Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Kolla in senaste inlägget i "hur ser mitt akvarium ut"



    En riktig fullträff enligt mig!
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av c90368
      Jag kopplar inte Claes Malmberg med musik riktigt, har dessutom aldrig gillat den typ av humor han presenterar.

      Börjar förmodligen bli gammal eftersom jag inte uppsakattar någon av de "morderna" humoristerna.

      Den humor jag gillar är utan pennalism, nedvärdering eller smutskastning av person eller grupp av människor.

      Hemmet nästa
      Aha... men det var ju en skön sägning om AC/DC... Och sedan var det ju "Ronny" som sa det - och vi kompade.
      Claes brukar väl vara rätt "mänsklig" både i sina skämt och privat...?
      Det är nog snarare jag som fått en släng av AD/HD kanske...

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av MaxB
        Claes brukar väl vara rätt "mänsklig" både i sina skämt och privat...?
        ...
        Det jag har sett och hört av Claes på senare tid är helt ok, han verkar ha sniffat färdigt och blivit vuxen.

        "gitarristens kärring heter Aisy... och basistens kärring heter Daisy... därför heter dom Aisy/Daisy"

        Jo, ni Götegorgare har ju en egen humor, som vi här uppe hänger med på riktigt

        Så vad anser du ett er nya stadium ska heta? Om jag förstår rätt så är det den största frågan i Götet numera.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av c90368
          Kolla in senaste inlägget i "hur ser mitt akvarium ut"



          En riktig fullträff enligt mig!

          Ja, jisses - där är det feeling, Ahoy!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av c90368
            Det jag har sett och hört av Claes på senare tid är helt ok, han verkar ha sniffat färdigt och blivit vuxen.

            "gitarristens kärring heter Aisy... och basistens kärring heter Daisy... därför heter dom Aisy/Daisy"

            Jo, ni Götegorgare har ju en egen humor, som vi här uppe hänger med på riktigt

            Så vad anser du ett er nya stadium ska heta? Om jag förstår rätt så är det den största frågan i Götet numera.

            Hmmm, jag antar att du inte fick med ett "inte" i meningen;"Jo, ni Götegorgare har ju en egen humor, som vi här uppe hänger med på riktigt"...
            Nä, man kanske måste höra "Ronny" säga det för att grejen skall bli kul... Aw Fuck, vi släpper skiten - det var korkat av mig att ens nämna det...

            Till stadion då; I och med att det är en gammal arena som hette Ullevi innan det nya, lyxiga Nya Ullevi byggdes - ett stenkast därifrån - så har den liksom sedan dess hetat Gamla Ullevi... När den gamla arenan nu renoverats - måste den ju heta; Nya Gamla Ullevi - Ett helt fantastiskt bra namn tycker jag!

            Men... då är jag ju göteborgare... och därmed decimerad till töntig västkustsk småstadsidiot i resten av landet

            Signing off!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av MaxB
              Hmmm, jag antar att du inte fick med ett "inte" i meningen;"Jo, ni Götegorgare har ju en egen humor, som vi här uppe hänger med på riktigt"...
              Nä, man kanske måste höra "Ronny" säga det för att grejen skall bli kul... Aw Fuck, vi släpper skiten - det var korkat av mig att ens nämna det...

              Till stadion då; I och med att det är en gammal arena som hette Ullevi innan det nya, lyxiga Nya Ullevi byggdes - ett stenkast därifrån - så har den liksom sedan dess hetat Gamla Ullevi... När den gamla arenan nu renoverats - måste den ju heta; Nya Gamla Ullevi - Ett helt fantastiskt bra namn tycker jag!

              Men... då är jag ju göteborgare... och därmed decimerad till töntig västkustsk småstadsidiot i resten av landet

              Signing off!
              Inte Jo just det!

              Men... då är jag ju göteborgare... och därmed decimerad till töntig västkustsk småstadsidiot i resten av landet

              I like it, era namn på allt och inget, för att inte snacka om era historier...

              Same for me, over and out!
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av c90368
                Inte Jo just det!

                Men... då är jag ju göteborgare... och därmed decimerad till töntig västkustsk småstadsidiot i resten av landet

                I like it, era namn på allt och inget, för att inte snacka om era historier...

                Same for me, over and out!

