960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    laddar du upp dem direkt från kameran eller putsar du till dem något videoredigeringsprogram först?

    kolla bitrate och upplösn på filmfilen du ladda upp! För det felet har jag gjort några gånger när jag redigerat i Windows movie maker, att jag har satt bitraten på tok för lågt.

    Skall helst upp 1,0 mbit för att det ska passa tuben

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Albinfiskare
      laddar du upp dem direkt från kameran eller putsar du till dem något videoredigeringsprogram först?

      kolla bitrate och upplösn på filmfilen du ladda upp! För det felet har jag gjort några gånger när jag redigerat i Windows movie maker, att jag har satt bitraten på tok för lågt.

      Skall helst upp 1,0 mbit för att det ska passa tuben

      Jag kopplar bara kameran till datorns (mac) iphoto som automatiskt gör en fil. Fem minuter brukar bli runt 400 mb - filen laddar jag sen upp på YT. Jag putsar ingenting utan kör filen rå.
      Nu provade jag med en annan filmsnutt och lät bli att jobba med datorn, just under själva uppladdningen till YT - det gick hur bra som helst och jag kunde se filmen i hd...
      Jaja, man får väl köra så ett tag och se vad som händer!

      Har köpt lite mer rötter och växter samt en jädra snygg Viejitahane + två honor som jag skall släppa i nu - återkommer senare!

      Kommentar

      • Faltaren
        • July 2005
        • 1453

        Fan Max kommer du och skaffar större kar än mig nu . Har varit lite inaktiv senaste tiden men kul att se att du fortfarande leder projektligan :P. Jag väntar ju fortfarande på min ramp . Även haft en scalar och en agazzi hona som dött. Tråkigt tråkigt men så är det väl. Vad ska du mer ha i karet?
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

        Kommentar

        • osis
          • February 2008
          • 851

          Ser riktigt bra ut!

          Kommentar

          • Albinfiskare
            • November 2007
            • 1399

            Ursprungligen postat av MaxB
            Jag kopplar bara kameran till datorns (mac) iphoto som automatiskt gör en fil. Fem minuter brukar bli runt 400 mb - filen laddar jag sen upp på YT. Jag putsar ingenting utan kör filen rå.
            Nu provade jag med en annan filmsnutt och lät bli att jobba med datorn, just under själva uppladdningen till YT - det gick hur bra som helst och jag kunde se filmen i hd...
            Jaja, man får väl köra så ett tag och se vad som händer!

            Har köpt lite mer rötter och växter samt en jädra snygg Viejitahane + två honor som jag skall släppa i nu - återkommer senare!
            Ah, Mac är inte mitt element precis

            400mb för 5 min känns lite onödigt för att slänga upp på utube (eftersom u -tube skalar ned iallafall) om man inte får röra datorn när man laddar upp..

            Men har det gått att se med hög kvalitet i dina filmer innan så borde det ju gå nu med tycker man..

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Albinfiskare
              Ah, Mac är inte mitt element precis

              400mb för 5 min känns lite onödigt för att slänga upp på utube (eftersom u -tube skalar ned iallafall) om man inte får röra datorn när man laddar upp..

              Men har det gått att se med hög kvalitet i dina filmer innan så borde det ju gå nu med tycker man..
              Allt är så lätt och smidigt, snabbt och enkelt, snyggt och tjusigt med Mac och man slipper ställa och få knasiga frågor av datorn - den bara gör.. och hela tiden rätt - men jag vill inte trassla in mig i nån mac/pc-debatt, finns det nåt tjôtigare än det? 400 mb blir det för cirka 5 min, då det är hd - och youtube tar gärna emot upp till 1gb - och filmerna blir verkligen glasklara - röra datorn får man nog... men jag brukar ju ladda hem och jobba på nätet samtidigt och det verkar som att de minterna som filmen laddas upp har något med det att göra... men jag kan ha fel - nu funkade det iallafall igen med den nya testfilmsnutten.

              Jag skall ta en ny snutt på karet och lägga upp senare - den kommer väl in i morgon då...

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                Ursprungligen postat av MaxB
                Här är en filmsnutt.
                Av någon underlig anledning så får jag inte längre någon option att kolla filmen i "normal" eller "högupplöst" kvalitet - jädrigt knepigt, det har ju funkat så fint senaste tiden.

                Är det någon som kan rekommendera ett alternativ till youtube, där man kan lägga upp högupplösta filmer?

                Filmsnutt; http://www.youtube.com/watch?hl=sv&v=99zqveO-CfU&gl=SE

                Filmsnutten var riktigt rolig att kolla på! . riktigt fina apistogrammor du har.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Tack alla för fantastisk input! Skall ladda upp en ny film på YT om en stund.
                  Men jag drar in några bilder så länge.
                  Idag har jag satt ner några växter lite här och där samt strött ut lite mer rötter. Småväxter skall ner i sanden mellan rötterna.
                  Sedan har jag tagit bort de två fula stenarna som tyngde ner ekroten och istället satt en lodrät ekstam på ekstocken och kilat fast klabbet mot bakgrunden och mittstaget i karet.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Bowman
                    • December 2008
                    • 1318

                    Hemskare akvarium har man ju sett..

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Tack alla för fantastisk input! Skall ladda upp en ny film på YT om en stund.
                      Men jag drar in några bilder så länge.
                      Idag har jag satt ner några växter lite här och där samt strött ut lite mer rötter. Småväxter skall ner i sanden mellan rötterna.
                      Sedan har jag tagit bort de två fula stenarna som tyngde ner ekroten och istället satt en lodrät ekstam på ekstocken och kilat fast klabbet mot bakgrunden och mittstaget i karet.

                      bilderna var riktigt fina. ekroten är bara för jävla cool! ska bli roligt att se när växterna har börjat ta sig och skapa lite gömställen här och där.


                      Jag är sjukt avis på ditt akvarium nu!!!!
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • osis
                        • February 2008
                        • 851

                        Sådär fint kommer väl aldrig mitt akvarium bli!

                        Kommentar

                        • rick
                          • April 2005
                          • 1012

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Sedan har jag tagit bort de två fula stenarna som tyngde ner ekroten och istället satt en lodrät ekstam på ekstocken och kilat fast klabbet mot bakgrunden och mittstaget i karet.

                          STOR VARNING! jag kilade också fast en rot med stor flytkraft mot mitt mittstag för något år sen. Det slutade med att mittstaget lossnade av trycket.
                          / Rickard

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Tack skall ni ha!
                            Osis! Klart att ditt kar är/kommer att bli fint - det är bara att jobba på och greja till det så att man blir nöjd!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av rick
                              STOR VARNING! jag kilade också fast en rot med stor flytkraft mot mitt mittstag för något år sen. Det slutade med att mittstaget lossnade av trycket.
                              Rick! Jag är helt med dig!!! Men roten flyter inte speciellt mycket, bara seglar lite sådär och jag har inte "spänt/tryckt" fast den lodräta roten, bara satt den så att staget liksom stoppar flytförmågan. Men du har helt rätt, detta skall man vara mycket försiktig med!
                              Bra att du skrev varningen!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Och här är ett par bilder på Agassizii-killen han är, förutom borellihonorna, minst och absolut tuffast i karet - han kan nog bli snygg när han växer till sig lite.
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...