Födsel det på gång?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #46
    Ursprungligen postat av Ubbie
    Japp Men jag är ju sååååååå otålig
    Det är inget bra karaktärsdrag om man skall avla på ett seriöst sätt, men är målet uppfödning i vanligt sällskapsakvarium så spelar det mindre roll.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Ubbie
      • November 2009
      • 50

      #47
      Ursprungligen postat av tummen
      Det är inget bra karaktärsdrag om man skall avla på ett seriöst sätt, men är målet uppfödning i vanligt sällskapsakvarium så spelar det mindre roll.
      Nej jag vet ju det x) Det är mest på skoj jag gör detta så

      Kommentar

      • Constantine
        • September 2009
        • 431

        #48
        orkar inte läsa igenom hela tråden men får man fråga hur det har gått...fått några yngel eller??
        450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
        170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

        Kommentar

        • Ubbie
          • November 2009
          • 50

          #49
          Nej..! Det är ju det jag inte har! Jag har en konstig fisk. Sa ju att man kunde se ögonen på ynglen, och då sa tummen att det inte var långt kvar, men hon har inte fött än.
          Jag har väl en väldans bra syn bara, som ser de små prickarna långt innan det är dags
          Nej, jag får vänta lite till...

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #50
            Ja man tycker ju att det borde hända nå´t snart......
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #51
              Eller så har det hänt utan att Ubbie märkt nåt... Har ju hänt innan med andra

              Har du sett ögon hela tiden Ubbie?
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Constantine
                • September 2009
                • 431

                #52
                Ursprungligen postat av Nina82
                Eller så har det hänt utan att Ubbie märkt nåt... Har ju hänt innan med andra

                Har du sett ögon hela tiden Ubbie?

                ja tror mer på detta också....hade en platy som föde i fredags utan att ett enda yngel klara sig denna gång.....dock så vet jag hur de ser ut precis innan det är dags så jag missar inte det hehe
                450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #53
                  ha ha ha, så är det ju säkert....
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • Ubbie
                    • November 2009
                    • 50

                    #54
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Eller så har det hänt utan att Ubbie märkt nåt... Har ju hänt innan med andra

                    Har du sett ögon hela tiden Ubbie?
                    Det kan ju säkerligen vara så... Men det är lite konstigt då att hon fortfarande har "ögon i magen" och är rund Men hon kanske bara ser ut så haha.
                    Nejdå, men något måste det ju bero på. Antingen så är de uppkäkade och hon har en ny kull i magen eller så vet jag inte vad det kan vara...
                    Här är iaf två försök till att fota en gul guppy i en inte så jättegenomskinlig plastbox...
                    http://Ubbie.bilddagboken.se/p/show.html?id=424643530&directlink=1
                    http://Ubbie.bilddagboken.se/p/show.html?id=424643578&directlink=1

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #55
                      Ursprungligen postat av Ubbie
                      Det kan ju säkerligen vara så... Men det är lite konstigt då att hon fortfarande har "ögon i magen" och är rund Men hon kanske bara ser ut så haha.
                      Nejdå, men något måste det ju bero på. Antingen så är de uppkäkade och hon har en ny kull i magen eller så vet jag inte vad det kan vara...
                      Här är iaf två försök till att fota en gul guppy i en inte så jättegenomskinlig plastbox...
                      http://Ubbie.bilddagboken.se/p/show.html?id=424643530&directlink=1
                      http://Ubbie.bilddagboken.se/p/show.html?id=424643578&directlink=1
                      Hon ser inte speciellt tjock ut
                      Tror att det är för att hon är så ljus som du så lätt ser ögon.. Hela hon verkar ju ganska genomskinlig
                      Nej.. tjock är hon inte iaf .. Jag har honor som ser ut så strax efter de har ynglat ... Men har även honor som alltid ser ut så, som inte blir tjockare så du får helt enkelt vänta och se
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Ubbie
                        • November 2009
                        • 50

                        #56
                        Men altså, nu tittade jag jättenoga och hon ser verkligen helt svartprickig ut där bak! Hon kanske har någon sjukdom så att hon blir svartprickig i magen? Troligtvis inte, men, men...
                        Du har rätt i att hon är genomskinlig, hela hon Hon har gul stjärtfena och skimrar lite, lite, lite åt det blå ibland (inbillar jag mig). Så hon fick heta Svea Så det är kaske inte bara jag som har bra syn och ser småprickarna utan det är helt enkelt hon som är genomskinlig

                        Kommentar

                        • Ubbie
                          • November 2009
                          • 50

                          #57
                          och så en lite fråga; hur kan du se tjockleken på fisken på fotot? Det kan då inte jag :P haha

                          Kommentar

                          • Nina82
                            • January 2008
                            • 6610

                            #58
                            Ursprungligen postat av Ubbie
                            och så en lite fråga; hur kan du se tjockleken på fisken på fotot? Det kan då inte jag :P haha
                            Haha.. Tränat öga
                            Det är inte bara tjockleken utåt som gälls utan hur rund magen är neråt så att säga.. hoppas du förstod för det är svårt att förklara
                            12L 12L 24L 24L 24L 24L
                            38L 54L 54L 63L 450L

                            Kommentar

                            • Ubbie
                              • November 2009
                              • 50

                              #59
                              Ursprungligen postat av Nina82
                              Haha.. Tränat öga
                              Det är inte bara tjockleken utåt som gälls utan hur rund magen är neråt så att säga.. hoppas du förstod för det är svårt att förklara
                              Joda =) Men jag tycker ju att hon är tjockare "neråt" än utåt
                              (Otränat öga...)
                              Å men du vilka söta smileys hihi

                              Kommentar

                              • Nina82
                                • January 2008
                                • 6610

                                #60
                                Här ser du en fet guppyhona Haha..
                                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                                38L 54L 54L 63L 450L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...