två nya projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Enola
    • November 2007
    • 660

    Jag förstår dilemmat Hade så gott som bestämt mig för gaffelstjärtar till 375 litarn (där är det lite klarare vatten) men kanske änrar mig ändå. Det finns ju så många fina stimmfiskar.
    Nytt 375 liters mix
    Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Jo =) Det finns massor av fin fina stimmfiskar, kolla in de större regnbågsfiskar De är super läckra!
      Varför jag gillar regnbågsfiskarna är för de är sp himla nyfikna och alltid där när man sitter och spanar på de
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Enola
        • November 2007
        • 660

        Jag gillar mina madagaskar regnbågar, men de andra tycker jag inte om med det lilla huvudet och den krökta ryggen. Färgerna är ju helt sanslösa och som du säger deras beteende....men nej, det får räcka med madagaskar för min del. Möjligtvis kan jag tänka mig
        Melanotaenia praecox
        .....de är ju lite mindre i och för sig
        Nytt 375 liters mix
        Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          De är fina det är helt sjukt hur snyggt ett kar kan bli av (Glossolepis incisustänk dig ett kar på 600l med ett fint stim av dessa Melanotaenia boesemani.
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            Ursprungligen postat av Nubi
            De är fina det är helt sjukt hur snyggt ett kar kan bli av (Glossolepis incisustänk dig ett kar på 600l med ett fint stim av dessa Melanotaenia boesemani.
            Jag tänker intensivt försökte räkna mina små idag, inte lätt men där är över 50, hoppas dom klarar sig, blir ett lagom stim
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av flygrc
              Jag tänker intensivt försökte räkna mina små idag, inte lätt men där är över 50, hoppas dom klarar sig, blir ett lagom stim
              Tror inte det finns ngr ägg i mossan som jag flyttade över till ett annat kar.
              Får flytta över mossan till 310l igen, Hoppas på lek snart
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • flygrc
                • June 2006
                • 2755

                Ursprungligen postat av Nubi
                Tror inte det finns ngr ägg i mossan som jag flyttade över till ett annat kar.
                Får flytta över mossan till 310l igen, Hoppas på lek snart
                Har det gått tre veckor redan?

                Jag hade nog en sanslös tur eftersom jag tror jag fått tre kullar med tanke på att det dök upp små i tre omgångar, kan ju också vara att de inte kläcks samtidigt.
                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Nej det har inte gått 3 veckor, jag är ju såå otåålig av mig!!
                  Vilken jävla tur du har 'ler' ibland måste man bara ha flyt =)
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Tusen tack Solis och flygrc för växterna! Det var kanon fint i 310l 225l och 70l

                    I 70l vågar jag inte böka runt alldeless för mycket nu om det finns ägg
                    Varje morgon sitter man där och tittar och spejat som bara den.

                    i 310l vart det riktigt fint med valiseriorna som döljer all teknik och precis så hade jag tänkt att det skulle bli
                    fick syn på en snäcka som har en spetsig skal (inte A. Helenor)
                    - Solis eller flygrc har ni sådana snäckor ??

                    i 225l börjar kakaduorna att fatta tycka av varandra men de verkar inte riktigt finna ro. De lekat efter någonstans att bo, men verkar inte hitta något bra ställe. (Jag har inrett karet med många många gömställen)

                    Mina svärdbärare har fått yngel! små saker som simmar vid vattenytan
                    Jag måste ha snälla fiskar för inga svärdbärare eller neontetror eller kakaduor käkar upp ynglerna
                    - Vad gör jag för fel??

                    i 310l har en Opal hane försvunnit Nu är det 2 opal honor och en hane, Honorna verkar fatta tycke av hanen som har fullt upp att uppvakta båda.

                    Mina gaffelstjärtar börjar minska i antal Hade 14 och nu är de bara 7
                    Någon som kan ha en teori varför de bara försvinner.

