vilda segelfensmolly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #46
    Ursprungligen postat av tummen
    Hybrid=bastard=hybrid=bastard.....dessa ord är synonymer till varandra med andra ord. Jag tror vi har diskuterat det förr eller hur?
    He he. Jo visst har vi det, fast bastard e det rätta namnet.
    Hybrid (även om det nu är en synonym) låter för snällt. Precis som om korsningen var medveten. (fast det kan den ju iof vara med)

    Kommentar

    • Guest

      #47
      Ursprungligen postat av Flaxss
      istället ''vad ska man säga'' eller ''är det tillräckligt som svar''. man känner sig lite korkad,jobbig och löjlig av att ha ställt en sådan fråga.

      men men jag har haft en jobbig dag idag så jag är nog lite extra känslig idag på nätet.

      men tack för svaren.
      Ja du är nog känslig i dag, tyckte du fick ett mycket trevligt och utförligt svar av M B.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #48
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Ja du är nog känslig i dag, tyckte du fick ett mycket trevligt och utförligt svar av M B.
        ja ett mycket ''utförligt'' svar ''precis som om jag inte förstod det först svaret'' dvs jag känner mig jobbig och korkad. nu var det inte svaret i sig utan den sista meningen som jag blev ''känslig mot''.

        men jag tackar för svaret jag fick och allt är lugnt.

        Kommentar

        • M B
          • December 2007
          • 152

          #49
          Ursprungligen postat av Flaxss
          ja ett mycket ''utförligt'' svar ''precis som om jag inte förstod det först svaret'' dvs jag känner mig jobbig och korkad. nu var det inte svaret i sig utan den sista meningen som jag blev ''känslig mot''.

          men jag tackar för svaret jag fick och allt är lugnt.
          Jag ska försöka undvika den där sista meningen i fortsättningen om jag svarar på nåt
          Mikael
          www.poecilia.org

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #50
            neee jag va fruktansvärt irriterad och arg just då jag skrev (arg och irriterad på andra orsaker inte på er här), och jag tror att det syntes i mitt inlägg. så jag säger förlåt för det om jag var vresig.

            hur som helst så skaffade jag vildformer av segelfens molly idag. jätte vacker. det ska inte va en hybrid utan en typ av vildform. om jag kan lita på att den infon är rätt vet jag inte tycker att honorna har hög ryggfena.

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #51
              Ursprungligen postat av Anettejt
              He he. Jo visst har vi det, fast bastard e det rätta namnet.
              Hybrid (även om det nu är en synonym) låter för snällt. Precis som om korsningen var medveten. (fast det kan den ju iof vara med)
              Det beror på vad man tycker om hybrider/bastarder.....många av de vanligaste akvariefiskarna är ju faktiskt inte möjliga att hitta naturligt, utan har kommit till genom hybridisering.....medvetna alltså!
              "Bastard" kan ju faktiskt tolkas som andra saker med, typ oäkting eller så, därför föredrar jag det mer neutrala ordet "hybrid" som är det vedertagna i sådana här sammanhang. Det kan helt enkelt bli för rörigt annars......
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • M B
                • December 2007
                • 152

                #52
                Har du bild så kan man ju alltid titta :-)
                Mikael
                www.poecilia.org

                Kommentar

                Arbetssätt...