Tips till er alla om vattenbyte! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    Tips till er alla om vattenbyte! :)

    när ni börjatt fylla upp karet, gå då inte ut i köket o ta hand om maten som är i ungen...för då upptäcker ni tillslut att det börjar porla oroväckande i sovrummet..


    har just torkat upp ca 60l vatten på golvet. helvette sikken panik jag har haft nu! hela sovrummet badade!! alla handukar jag hade har jag använt o moppen o t.-hirtar o allt som har nån form avb uppsugningsförmåga...just nu går min lilla hårtork på max för att torka skivan som karet står på o sängstommen. vill ju inte att de ska svälla.

    jävlar va klantig jag är

    veckans Darwinmedalj till mig....


    fan..
  • bengtarne
    • October 2010
    • 165

    #2
    tur att du hade alla ingredienser hemma å inte åkte å handla:=D

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      haha"" a fan. hade ju kunnat vart 60000 gånger värre om man vart lite blondare.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Oh shit....

        Tänkt bara skriva att om man äta smågodis och ha det i handen så skall man inte mata med algtabletter samtigt, igår stoppade jag fel hand i munnen, det var inget gott med maltabeeltter i munnen.

        Back to subject: Vad har du för golv, är det parkett blir det inge kul?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          haha bra jobbat du med pia :P

          som tur är så är det såndär linolium matta eller vad det heter. så där är det lugnt, vill bara inte att det ska rinna in under lister o in under golvet. o sen står ju akvariet på en typ MDF skiva o den var ju under vatten. så därför står hårblåsen för att torka den nu innan den sväller


          a det var tur att det var kuben i sovrummet i inte i vardagsrummet för där är det parket

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            sedär.....

            skönt att se att jag inte är ensam om att vara klantig.

            hoppas det inte blev några bestående skador.


            OT....skaffa småbarn,,,,finns inget som suger så bra som blöjor.....hade räckt med tre st till 60 liter.....



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              ne verkar inte som det blir några kostsamma skador. tur det.

              bra tips det där med barn.

              ska omedelbums ringa nån o börja jobba på barnskaffandet.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #8
                Vi har parkett där jag har akvarierna, så jag har stränga förmaningar om att ALDRIG lämna slangen. Han vill inte lägga om parkett på 50 kvm igen (har nyss renoverat)
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #9
                  Ursprungligen postat av hannesc
                  ska omedelbums ringa nån o börja jobba på barnskaffandet.


                  tips....träna först....gärna i flera omgångar......




                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kensa
                    tips....träna först....gärna i flera omgångar......




                    .
                    Ja, träna mycket innan, oftast när man har blöjbarn så blir det inte så mycket träning
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #11
                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Ja, träna mycket innan, oftast när man har blöjbarn så blir det inte så mycket träning


                      sagt det förr, säger det igen, den förste kotten kan man hänvisa till den där kvällen när
                      man öppnade en vinflaska för mycket, men den andre.....när ?....var ?...hur ?....finns aldrig
                      ork eller tid.......



                      .
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #12
                        Jag har bara en......
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Annaica
                          • February 2006
                          • 1177

                          #13
                          Ursprungligen postat av hannesc
                          o sen står ju akvariet på en typ MDF skiva o den var ju under vatten. så därför står hårblåsen för att torka den nu innan den sväller
                          Jag har bara varit med om att trä börjat svälla när det stått blött. Hade tex. en läcka i köket som gjorde att ett skåp svällde, men där var ju vattentillförseln konstant under en vecka eller kanske två.

                          Tror inte du behöver oroa dig för att det skall svälla om du torkat upp ordentligt
                          Räkbiten


                          Kommentar

                          • Miliimli
                            • March 2010
                            • 2457

                            #14
                            Duktigt! Verkligen duktigt! Inga tapeter som blev vattenskadade?
                            Min största skräck i köket, där vi har gamla papperstapeter. Har redan fått någon liten fläck på dom efter att det stänkte lite när jag skulle vara dukig och leka riktigt akvarist och suga genom slangen när jag skulle slamsuga åt ancistrusynglen. Inget bra tips!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kensa
                              tips....träna först....gärna i flera omgångar......




                              .
                              jag tränar så ofta jag kan :P

                              Ursprungligen postat av Annaica
                              Jag har bara varit med om att trä börjat svälla när det stått blött. Hade tex. en läcka i köket som gjorde att ett skåp svällde, men där var ju vattentillförseln konstant under en vecka eller kanske två.

                              Tror inte du behöver oroa dig för att det skall svälla om du torkat upp ordentligt
                              a fast denna suuuger åt sig vatten ( ja skitdumt att ha under kar då egentligen men det var det jag hade :P ) den har redan svällt en del i kanterna nu men nu blir det inte värre iaf.
                              o ikeamöbler är ju ofta byggda av spånskivor eller liknande som med suger vatten. men det verkar vara okej nu iaf :P

                              Ursprungligen postat av Miliimli
                              Duktigt! Verkligen duktigt! Inga tapeter som blev vattenskadade?
                              Min största skräck i köket, där vi har gamla papperstapeter. Har redan fått någon liten fläck på dom efter att det stänkte lite när jag skulle vara dukig och leka riktigt akvarist och suga genom slangen när jag skulle slamsuga åt ancistrusynglen. Inget bra tips!
                              ne inga tapeter skadade. de har fått en jäkla massa vatten på sig genom tiden men ingen skada på dom :P

                              Kommentar

                              Arbetssätt...