Färgglad stimmfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilsrolf
    • November 2006
    • 549

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo
    Sedan med ett stim rödmunnar tror jag att det kan bli riktigt snyggt. Rödmunnarna som stimmar omkring medans Brigittaen står mer still upptill i karet.
    Det blir nog så i min "omgörning" av 200 l, tack för tipsen.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Ursprungligen postat av Simon--B
      Okej vad bra Tror det blir 2 nyckelhålciklider, ca 10 Galaxy och 4 panda pansarmalar Tror ni det blir en bra Blandning? Men finns det något annat ställe som man kan läsa om fiskar tex Galaxy ? Mycket nyfiken om vad det står
      Mvh Simon
      Det tror jag blir bra. Gör en sökning på Google så hittar du säkert mycket, samt det finns en låååång tråd här på Zoopet om dem.

      Ursprungligen postat av Nilsrolf
      Det blir nog så i min "omgörning" av 200 l, tack för tipsen.
      Kul, det får du skicka in bildbevis på sedan!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Simon--B
        • May 2008
        • 720

        #18
        Okej tack Ansjo Mvh Simon

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #19
          Ursprungligen postat av Simon--B
          Okej vad bra Tror det blir 2 nyckelhålciklider, ca 10 Galaxy och 4 panda pansarmalar Tror ni det blir en bra Blandning? Men finns det något annat ställe som man kan läsa om fiskar tex Galaxy ? Mycket nyfiken om vad det står
          Mvh Simon
          Om du lägger på det dubbla på Pandorna kommer du även få se de stimma fint

          De är som många andra "gruppfiskar" (som ni så fint vill kalla det ). Är de för få irrar de mest rundor eller ligger och trycker.
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #20
            Ursprungligen postat av Nina82
            Om du lägger på det dubbla på Pandorna kommer du även få se de stimma fint

            De är som många andra "gruppfiskar" (som ni så fint vill kalla det ). Är de för få irrar de mest rundor eller ligger och trycker.

            Haha Okej ja kanske det men dem är ganska dyra men kan man ha 4 panda pansarmalar och 4 av en annan sorts pansarmal? Eller trivs dem bäst om dem är av samma sort? Mvh Simon

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #21
              Ursprungligen postat av Simon--B
              Haha Okej ja kanske det men dem är ganska dyra men kan man ha 4 panda pansarmalar och 4 av en annan sorts pansarmal? Eller trivs dem bäst om dem är av samma sort? Mvh Simon
              Det kan gå.. Men personligen tycker jag Pandor gör sig bäst själva. De blir ju inte lika stora som många andra pansarmalar heller.

              Du bör ju inte köpa alla fiskar på en gång hur som helst. Och 4 Pandor klarar sig utmärkt ett tag. Sen kan du ju fylla på efter hand.
              De behöver heller inte kosta så mycket. Tror vi betalat 60kr/st som mest för våra Pandor men har även sett dem för 45-50kr/st.
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #22
                Ursprungligen postat av Nina82
                Det kan gå.. Men personligen tycker jag Pandor gör sig bäst själva. De blir ju inte lika stora som många andra pansarmalar heller.

                Du bör ju inte köpa alla fiskar på en gång hur som helst. Och 4 Pandor klarar sig utmärkt ett tag. Sen kan du ju fylla på efter hand.
                De behöver heller inte kosta så mycket. Tror vi betalat 60kr/st som mest för våra Pandor men har även sett dem för 45-50kr/st.
                Okej ! Men jag tycker det är ganska dyrt om man jämnför med vanliga pansarmalar som kostar 20 kr men jag ska nog bara ha panda-pansarmalar för det är som du säger att dem är finare när det bara är en sort Men vilken fisk är den bästa inkörningsfisken? Jag ska ha

                2 Nyckelhålsciklider
                6-8 panda-pansarmalar
                ca 10 Galaxy om jag får tag på för ett hyfsat pris!

