Tips på försäljning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mateng
    • July 2004
    • 40

Tips på försäljning

Jag vet inte riktigt i vilken kategori jag ska placera detta så hoppas att det blev rätt :-)

Jag har haft igång mitt 200L akvarium i ett år nu, och har haft jättekul med denna hobbyn men nu har jag börjat tröttna. Jag har tänkt sälja rubb och stubb och tänkte fråga om ni har några tips.

Hur blir jag lättast av med fiskarna? Förrutom att avliva dom då för det har jag ingen lust med. Akvarieföreningen startar inte förräns i september annars hade jag kunnat sälja dom där. Tar zooaffärer emot fiskar? Jag har fyra nyckelhålsciklider, sju fläckiga pansarmalar, 25-30 neontetror, två ancistrus och ett okänt antal ancistrusyngel.

Eller ska jag försöka sälja akvariet tillsammans med fiskar och allting? Jag gissar att det är lättare att hitta köpare till endast akvariet med bänk, pump, grus, sten och rötter osv.

Hur mycket kan man ta betalt för akvariet? Jag gav 3000 för akvariet med bänk och pump och doppvärmare mm, och ca 1000 kr till för inredning och fiskar. Jag hade tänkt att sälja det för 1000kr och om jag får något för fiskarna så är det en bonus. Låter det rimligt?

Så kom gärna med tips. Var brukar man annonsera ut akvarier, Blocket?
    200L
    30 Neontetror
    8 Fläckiga pansarmalar
    4 Nyckelhålsciklider
    2 Ancistrus
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

Ursprungligen postat av mateng
    Så kom gärna med tips. Var brukar man annonsera ut akvarier, Blocket?
    Ja... Eller så kan man lägga in annonsen här, maskerad som ett inlägg! ;-)

Annars har www.ciklid.se en annonsbörs som är öppen för alla.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

Kommentar

• mateng
      • July 2004
      • 40

Det var verkligen inte min avsikt att göra en maskerad annons om det är det du menar. Det finns ju ingen kontaktinformation i inlägget så jag ser inte vilken nytta det skulle ha ändå. Jaja...
      200L
      30 Neontetror
      8 Fläckiga pansarmalar
      4 Nyckelhålsciklider
      2 Ancistrus

Kommentar

• Raven
        • February 2005
        • 15385

Hur blir jag lättast av med fiskarna? Förrutom att avliva dom då för det har jag ingen lust med. Akvarieföreningen startar inte förräns i september annars hade jag kunnat sälja dom där. Tar zooaffärer emot fiskar?
        fråga dina lokala zooaffärer.
        en del tar emot dom.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• sacha
          • May 2005
          • 1016

Angående lite av dina frågor tycker jag de priset e Ok...skulle ja va på jakt efter dina grejer skulle ja gärna betala 1000kr ifall de e helt å fräsht. www.blocket.se säljer massa akvarium, allt från jordnära personer som dej, till sånna som vill ha 10000kr för ett 720liters kar från 1991 för att nypriset då va 29495...
          Tjopp...

Kommentar

• peppito
            • December 2003
            • 1612

Bättre att skänka bort dem än att ge dem till en djurbutik. Då vet man i alla fall vart de hamnar. Tror att de fiskar du har skulle fungera bra att sälja med karet.
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

Kommentar

Arbetssätt...