                    Mina små rasboras har färgat ut sig helt och de är knallröda super fina och lika tråkiga *skratt*

                    Den lila snigel som har varit med från dag ett, är nu lika stor en enkrona. Den heter Göran =) Blir skräpsnäckor så stora??
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • flygrc
                      • June 2006
                      • 2755

                      Ursprungligen postat av Nubi
                      Tusen tack Solis och flygrc för växterna! Det var kanon fint i 310l 225l och 70l

                      I 70l vågar jag inte böka runt alldeless för mycket nu om det finns ägg
                      Varje morgon sitter man där och tittar och spejat som bara den.

                      i 310l vart det riktigt fint med valiseriorna som döljer all teknik och precis så hade jag tänkt att det skulle bli
                      fick syn på en snäcka som har en spetsig skal (inte A. Helenor)
                      - Solis eller flygrc har ni sådana snäckor ??

                      i 225l börjar kakaduorna att fatta tycka av varandra men de verkar inte riktigt finna ro. De lekat efter någonstans att bo, men verkar inte hitta något bra ställe. (Jag har inrett karet med många många gömställen)

                      Mina svärdbärare har fått yngel! små saker som simmar vid vattenytan
                      Jag måste ha snälla fiskar för inga svärdbärare eller neontetror eller kakaduor käkar upp ynglerna
                      - Vad gör jag för fel??

                      i 310l har en Opal hane försvunnit Nu är det 2 opal honor och en hane, Honorna verkar fatta tycke av hanen som har fullt upp att uppvakta båda.

                      Mina gaffelstjärtar börjar minska i antal Hade 14 och nu är de bara 7
                      Någon som kan ha en teori varför de bara försvinner.

                      Mina små rasboras har färgat ut sig helt och de är knallröda super fina och lika tråkiga *skratt*

                      Den lila snigel som har varit med från dag ett, är nu lika stor en enkrona. Den heter Göran =) Blir skräpsnäckor så stora??
                      Kul växterna kom till användning.
                      Jag har lite olika sorters snäckor men jag har inge koll på vilka sorter, det är sådana som jag fått växter.

                      Mina Kakaduor gör inte så mycket väsen av sig, funderar på att skaffa i alla fall en hona till.
                      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ursprungligen postat av flygrc
                        Kul växterna kom till användning.
                        Jag har lite olika sorters snäckor men jag har inge koll på vilka sorter, det är sådana som jag fått växter.

                        Mina Kakaduor gör inte så mycket väsen av sig, funderar på att skaffa i alla fall en hona till.
                        två honor och en hane brukar göra susen
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Idag innan jag skulle till jobbet såg jag inte till min kakadua hona Matade och hon kom inte fram, vilket är ovanligt för hon är en riktig matglad kicka!
                          hittar henne inte ...hoppas hon ligger någonstans med ägg. Hanen simmar runt som vanligt, han är överallt och vaktar inte något gömställe...Hoppas hon dyker upp!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            Jag har malaysiska sandsnäckor i mitt ena kar som du fick växter ifrån.
                            Tack för andmaten och musselblommorna, jag tyckte att jätteandmaten var jättefin har inte sett sån innan.

                            Var snäckan en av dessa så kom det säkert från mitt kar, då blev det isåfall byte pycha ,mot sandsnäcka
                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              Ursprungligen postat av solis
                              Jag har malaysiska sandsnäckor i mitt ena kar som du fick växter ifrån.
                              Tack för andmaten och musselblommorna, jag tyckte att jätteandmaten var jättefin har inte sett sån innan.

                              Var snäckan en av dessa så kom det säkert från mitt kar, då blev det isåfall byte pycha ,mot sandsnäcka
                              Tack! M. sandsnäckor har jag då i mitt 310l en liten ensam sak *hihi*
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Någon som kan komma med fisktips på vad man kan ha i 310l. Känns lite tomt
                                I karet nu simmar
                                1 siames
                                1 hane + 2 honor Ap. Opal Borelli
                                7st Gaffelstjärtad regnbågsfisk
                                10st Rasboras
                                1 ancistrus
                                2 fejk pitbull
                                1 m. sandsnäcka
                                1 lila snäcka
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...