Tips till er alla om vattenbyte! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobFrazie

    • May 2010
    • 842

    #16
    Uscha, sånt händer lätt. Jag byter med hink i något kar. Och jag har suttit och dagdrömt några ggr medans hinken blir full, och då håller jag ändå i slangen

    Det kommer inte ut mycket vatten, men såntähra händer för lätt om man inte är å kollar läget hela tiden
    720L Soppa
    200L Asien
    Räkvas
    65L Betta

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      #17
      Haha, jag brukar glömma att kolla hinken! Tänker bara att där fanns lite dynga och där och där och.. Och plötsligt när man tittar på hinken kan man bara konstatera att noway man får ut den till badrummet utan att ha hälften på golvet efter sig... eeller så vaknar man till lagom när det blir vått om tårna

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        mm där är det ju inga problem för mig för jag kör ju med slang till badrummet. men det är kanske det som är har gjort att man blivit oaktsam. nu sätter jag bara i slangen o suger till.sen går det av sig själv. o tömma 100L tar ju en liten stund. så man kanske tar en kaffe o kollar tv. sen kopplar jag ju bara på den på kranen o brassar på. men fylla 100l tar inte lång tid som tömma :P

        o jag skulle bara kolla till mina pommes i ungen men "fastna" i köket på nått sätt o plöstligt så slog det mig! HELVETTE!!!


        dock spännade syn när det var vattenfall över kar-kanten :P

        jävligt bra lodat kar :P haha

        Kommentar

        • tulle89
          • March 2006
          • 1183

          #19
          Usch och fy! Det undviker man ju helst. Men tur att inget (förhoppningsvis) blev skadat
          Med Vänliga Hälsningar Tulle

          Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #20
            Om man går ifrån karet när man fyller det så rinner vattnet dubbelt så fort som när man tittar på.

            Det är bra även med större barn, de använder visserligen inte blöjor längre, men skriker man "ALARM" så kommer de med täcken, handdukar, smutskläder, rena kläder, moppar och hinkar. Sen svär de åt morsan och tar hand om eländet.....
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #21
              Jag har gjort denna tabbe massor av gånger och är rätt trött på det. Jag har iofs mina akvarier i ett garage med golvbrunn så det är inte så farligt generellt annat än att jag måste skrapa i vattnet i brunnen.

              Finns någon bra metod att få vattnet att stängas av vid viss nivå. Eller att om vattnet når viss nivå så kan man leda ut det till brunnen via rör och då vill jag inte börja borra hål i glaset för att ha överrinningsrör.
              Checking out...

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #22
                Ursprungligen postat av hannesc
                o jag skulle bara kolla till mina pommes i ungen men "fastna" i köket på nått sätt o plöstligt så slog det mig! HELVETTE!!!

                där har vi grundproblemet.......

                pommes....äter man sån't så blir hjärnan därefter......dvs antingen bränd i kanterna eller mosig invändigt.....









                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • ciklidtok
                  • March 2005
                  • 1466

                  #23
                  Jag gjorde samma misstag för nån vecka sedan. Skulle fylla 312'an efter vattenbyte. Jag stog där och filosoferade och tittade på mina Baby-Gars, son jagade i akvariumet bredvi....Plötsligt hör jag en av de mindre barnen skriker att det rinner vatten på golvet.......SHIT...In i badrummet och stänger av kranen...men det rann nog ut 40-50 liter på golvet skulle jag tro...men tur nog så har jag plastmatta, eller vad det är...i hallen, så det blev inga bestående skador...Tack och lov för det iaf...

                  Jag har bara en......


                  Snacka om nybörjare Jag har 9........
                  720L SA-/CA. Övriga
                  375L Biotop, skalarer
                  275L Malawi
                  240L Blandat


                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #24
                    Ursprungligen postat av hannesc
                    när ni börjatt fylla upp karet, gå då inte ut i köket o ta hand om maten som är i ungen
                    Ursprungligen postat av hannesc
                    o jag skulle bara kolla till mina pommes i ungen
                    Låter detta verkligen som en person lämplig att skaffa barn.....
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • roosterboy
                      • September 2010
                      • 1094

                      #25
                      Ursprungligen postat av eriahl
                      Låter detta verkligen som en person lämplig att skaffa barn.....
                      SÅlänge inte ungarna hamnar i ugnen!
                      All we are, we are.

                      Kommentar

                      • Mumin
                        • October 2007
                        • 3837

                        #26
                        Men håll med om att det är originellt att kolla pommes som redan är i ungen. Då behöver man ju inte bekymra sig förrän de kommer ut andra vägen.
                        För mycket är inte nog!
                        Jag VILL ha en Elefantofon!!

                        Kommentar

                        • Bygert
                          • March 2010
                          • 2169

                          #27
                          Det där är ju nåt man fasar för när man har något disträ läggning, nära har det varit men än har det gått vägen...

                          Och om vi nu ändå håller på med tips i genren piniga misstag, lägg vad ni gör inte en tub med pasta avsedd att ta bort asfalt, olja och annat skit från händerna bredvid tandkrämstuben...
                          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

                          Kommentar

                          • Mumin
                            • October 2007
                            • 3837

                            #28
                            Men tänderna blev väl rena ändå???
                            För mycket är inte nog!
                            Jag VILL ha en Elefantofon!!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              #29
                              uppdatering: hårblåsen legat o torkat lister sen igår. tror inte det blivit så stor skada faktiskt :P men fasen vilken skojjig upplevelse :P

                              Kommentar

                              • Marnat
                                • November 2009
                                • 2012

                                #30
                                Ursprungligen postat av Kensa
                                sagt det förr, säger det igen, den förste kotten kan man hänvisa till den där kvällen när
                                man öppnade en vinflaska för mycket, men den andre.....när ?....var ?...hur ?....finns aldrig
                                ork eller tid.......



                                .
                                Måste bara säga att jag är impad av familjer med mer än två barn :P Man tyckte att mycket tid försvann vid första barnet, efter andra barnet inser man att de få timmarna efter läggning består i att göra så lite som möjligt framför tvn :P
                                \\54L Apistos//
                                \\234L SA//
                                MVH Marcus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...