dessutom ha lyckliga fiskar. Dom du har nu lider, jag tycker att döden är en bättre lösning än det du håller på med.
                        MVH
                        magnus
                        min zoon

                        Kommentar

                        • Amalia
                          • October 2004
                          • 601

                          #27
                          jag acepterar din åsikt. men man tycker ju olika.

                          Vad har du utrycket "konstgjortandning" med saken att göra?
                          /Amalia
                          1 Kampfisk
                          1 Otto

                          Kommentar

                          • Gud bevare Tsaren
                            • April 2004
                            • 276

                            #28
                            Kära <b>Amalia</b>:

                            Du måste lära dig att lyssna på folk som vet mer än du själv om ett specifikt ämnesområde. Tant Nancy, Kramfors m.fl. har helt enkelt pysslat med det här så mycket längre och vet så mycket mer. Beakta detta, devotjka.

                            Lägg slantarna du får i julklapp på ett trevligt 100+ akvarium, det behöver inte bli så förfärligt dyrt ens för en liten flicka utan inkomster.

                            Cheers

                            C uvasjenijem
                            Gud bevare Tsaren och Hans familj

                            Kommentar

                            • Amalia
                              • October 2004
                              • 601

                              #29
                              Jag kommer inte att få några pengar i julklapp. eftersom jag har önskat mig saker.

                              jag har inte heller plats i mitt rum för något större. Och de jag ville få svar på var om syre-tabletter fungerade under långtid. men nu har jag fått reda på att så är fallet. Sedan undrade jag vad konstgjord andning va, men de har jag inte fått svar på.
                              /Amalia
                              1 Kampfisk
                              1 Otto

                              Kommentar

                              • Tant Nancy
                                • April 2002
                                • 5407

                                #30
                                Med konstgjord andning menade jag livsuppehållande åtgärder, alltså ett sätt att tillfälligt hålla liv i dina fiskar!

                                Du pratar t ex om att skaffa en pump, vad kostar en sådan, sisådär en 300 kronor? Då är det bättre att spara dessa pengar till ett större akvarium. Under tiden får du byta vatten två till tre gånger i veckan, det kommer du inte ifrån. Du hade väl två slöjstjärtar va? Isåfall skulle de ha det bättre i ett 100 litersakvarium, ett sådant får du begagnat för sisådär 3-500 kronor...
                                MvH
                                Tant Nancy
                                www.gladafisken.aqualogen.se
                                Mitt fotogalleri
                                Dagbok
                                Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...