                Mvh Simon

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #23
                  Ursprungligen postat av Simon--B
                  Okej ! Men jag tycker det är ganska dyrt om man jämnför med vanliga pansarmalar som kostar 20 kr men jag ska nog bara ha panda-pansarmalar för det är som du säger att dem är finare när det bara är en sort Men vilken fisk är den bästa inkörningsfisken? Jag ska ha

                  2 Nyckelhålsciklider
                  6-8 panda-pansarmalar
                  ca 10 Galaxy om jag får tag på för ett hyfsat pris!

                  Mvh Simon
                  Jag skulle nog kört på cikliderna med tanke på känslighet men du kommer säkert få olika förslag .. Alla tänker vi olika
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • Simon--B
                    • May 2008
                    • 720

                    #24
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Jag skulle nog kört på cikliderna med tanke på känslighet men du kommer säkert få olika förslag .. Alla tänker vi olika
                    Okej Vad bra med snabba svar ska börja inredda karet på Söndag men köpa växter på måndag Sen väntar jag någ ca 5 dagar innan Nyckelhålscikliderna åker i karet kan ju använda mitt gamla filer vid instarten Mvh Simon

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #25
                      Ursprungligen postat av Simon--B
                      Okej Vad bra med snabba svar ska börja inredda karet på Söndag men köpa växter på måndag Sen väntar jag någ ca 5 dagar innan Nyckelhålscikliderna åker i karet kan ju använda mitt gamla filer vid instarten Mvh Simon
                      Jättebra att du kramar ur filtergojs i det nya. Då är riskerna för att misslyckas mycket mindre.

                      Lycka till då
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Nilsrolf
                        • November 2006
                        • 549

                        #26
                        Kul, det får du skicka in bildbevis på sedan![/quote]

                        Ja, början kommer här http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124023

                        Kommentar

                        • Simon--B
                          • May 2008
                          • 720

                          #27
                          Jaa det är faktisk bra att göra det men jag tycker det är ganska äckligt att göra det för det kommer ju massa fiskbajs i akvariumet gå ! Men det kn man ju slamsuga bort den

                          Kommentar

                          • Simon--B
                            • May 2008
                            • 720

                            #28
                            Ursprungligen postat av Nilsrolf
                            Kul, det får du skicka in bildbevis på sedan!
                            Ja, början kommer här http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124023[/quote]

                            Jaa jag kan skicka lite bilder här på denna tråden men jag vill inte göra ett projekt av det för det kommer nog inte ta mer än max 1 vecka att få det ganska så klart !

                            Men tyvärr kommer det nog dröja tills Tisdag innan jag börjar för Blästersanden ska köpas på måndag Men sen kommer bilder :P Jag ska ta och kolla på din tråd spännande Vill se hur dina Galaxy ser ut om det var dem du skulle ha ;P

                            Kommentar

                            • Nina82
                              • January 2008
                              • 6610

                              #29
                              Ursprungligen postat av Simon--B
                              Jaa det är faktisk bra att göra det men jag tycker det är ganska äckligt att göra det för det kommer ju massa fiskbajs i akvariumet gå ! Men det kn man ju slamsuga bort den
                              Det är ju det som är det nyttiga

                              Gojset som du kramar ur kommer åka in i filtret och då har du fiterbakterierna där du vill ha dem
                              12L 12L 24L 24L 24L 24L
                              38L 54L 54L 63L 450L

                              Kommentar

                              • Simon--B
                                • May 2008
                                • 720

                                #30
                                Ursprungligen postat av Nina82
                                Det är ju det som är det nyttiga

                                Gojset som du kramar ur kommer åka in i filtret och då har du fiterbakterierna där du vill ha dem
                                Ja men ändå tack för all hjälp skabli roligt att se om man kan få några panda-pansarmals yngel eftersom det är Brons valör Har du lyckats med det någon gång Nina? Mvh SImon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...