LED-belysningen fungerar prima. Vad jag ska se resultatet av är om det är tillräckligt starkt för växterna.
IKEA-projekt
Kollaps
X
-
efter mina år som bilrutetillverkare, skulle jag aldrig våga ha ett härdatglas akvarium. (vet hur mycket och lite glaset tål) Men fan vilken häftig idé du fått!
önskar ditt kar all lycka i framtidenNu är det bara att njuta!Kommentar
-
Inga problem så länge man inte har ouppfostrade barn i närheten av akvariet.
Om glaset hade tålt lite hade man ju alldrig gjort soffbord av dom.Kommentar
-
Nu har jag ju iof för säkerhets skull ändå plastlister runtom då.
Berätta gärna om dina erfarenheter av - vad jag antar - exploderande/krackelerande härdglas : )
(jag är ju väldigt förvånad över att man vågar tillverka ex. soffbord i härdglas om det ginge sönder så lätt, menar jag. Har själv ett rejält soffbord här i härdat glas och det är inga skyddslister runt kanterna på det)Kommentar
-
Satt i soffan och tog en klunk bira, en låg och rätt go soffa och ett tillhörande lika lågt glasbord, lutar mig framåt för att ställa ifrån mig flaskan som precis chippar kanten på glasbordet som på ett ögonlock exploderar och faller ner över den förbannade fårskinnsmattan, glaset höll på och lät när jag drog på mig skorna och lämnade lägenheten och tog mig ut i stadens mörker för en bira någonstans utan glasbord..Kommentar
-
Satt i soffan och tog en klunk bira, en låg och rätt go soffa och ett tillhörande lika lågt glasbord, lutar mig framåt för att ställa ifrån mig flaskan som precis chippar kanten på glasbordet som på ett ögonlock exploderar och faller ner över den förbannade fårskinnsmattan, glaset höll på och lät när jag drog på mig skorna och lämnade lägenheten och tog mig ut i stadens mörker för en bira någonstans utan glasbord..Kommentar
-
- Ja, jo men jag kan inte komma på något mer passande exempel på en situation där en härdad glasskiva vore MINDRE lämpad än just som soffbord, med tanke på hur utsatt ett sådant är för just slag både uppifrån och mot kanterna.Kommentar
-
-
Det är inte bara kanter som är en kännslig punkt på en härdad ruta. Har du aldrig åkt buss och sett hur väntkurernas sidoglas är sönder? Det räcker med ett spetsigt föremål och väldigt lite kraft för att slå i sönder en ruta. Det har kidsen i min region kommit på... vilket skånetrafiken kanske får lida för :S
Nu menar jag inte att du springer och jabbar med skruvmejsel mot ditt akvarium.. jag e bara för nojjig för att våga själv. Har en vild son på 3år!Nu är det bara att njuta!Kommentar
-
Det är inte bara kanter som är en kännslig punkt på en härdad ruta. Har du aldrig åkt buss och sett hur väntkurernas sidoglas är sönder? Det räcker med ett spetsigt föremål och väldigt lite kraft för att slå i sönder en ruta. Det har kidsen i min region kommit på... vilket skånetrafiken kanske får lida för :S
Nu menar jag inte att du springer och jabbar med skruvmejsel mot ditt akvarium.. jag e bara för nojjig för att våga själv. Har en vild son på 3år!
Jag har bara så svårt att se hur härdglas skulle gå sönder så lätt i normal vardagsmiljö med tanke på alla glasmöbler som tillverkas i just härdglas.
Om det vore ett stort problem - i synnerhet i barnfamiljer då, med leksaker, stolar, glas o tallrikar, som smälls i både yta o kanter - skulle man väl ändå inte kunna fortsätta ha materialet i vitrinskåp, bord, o andra glasdetaljer i ett vardagshem?Kommentar
-
du behöver ingen hammare. Det räcker med en nyckel, eller ett spetsigt föremål.
Men strunt samma. Kör påNu är det bara att njuta!Kommentar
-
har faktiskt också spånat på det där vitrinskåpet ett par ggr... men det enda ikeaglas jag byggt kar av är hyllplanen till samma skåp... har hållt perfa!
bilder finns i min blogg...
är det några hål borrade i glasen?
såvida man ser till att inte glaset får några kantsmällar så har man inga problem...Kommentar
Kommentar