960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael64
    • January 2008
    • 656

    Schysta filmer och bilder
    Säger bara att detta kar är det ståpäls varning på
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
    Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
    http://www.tanganyika.se/index.php
    Mvh Mikael

    Kommentar

    • ankan94
      • February 2009
      • 199

      Sjukt snygt akvarium!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        Ursprungligen postat av MaxB
        Hur skall vi lösa detta? - så här kan du ju inte ha det med prylar å grejer...

        Du får gå över till grannhuset med ett sixpack öl och låna grannens dator en stund!

        nu är han ju nykterist så det är kanske inte den bästa approachen.
        men vi får se.


        under tiden så kan MaxB kanske lägga upp en hel serie med bilder
        här i tråden så man kan halvdregla..........


        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • ankan94
          • February 2009
          • 199

          Ursprungligen postat av Kensa
          nu är han ju nykterist så det är kanske inte den bästa approachen.
          men vi får se.


          under tiden så kan MaxB kanske lägga upp en hel serie med bilder
          här i tråden så man kan halvdregla..........


          .
          rättare sagt heldregla.............

          Kommentar

          • Faltaren
            • July 2005
            • 1453

            Haha det funka hemma . Riktigt nice.
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Fasen va' gôtt att filmerna tycks fungera för dom flesta.
              Här är en snutt till! Jag ville liksom kolla hur det ser ut om man filmar lite på håll, för att få en helhetsbild och se om fiskarna syns. Men det blir nog svårt att filma på det sättet, vill man se fiskarna ordentligt så får man krypa närmre inpå. Nästa steg är att ställa kameran på sitt stativ, closeup, på något ställe där det händer intressanta grejer och använda remotecontrollen till kameran.
              Viejita-hanen och en av honorna håller på som bara den i högra hörnet (man kan se honom de sista sekunderna på filmen - samt en irriterande reflexion i glasrutan...) - och agassizii-trion vill man ju också punktmarkera. Den hanen är lite knepigare - han har fått för sig att precis hela karet är hans revir. Han är minst i baljan (förutom borellihonorna) och är är verkligen aggressiv - jagar allt. Den hane som är lugnast är borellihanen - och knepigt nog den hane som har gett agassizii-hanen några matcher tillbaka.
              Ja, som vi ser på filmen är karet nystartat, idag är det precis två veckor sedan jag tömde ur Tanganyikamiljön och startade upp SA. Så det ser givetvis lite tomt och öde ut - men jag lovar, när man sitter framför det, redan nu, är det otroligt spännande att kolla på de fiskar som redan är introducerade.
              Jag kör på med lite bilder och filmer löpande!

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Du har fått det riktigt snyggt i ditt kar mats. Jag har fortfarande Apistogramma kvar men dom går i ett eget lite kar nu där det går ett Vijieta-par och ett Hongsloi-par. Ser lite tomt ut så jag funderar på att släppa i några Vinkeltetror.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Nästa steg är att ställa kameran på sitt stativ, closeup, på något ställe där det händer intressanta grejer och använda remotecontrollen till kameran.
                  YES

                  Ursprungligen postat av MaxB
                  agassizii-trion vill man ju också punktmarkera. Den hanen är lite knepigare - han har fått för sig att precis hela karet är hans revir. Han är minst i baljan (förutom borellihonorna) och är är verkligen aggressiv - jagar allt. Den hane som är lugnast är borellihanen - och knepigt nog den hane som har gett agassizii-hanen några matcher tillbaka.
                  Härligt att du berättar vad som händer! Jag småskrattade lite när jag läste denna lägesrapport, för jag känner igen det så väl, både från mina egna akvarier och skolgården
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    Ha !!!!!!!

                    nu har jag varit inne hos grannen och glott på youtube lite.

                    det ser ju faktiskt inte så bra ut.

                    det är helt ödsligt, för få fiskar
                    strilröret syns för mycket
                    termometern syns för mycket
                    rötter ligger på fel ställe
                    stenar och sand passar inte in.
                    plantorna är helt malplacerade

                    nä, jag ser bara en utväg.

                    packa ner eländet i en stor låda, med allt, inkl vatten och fiskar,
                    kör ner det till mig, bär in det till mitt vardagsrum, så
                    ska jag nog få ordning på det........

                    jag tror jag skulle börja med att flytta på en av stenarna
                    2-3 cm åt höger, sedan får det stå i ett par år innan
                    jag gör nästa steg.....skynda långsamt.


                    see the irony.......

