Döda fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #31
    Ursprungligen postat av drd
    Åleds har ofta arrowana hemma i olika size och säkert fengädda oxå eller kan nog ta hem och skicka med bussgods som nån redan hade skrivit.


    åleds skickar gärna ner till malmö. och det är ganska enkelt att
    ta sig ifrån tomelilla till malmö och hämta upp dom nere i hamnen
    där bussgods har sitt kontor/omlastningsställe.



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #32
      Vad har det kostat det att skicka till malmö när du beställt kensa ?
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #33
        Ursprungligen postat av drd
        Vad har det kostat det att skicka till malmö när du beställt kensa ?

        Ex. 5 st Skalarer + 4 st Panaque Maccus, packade i individa plastpåsar,
        och sedan ner i en ganska stor frigolåda kostade för ungefär 2 år sedan
        ganska exakt 130 svenska devalverade pesos. se tråden.




        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #34
          Inte nåt större i kostnader då med andra ord

          Billigare än att åka bil upp o ner faktiskt
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #35
            Ursprungligen postat av drd
            Inte nåt större i kostnader då med andra ord

            Billigare än att åka bil upp o ner faktiskt

            klart mer miljöriktigt, men kanske lite tråkigare, är ju hyfsat kul att glo in i karen när man köper firrar.....


            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Yoink
              • September 2009
              • 234

              #36
              Ursprungligen postat av Johanski
              Be dem ta in. Finns massvis av fengäddor och arowanor på diverse listor. Polypterus Ansorgii finns t.o.m., tydligen en av de första gångerna den skådats i sverige.
              Den lokala "fiskgubben" tar inte in fengäddor, vet inte vilken/vilka grossister han beställer från. Dock måste jag erkänna att jag inte har frågat i dom andra affärerna jag har besökt

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #37
                vill bara understryka ytterligare om fördelen med att ta hem fisk via affärer.

                1 fisken får en säker transport i väl bevarade plastpåsar uppblåsta med sure och ett frigolit hölje som håller tempen stabil.
                2 fisken är på ett sätt lugnare då den inte måste koppas ner i affärens akvarium, utan dom lägger bara påsen i vattnet tills du hämtar den, en koppning mindre för fisken alltså. tror nog att det är mindre stressande för dom.
                3 du får en lite mer personlig vänskap till din butik och kan således få vissa special erbjudanden av personalen tips, kontakter osv...

                Jag har besällt öronålar från imazo via min affär, även galaxy och vuxna indiska glasmalar.
                Jag tycker att jag fått en trevlig vänskap med "min" affär. även en hel del "kompis" priser. tjänster och gentjänster mycket trevligt
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • perfetto
                  • March 2008
                  • 1593

                  #38
                  Knappast ett problem

                  Åleds skickar med buss t.ex. och det kan innebära någon dag/natt på en busstation. Inga problem sålänge miljön för fisken är rätt. Har själv beställt och fått prima friska fiskar som legat i påse mer än en dag.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...