Projekt pizzeria akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ahlqvist
    • January 2008
    • 661

    #16
    Mmmm... tomat, ost, skinka, köttfärs, bacon, ägg och bearnaissesås!!! Gah!

    "
    So Long, and Thanks for All the Fish
    "
    Douglas Adams
    Spana in NVSA's Webbsida!

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #17
      Jag föreslog körsbär för att jag tror inte att paroonerna bryr sig om dom ett smack, alldeles för mkt jobb att leta små räks att äta...
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • Lilibet
        • June 2007
        • 346

        #18
        Ursprungligen postat av Vic
        Jag hade fått reda på att pizzerian här i närheten har fått fullt med grönalger och grönvatten i sitt 400-litersakvarium. Jag stack ner och förhandlade lite med ägaren, hörde om jag kanske kunde hjälpa till att få akvariumet fräscht igen för en rimlig slant. Han var verkligen desperat. Han sa att han hade provat allt. Det var ju ganska uppenbart vad som var felet - fel skötsel. Till exempel så matar dom sina fiskar, 3 paroonhajar, med hackade köttbitar, de bitarna som inte blir uppätna fastnar i filtret och börjar mögla.
        Nu är det visserligen inte bestämt att jag ska få jobbet, jag ska ringa och höra med ägaren senare. Har ni några tips till en början på vad jag ska göra för att bekämpa algerna? För det första så hade jag tänkt att köpa mycket andmat och andra flytväxter som dämpar solljuset och suger åt sig näringen. Om jag sedan får behålla jobbet efter det så hade jag tänkt fixa sand, lite mer rötter och växter, gjort mig av med paroonerna och skaffat några riktiga fiskar I dagsläget så ser man inte ens fiskarna pga allt grönt och den enda inredningen dom har är plastprydnader.
        Hej! Kul extrajobb (om du får det)
        Tänk litet taktiskt här(kunden vill ha snabbt resultat), så får du ett bra rykte, och får kanske fler sådana här jobb (om du vill). Gör relativt billiga men märkbara åtgärder först, så att ägaren får synliga bevis på att du vet vad du gör.

        a) Säg att du behöver fyra veckor innan det kan börja synas effekt.
        b) Kom överens om att endast du sköter akvariet under de fyra veckorna
        (även utfodring). Ägaren kan få dosera den dagliga dosen Easy Carbo!
        c) Be ägaren om pengar till en flaska Easy Carbo, pmdd, timer och ett stort antal snabbväxande växter.
        d) Gör vattenbyte och kör med en "scotte" på akvariumets insida, glasputs på utsidan. Plantera växterna och börja kuren.

        Efter de fyra veckorna kan ni ta ett snack igen(förhoppningsvis syns då skillnad!), och då kanske det är läge för fiskbyte, inredning etc. Jag skulle nog satsa på färgglada fiskar här, gärna med fart i.
        Fram till dess kan du ju inreda med sten och rötter från naturen om du vill - jag är inte heller någon större vän av plastprydnader i akvarium.
        Berätta hur det går, det här var intressant!
        Senast redigerad av Lilibet; 04 May 2008, 15:15.
        Den som har flest saker när han dör vinner!

        Kommentar

        • QardinalE

          #19
          Ursprungligen postat av Ahlqvist
          Mmmm... tomat, ost, skinka, köttfärs, bacon, ägg och bearnaissesås!!! Gah!
          Suuuuck varför skulle jag in och läsa i denna tråden klockan för sent

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #20
            Ursprungligen postat av QardinalE
            Suuuuck varför skulle jag in och läsa i denna tråden klockan för sent
            Så du är oxå av den typen som blir sugen på pizza klockan för sent

            Ahlqvist är alltid sån efter lagom många öl
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • QardinalE

              #21
              Jo r väl det jag med, men i mitt fall så är det alltid försent eftersom jag börjar att fungera som människa efter allting har stängt.

              I övrigt tycker jag att killen har fått tag i ett toppenjobb.

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #22
                Det perfekta jobbet för honom, nästan så man blir lite avundsjuk ju

                Lycka till med Pizzeriaprojektet
                Följer tråden med spänning Lite bilder sen oxå så blir det ännu bättre
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • oskarwallin
                  • February 2008
                  • 1080

                  #23
                  Ursprungligen postat av Ahlqvist
                  Mmmm... tomat, ost, skinka, köttfärs, bacon, ägg och bearnaissesås!!! Gah!
                  hehe jag har en Specialare Amerikansk Pan pizza med.. här kommer det Kyckling bacon Skinka Oxfile, fläskfile och tomat jag e inte vegeterian ;P
                  60,58 liter
                  **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                  *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    #24
                    Ursprungligen postat av oskarwallin
                    hehe jag har en Specialare Amerikansk Pan pizza med.. här kommer det Kyckling bacon Skinka Oxfile, fläskfile och tomat jag e inte vegeterian ;P
                    Ge honom inga idéer

                    Han hade klickat på en slev potatissallad oxå om jag känner honom rätt

                    Just nu sussar han, men annars hade han säkerligen blivit lite sugen
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Sultanen
                      • January 2008
                      • 2457

                      #25
                      Vic: Bilder! Du vet att du nu ansvarar för att vi får iaf veckovis uppdatering på det här projektet nu
                      300L Räkkar
                      400L Växtakvarium
                      220L Saltvatten - Under uppstart
                      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                      Kommentar

                      • Vic
                        • November 2006
                        • 1533

                        #26
                        Ägaren hade tänkt att byta silikon i akvariumet, han trodde det var felet. Jag försökte övertyga honom att det inte var så, men han var starkt fast vid sitt beslut. Han ska höra av sig efter 2 veckor om det inte hjälpt.

                        Stackars fiskar..
                        Mvh Viktor


                        Apistogramma för hela slanten!

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #27
                          Sen är det nog troligt att han vill ha akvariepulandet gjort innan eller efter öppnings/stängningsdax.
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            #28
                            Ursprungligen postat av oskarwallin
                            hehe jag har en Specialare Amerikansk Pan pizza med.. här kommer det Kyckling bacon Skinka Oxfile, fläskfile och tomat jag e inte vegeterian ;P


                            alla italienare får ett väldigt konstigt uttryck i ansiktet när man slänger på sådana här saker på en pizza.....

                            ungefär samma uttryck som en svensk skulle få om en italienare skulle få för sig att slänga ner surströmming i bruna böner....
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • Vic
                              • November 2006
                              • 1533

                              #29
                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Sen är det nog troligt att han vill ha akvariepulandet gjort innan eller efter öppnings/stängningsdax.
                              Det är nog sant skulle jag tro. Blir isåfall tidiga mornar och sena kvällar.
                              Mvh Viktor


                              Apistogramma för hela slanten!

                              Kommentar

                              • Chese
                                • October 2007
                                • 143

                                #30
                                hoppas de blir ett jobb för di vic.. håller tummarna

                                Kommentar

                                Arbetssätt...