Honungs gurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    #16
    för tillfället stannar pumpen ,då jag tillåmed sett gurami hanen åka med där å sett ut att trivas rejält av *åkturerna*, pumpen är där för att det är så jag är van att göra och är upplärd.Visst klarar sig specefikt guramis utan men då jag har både rasboror och neotetra i karet så stannar den, frågan är mer snarare så att flytta på guramisarna när det börjar bubblas.

    Men då jag inte har något nytt akvarium just nu att starta upp med den typ av botten material som kan krävas. Jag har svart 1.2-3mm eller va det var tror det är för fint för pumpfritt inbillar jag mig.
    Dessutom har jag bara plastbaljor köpta på classe olsson, som troligen inte är lämpade för fisk, men som snabbt hade kunnats göra om med vissa förfiningar för ev ha i både värmare och pump...

    men det kommer en dag när jag skall prova utan , men inte nu för uppstarten av detta kar har vart så bra så jag vill inte börja mixa med saker å ting, just nu är det bara fin justeringar för hur tätbefolkat det är, dvs hur ofta jag bör göra vattenbyten.Har provat 10-12 dagar men troligen kommer det behöva bytas var 8onde till 9onde dag för perfekta förhållanden för räkorna. Som förövrigt förökar sig på bästa sätt nu, så att jag har någorlunda bra koll på vattnet utan tester än så länge är jag både glad å nöjd med. Kanske är det till å med neoner som förökar sig , dom har någe fuffens för sig i växterna ;-)

    För tillfället jagar hanen honan med, så även den balansen har ändrat sig =)

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      #17
      Tipsar om en filmsnutt på gurami paret , jag tror dom funnit varandra nu =D sista sidan ser ni den =D

      Kommentar

      Arbetssätt...