960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av MaxB
    bara att flytta den till någon som har plats, om den skulle få för sig att växa snabbt...
    Universeum nästa
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av macke_fisk
      oh fan va bra jag är hehe. men jag tror inte att den växer supersnabbt i första taget . fick du den bara så där, undrar hur mkt den kostar i affären??

      jag kände igen den när du beskrev den och kom jag på att jag hade tittat på den bland artbeskrivningarna .
      Ursprungligen postat av c90368
      Universeum nästa
      Japp, jag bara fick den rättuppåner!

      Dom har ett jädra stort kar, ett par tusen liter faktiskt, nere i shopen där det går en massa stora gula ciklider - och där är ett par redigt rejäla plecos också. Min mal kan få flytta ner dit när den växer till sig!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Där har du lite att bita i Mats, sådana malar fanns på mässan i Tyskland i vintras för en spottstyver och det var nära jag köpte tills jag såg hur stora de blir....
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av MaxB
          Japp, jag bara fick den rättuppåner!

          Dom har ett jädra stort kar, ett par tusen liter faktiskt, nere i shopen där det går en massa stora gula ciklider - och där är ett par redigt rejäla plecos också. Min mal kan få flytta ner dit när den växer till sig!
          Jag börjar undra vilken typ av zoo butik din lokala är?

          Visningsakvarier i mängd och nu dessutom ett kar på flera tusen liter!

          Den verkar vara värd ett besök minst sagt.

          Finns den på nätet?
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Sultanen
            • January 2008
            • 2457

            WOW, den malen var snygg och blir stor xD
            300L Räkkar
            400L Växtakvarium
            220L Saltvatten - Under uppstart
            Intresserad av räkor? www.RedBee.se

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Där har du lite att bita i Mats, sådana malar fanns på mässan i Tyskland i vintras för en spottstyver och det var nära jag köpte tills jag såg hur stora de blir....
              Ursprungligen postat av c90368
              Jag börjar undra vilken typ av zoo butik din lokala är?

              Visningsakvarier i mängd och nu dessutom ett kar på flera tusen liter!

              Den verkar vara värd ett besök minst sagt.

              Finns den på nätet?
              Ursprungligen postat av Sultanen
              WOW, den malen var snygg och blir stor xD

              Jo, det var en kund som hade lämnat in lite fisk för att karet skulle säljas, därav denna mal. Malen hade kunden haft i flera år och den är ju faktiskt inte större än en dryg decimeter - så än så länge är det ingen fara. Jag tror att den växer långsamt. När/om den blir större än typ 15 cm lämnar jag bort den direkt.

              Maths! Vi var och besökte affären den gången vi hade ett zoopetvästmöte hemma hos mig. Jag har för mig att Kjell hade någon story om det där sketastora karet de har - men är osäker på att jag minns rätt.
              De där visningskaren har handlarn för att han (och jag) tycker det är kul - och att det blir en hel del yngel som han kan sälja senare!
              Här är en länk; http://www.torslandazoo.se/ Hoppas det är ok att jag länkar - så att det inte verkar vara reklam på något vis. Är det så tar jag bort länken direkt!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Kasserade bilder och filmer är ju riktigt kul... nånstans...
                Jag hittade en liten snutt som jag slängt pga att jag försökte fota när kakaduahanen blåste upp sig riktigt fint för "den andra honan" - alltså inte den som han brukar leka med. Precis när jag hade fått fram kameran så var det hela över... men filmen är rätt cool ändå.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Han är skitsnygg, i mina ögon faktiskt snyggare än de "vanliga" då de ofta är så urvattnade i färgerna på fenorna...
                  Nej, nu hinner jag inte Zoopeta längre, räkmixtillverkningen ropar mitt namn...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • SimonSaysBaka
                    • August 2009
                    • 788

                    Jo den är snygg som fan, roliga fiskar, har aldrig prövat dem dock. :P
                    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      Meeeen det fanns ju inte ett enda av visningsakvarierna på hemsidan.
                      Att ha såna gör det ju dessutom lättare att sälja fisk som i hyllan är grå med gråa inslag. Utfärgade är det istället färger av alla slag som folk ser i visningsakvarier.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        En liten sketbildsdump till kan väl passa, va?
                        Bifogade filer
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 22 September 2009, 08:14.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ser att du fick in ett par bilder på dina nya L-264 med!
                          Snygga kassa bilder annars.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Ser att du fick in ett par bilder på dina nya L-264 med!
                            Snygga kassa bilder annars.
                            Tack skall du ha Ansjo - ja, kassa kanske dom inte är... men det är en massa smådetaljer i bilderna som gör att jag slänger dom... (och så är det lite kul att dela med sig av bilderna ändå - det är ju ingen fototävling här i tråden iallafall...)
                            L-264:orna är ju så jädra sköna alltså - det var kul att köpa ett gäng sådana!

                            Kommentar

                            • Sultanen
                              • January 2008
                              • 2457

                              Gief Ap.! Kakadua är nog ett måste snart tror jag, tyvärr haft dåliga erfarenheter av att de kolade fort men de såg inte så friska ut i butikskaret och jag var "ung och dum" och tänkte att de skulle repa sig.
                              Gillar ditt kar skarpt!
                              300L Räkkar
                              400L Växtakvarium
                              220L Saltvatten - Under uppstart
                              Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                              Kommentar

                              • macke_fisk
                                • December 2005
                                • 4442

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Kasserade bilder och filmer är ju riktigt kul... nånstans...
                                Jag hittade en liten snutt som jag slängt pga att jag försökte fota när kakaduahanen blåste upp sig riktigt fint för "den andra honan" - alltså inte den som han brukar leka med. Precis när jag hade fått fram kameran så var det hela över... men filmen är rätt cool ändå.

                                damn vad snygg den kakadua hanen är! tuffingen blåser upp sig för sin hona hehe , aldrig sett en sådan hane innan .
                                MVH macke_fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...