två nya projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Ursprungligen postat av Nubi
    Iiiiiiiingen aning! *skratt* ångrar dock ingenting!
    undrar vart mina ormar har tagit vägen, har inte sett till de på länge.
    Tur det, ormarna har säkert bara hittat en bra plats du hade väll inte haft dom så länge.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Jupp =) Jag hoppas de håller sig borta ikväll *skratt*
      Vilken lycka fiskarna har när man slänger ner broccoli! Jösses, tetrorna blir som galna och malarna bråkar som bara den! Fick slänga ner 4 st så det vart lugnt i karet.
      Visste inte att broccoli var så popis
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Markus1984
        • November 2008
        • 2606

        Ursprungligen postat av Nubi
        Bilder på 310l nu när jag fått växter från några snälla zoopetare

        [ATTACH]23466[/ATTACH]

        [ATTACH]23465[/ATTACH]

        [ATTACH]23467[/ATTACH]
        Läckert med musselblommorna nu! Glöm inte att ge tillbaka lite när du får för många!
        Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Ursprungligen postat av Markus1984
          Läckert med musselblommorna nu! Glöm inte att ge tillbaka lite när du får för många!
          No problems! Rensade och skickade till solis så jag hade ca 20 kvar. Nu har jag säkert 40! och de förökar sig som kaniner! *skratt*
          Det är bara att komma och hämta om några veckor
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            sorry kunnde inte se länken just nu
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              mmm den dummar sig försöker fixa den
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                ok tittar in senare
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Kika nu om du har tid =)
                  Sexy HD videos of hot teens fucking, sucking cock and drinking cum. Free videos of teen coeds and teen amateurs. Self made sex tapes.
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Enola
                    • November 2007
                    • 660

                    Ursprungligen postat av wallström
                    Morsan har zebrasnäckor med ganska stora praktbotior (10cm)
                    och det funkar.
                    Fast hennes praktbotior tar inte posthorn heller...
                    Vågade inte prova. Gjorde mig av med dom och skaffade äppelsnäckor. De är verkligen roliga att titta på
                    Nytt 375 liters mix
                    Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Ursprungligen postat av Enola
                      Vågade inte prova. Gjorde mig av med dom och skaffade äppelsnäckor. De är verkligen roliga att titta på
                      Vad gjorde du dig av meD?
                      Zebrasnäckorna eller botiorna? Gissar på Botiorna
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        räkorna är framme hela tiden Riktigt skoj att se alla tre Ska köpa tre till efter semestern
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Idag märkte jag att tre st neontetror i mitt 225l har något konstigt på roten av stjärten.
                          En neontetra har en runt stor vit blåsa innan stjärten, och det ser ut som en blåsa. Påminner lite om en vattenfylld blåsa som man kan få när man går mycket i nya skor.

                          Två andra neontetror har på roten av stjärten mcyket mindre än neontetra nr 1.
                          Om man tittar på fisken framifrån ser man att det buktar ut lite, de verkar inte må dåligt, de äter som de ska.

                          Frågan är, Vad i helskotta kan det vara!??
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Fyra av mina neontetror fick simma till fiskhimlen.

                            Såg idag några små söta yngel (svärdbärare) som simmar vid vattenytan. De har riktigt bra med skydd. "dill" växten växer vid vattenytan. Mina fiskar verkar skumma, de äter inte sina yngel. Svärdbärarna simmar nära de små yngel och delat på en flingfoder...varför får inte jag de elaka föräldrarna som äter sina yngel??

                            Den vita malen, guld ancistrus, Olivia hon har hittat till rätta Hon har börjar gräva en grop under en rot. Hon har dessutom börjat flörta med den stora hannen som finns i karet Ska bli kul och se om det händer något där.

                            Jenmad var förbi för någon vecka sen och gav mig en massa körsbärsräkor, vilket var mycket uppskattat tycker svärdbärarna. Har sett flera st av de simma bland neontetrorna och promenerat på valliseriorna och puffat lite på malarna när de mumsat på en algtablett. De är verkligen roliga att titta på, de små räkorna. Alla som jag fått av Jenmad har blivit riktigt röda ska bli kul och hoppas på räklingar senare
                            Senast redigerad av Nubi; 01 November 2009, 16:52.
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              Ursprungligen postat av Nubi
                              Fyra av mina neontetror fick simma till fiskhimlen.

                              Såg idag några små söta yngel (svärdbärare) som simmar vid vattenytan. De har riktigt bra med skydd. "dill" växten växer vid vattenytan. Mina fiskar verkar skumma, de äter inte sina yngel. Svärdbärarna simmar nära de små yngel och delat på en flingfoder...varför får inte jag de elaka föräldrarna som äter sina yngel??

                              Den vita malen, guld ancistrus, Olivia hon har hittat till rätta Hon har börjar gräva en grop under en rot. Hon har dessutom börjat flörta med den stora hannen som finns i karet Ska bli kul och se om det händer något där.

                              Jenmad var förbi för någon vecka sen och gav mig en massa körsbärsräkor, vilket var mycket uppskattat tycker svärdbärarna. Har sett flera st av de simma bland neontetrorna och promenerat på valliseriorna och puffat lite på malarna när de mumsat på en algtablett. De är verkligen roliga att titta på, de små räkorna. Alla som jag fått av Jenmad har blivit riktigt röda ska bli kul och hoppas på räklingar senare
                              menar du hornsäven som växer vid vattenytan
                              Visst är räkorna roliga att titta på, mina brukar sätta sig på snäckorna och åka med sen gillar dom flåset från pumpen så dom simmar emot och flyger iväg och sen simmar dom tillbaks igen och gör samma sak igen.
                              När det väl börjar bli räklingar så tar det aldrig stopp verkar det som, där är överfullt i mitt 98 liters räkkar
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Hahah, förvånar mig inte att räkor gör sådana galenskaper *skratt*
                                De är verkligen roliga att titta på. Folk undrar om det är Mountain Rock räklingar *hahah*
                                Jupp menar hornsäven mycket bra växter som tar sig i 225l.
                                Vet du, jag bytte lampa i 70l och poff så börjar växterna ta sig. Låg energilampa gillar hornsäven i 70l karet.
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...