                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Kensa
                      Ha !!!!!!!

                      nu har jag varit inne hos grannen och glott på youtube lite.

                      det ser ju faktiskt inte så bra ut.

                      det är helt ödsligt, för få fiskar
                      strilröret syns för mycket
                      termometern syns för mycket
                      rötter ligger på fel ställe
                      stenar och sand passar inte in.
                      plantorna är helt malplacerade

                      nä, jag ser bara en utväg.

                      packa ner eländet i en stor låda, med allt, inkl vatten och fiskar,
                      kör ner det till mig, bär in det till mitt vardagsrum, så
                      ska jag nog få ordning på det........

                      jag tror jag skulle börja med att flytta på en av stenarna
                      2-3 cm åt höger, sedan får det stå i ett par år innan
                      jag gör nästa steg.....skynda långsamt.


                      see the irony.......

                      .
                      Indeed I do!

                      Kommentar

                      • osis
                        • February 2008
                        • 851

                        Nu var det ju kl.11 senast en uppdatering kom! Så långt får det ju inte vara mellan uppdateringarna! Sitter ju bara här och tittar och tittar!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av osis
                          Nu var det ju kl.11 senast en uppdatering kom! Så långt får det ju inte vara mellan uppdateringarna! Sitter ju bara här och tittar och tittar!

                          Det kan komma ett par överraskningar om... jag vågar inte säga någon tid, Osis - för du räknar ju sekunderna, men låt oss säga en stund... hur lång nu en sådan är.
                          Det händer hela tiden något kul i baljan - låt mig säga så mycket så länge...!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Fasen va' gôtt att filmerna tycks fungera för dom flesta.
                            Här är en snutt till! Jag ville liksom kolla hur det ser ut om man filmar lite på håll, för att få en helhetsbild och se om fiskarna syns. Men det blir nog svårt att filma på det sättet, vill man se fiskarna ordentligt så får man krypa närmre inpå. Nästa steg är att ställa kameran på sitt stativ, closeup, på något ställe där det händer intressanta grejer och använda remotecontrollen till kameran.
                            Viejita-hanen och en av honorna håller på som bara den i högra hörnet (man kan se honom de sista sekunderna på filmen - samt en irriterande reflexion i glasrutan...) - och agassizii-trion vill man ju också punktmarkera. Den hanen är lite knepigare - han har fått för sig att precis hela karet är hans revir. Han är minst i baljan (förutom borellihonorna) och är är verkligen aggressiv - jagar allt. Den hane som är lugnast är borellihanen - och knepigt nog den hane som har gett agassizii-hanen några matcher tillbaka.
                            Ja, som vi ser på filmen är karet nystartat, idag är det precis två veckor sedan jag tömde ur Tanganyikamiljön och startade upp SA. Så det ser givetvis lite tomt och öde ut - men jag lovar, när man sitter framför det, redan nu, är det otroligt spännande att kolla på de fiskar som redan är introducerade.
                            Jag kör på med lite bilder och filmer löpande!

                            http://www.youtube.com/watch?v=-TkPmuVNo-E
                            Gillar helt klart helhetsbild, det är grunden, resten är komplement!

                            Sen det där med insuget, termometern, växterna, gruset och framförallt stenen till höger, ja du vet
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Gillar helt klart helhetsbild, det är grunden, resten är komplement!

                              Sen det där med insuget, termometern, växterna, gruset och framförallt stenen till höger, ja du vet
                              Allt kommer att fixa sig - men någon sten vet jag inte om....


                              Det här kan nog bli något...
                              Säga vad man vill men det verkar som om kokosnötskal är oemtståndliga för apisar.





                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Allt kommer att fixa sig - men någon sten vet jag inte om....


                                Det här kan nog bli något...
                                Säga vad man vill men det verkar som om kokosnötskal är oemtståndliga för apisar.





                                http://www.youtube.com/watch?v=3JBITJMacE0
                                Ajaj, knallgul och pilsk Inte undra på att herren är kung i karet

                                Tänk om det vore lika tydligt hos homosapiens

                                Bra att du påminde mig, måste köpa kokosnötter!
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...