                Haha I like it too! Faktum är att jag är vansinnigt intresserad av dialekter och olika typer av humor - från alla landets hörn, kanter och inandömen...
                Som den borne Göteborgare jag är fullkomligt älskar jag det vackra Stockholm och dess folk - jag har bott där några år - och jag har en fäbless för pitoreska mindre städer som t.ex. Varberg, som jag blev mycket förtjust i när jag hälsade på Ansjo, som bor där...
                Jaja, jag kunde inte hålla mig från att kolla zoopet... kanske var du kvar här Maths - men nej, så i och med att det bara är du och jag i den här tråden för närvarande nuförtiden (nästan) så är det lika bra att jag ger mig och stänger av...

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Kolla in den här länken, om du inte redan sett förståss.

                  Framförallt filmen som i inlägget från igår kväll.

                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Kolla in den här länken, om du inte redan sett förståss.

                    Framförallt filmen som i inlägget från igår kväll.

                    http://www.ciklid.org/forum/showthre...486#post748486
                    Halloj Maths!
                    Nej, jag hade inte sett detta - måste börja hänga på det där forumet!
                    Häftiga Scalarer - och de verkar vara rätt rejäla. Fasen vilka flashbacks jag får när jag ser detta - jag hade ju mäktiga Scalarer förr, riktiga bjässar. Jag noterade att de på forumet ställer frågan om varför föräldrarna liksom "puttar" upp ynglen till ytan, att det kanske kunde ha med ljuset och viss föda att göra... ja, det är svårt att svara på - men jag känner igen beteendet från de jag hade för många år sedan. Då kunde föräldrarna flytta ynglen till blad som fanns nära ytan, gärna undertill. Alltså när ynglen precis skulle till att bli frisimmande och nästan kunde simma helt själva.
                    Möjligtvis kanske Scalareföräldrarna i ett sådant här "naket" kar söker ett visst skydd för ynglen just när de är som mest utsatta och att ytan i detta fallet är det enda stället att på något sätt "gömma" dom. När ynglen bildar en svärm senare finns det ju inte så mycket att göra...
                    Jaja, det var bara en tanke - kanske har det helt andra orsaker..

                    Kul att du länkade filmen/tråden - det var häftigt att se!!!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Eller att vattnet oftast är lite mer syrerikt vid ytan?
                      På tal om skalarer, ni skulle sett vad de hade att bjuda på i Tyskland. Altum som var ca 15 cm i kroppen, de största jag har sett, Mycket Redback skalarer och ett gäng ungskalarer som lätt matchade Kaj:s skalarer och hade de inte kostat 150:-/st skulle ett gäng gärna fått följa med hem.
                      Lite Tyska skalarbilder kanske?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Först ett litet gäng av "Red devil" skalarer, de är riktigt röda och jag vet bara en som har dessa i Sverige.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av IMG_0013.JPG
Visningar: 1
Storlek: 327,3 KB
ID: 2102330

                        Här är de bautaaltumen jag menade. Sedan om just dessa är så snygga kan man ju diskutera....
                        Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av IMG_0036.jpg
Visningar: 1
Storlek: 155,9 KB
ID: 2102329

                        De Redback skalarer som jag ångrar att jag inte köpte
                        Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av IMG_0115.JPG
Visningar: 1
Storlek: 444,2 KB
ID: 2102328

                        Och sist men inte minst ett trevligt kar med lite mindre Altum som låg i prisklassen 70 euro/st.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av IMG_0069.JPG
Visningar: 1
Storlek: 370,2 KB
ID: 2102327
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Redbackarna (fan att du inte köpte ett gäng...) och de mindre Altumen var ju för jädra fina - de stora var väl lite sisådär... Härligt med lite bilder Ansjo!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Då ska du få en till bild, gissa vem?
                            Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av IMG_0054.JPG
Visningar: 1
Storlek: 250,3 KB
ID: 2102331
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              De Redback skalarer som jag ångrar att jag inte köpte
                              [ATTACH]14295[/ATTACH]
                              Intressant att se "nosvinkeln" på dessa, mer lika Altum än den vanliga Skalaren.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Altum är fina men är som en eunuck i ett harem, vill men kan inte.

                                Skalarer som inte leker är väl bland de tråkigaste firrar som finns.

                                Står och klämmer under en buske och väntar på att maten ska segla in i munnen på dom
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...