Jag tänkte skaffa en kampfisk och hittade arken zoo reklamblad att de säljer dessa fram till 2 november. Men har de friska fiskar? Eller finns det andra ställe i Malmö/Lund (jag bor i Eslöv och har närmare till Lund men kan ev ta mig till Malmö också) som är bättre/säkrare?
Var köper man fiskar i Malmö/Lund?
Kollaps
X
-
-
Zoogiganten i Lomma kanske....de hade ett rätt stort utbud på kampfiskar sist jag var där..450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngelKommentar
-
.
akvarietjänst, snacka med Peter, han ser ut som en pudel i huvvet, men vet vad han pratar om.
kanske inte billigast i stan, men han har oftast bra kvalité på grejerna, samt att han brukar "intervjua"
kunderna om hur deras kar ser ut, vilka fiskar som går där, etc etc, och märker han att blandningen inte
fungerar, så vägrar han sälja, dvs han vill inte bidra till katastrofer.
till skillnad från många kedjor där det står en liten assistent som i bästa fall vet om det är en fisk eller räka
som han/hon skall håva upp till kunden.....
vissa delar av personalen på Hornbach gör samma sak, andra delar verkar mest vara inslängda från byggavdelningen....
.Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag :Ibland är jag:
Men oftast är jag:
Kommentar
-
Ett råd är att läsa på innan om fisken du vill ha. Spring sedan iväg till affären och gå och titta på alla akvarierna och få känslan över hur där ser ut. Är de välskötta, har ngn fisk i något akvarie sjukdom och hur är då detta karet sammankopplat till de andra karet med vattencirkulation etc, hur länge har fisken gått i karet, vad matar dem med, har de vattenberedningsmedel osv. Vad som gäller med garanti osv.
Jag kan ibland handla fiskar från "vanliga" djuraffärer om karen är välskötta trots att kunskapen hos expediten inte är speciellt välskött.
En affär som jag gillar är djuraffären på mobilia som har välskötta och prydliga kar men där personalen ibland har svårt att veta ens vilka fiskar de har i karen. Därtill har de oftast dussinfisk men oftast fina kar.Kommentar
-
-
det har jag faktiskt ingen aning om, vet bara att dem inte är kvar inne på mobilia, måste kolla upp det ^^Kommentar
-
en sak jag absolut inte gillar med akvarietjänsts kampfiksförsäljning är att dom har dom stackarna i små glas/vaser på någon knapp liter! om man nu frågar så noga om hur kundens kar ser ut, varför inte föregå med gått exempel och ha sina egna fiskar i ordentliga akvarier??Kommentar
-
Valet blev grizzly burlöv center då de hade crown tail som jag önskade mig. Nu ska jag bara läsa på mer vilka andra kan bo med honom i framtidenKommentar
Kommentar