Bilder på uppstart av 300L!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #61
    Ursprungligen postat av viktor333
    Ok, aldrig hört talas om tarmmask men hoppas man slipper de! Men skalrerna skulle se så stora ut när de e 15 cm.. men får la se. Simmar dom längst fram hela tiden skulle de kännas som att dom tog upp all plats också kanske dom är på mina tetror också ju... färgerna försvinner lite i tevatten tycker jag.
    Ja, det var nästan omöjligt att bli av med.. Men nu har det kanske kommit en ny medicin... Det ända man kan göra är att kolla så att fisken man köper inte är svullen i rumpan.. Men innan de blir det så har de mycket mask... Camallanus, heter den..

    Ja, Skalarer blir stora.. De skulle äta upp alla i mitt kar utom den elaka Eldstjärten... Nä.. Platyn skulle väl bli kvar också.. Jag vill ha mer svart fisk.. Jag har sett en liten mini Black Molly på Djurmagasinet i Tyresö (minns inte vad de hette). Jättefina, men de har varit i karantän länge, verkar alltså ännu mer känsliga än sina stora släktingar.. Men ååhhh vad fina... Jag är väldigt sugen... Men jag vill gärna ha upp mina svarta guppyyngel först...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • viktor333
      • August 2007
      • 221

      #62
      Varför svart fisk? e de så speciella, fast black molly är ju fina Men antagligen skulle de inte funka med skalarer då va?

      Tror ni att kardinaler och blodfenstetror skulle klara sig undan?
      Senast redigerad av viktor333; 27 March 2008, 13:04.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #63
        Ursprungligen postat av viktor333
        Varför svart fisk? e de så speciella, fast black molly är ju fina Men antagligen skulle de inte funka med skalarer då va?

        Tror ni att kardinaler och blodfenstetror skulle klara sig undan?
        Jo, men jag har ju så mycket andra färger i karet nu.. Mina odlade endlers är ju alla regnbågens färger på och platyn är allt från mörkröd till gul så det skulle vara snyggt med mer svart fisk... Jag har mycket växter också och då tycker jag att det är snyggt.. En fix idé bara...

        Ja, kardinaler går bättre än neoner.. Det skiljer ganska mycket mellan dem... Blodfenstetror vet jag inte, men de är också större så det måste ju gå..
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • viktor333
          • August 2007
          • 221

          #64
          Ursprungligen postat av Katharina
          Jo, men jag har ju så mycket andra färger i karet nu.. Mina odlade endlers är ju alla regnbågens färger på och platyn är allt från mörkröd till gul så det skulle vara snyggt med mer svart fisk... Jag har mycket växter också och då tycker jag att det är snyggt.. En fix idé bara...

          Ja, kardinaler går bättre än neoner.. Det skiljer ganska mycket mellan dem... Blodfenstetror vet jag inte, men de är också större så det måste ju gå..
          Tycker inte att de framstår så mycket på arbetsskrivningarna här på zoopet att de e skillnad. Men kardinal blir väl inte längre bara rundare? än en neontetra.

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #65
            Ursprungligen postat av viktor333
            Tycker inte att de framstår så mycket på arbetsskrivningarna här på zoopet att de e skillnad. Men kardinal blir väl inte längre bara rundare? än en neontetra.
            Nej, jag har för mig att det är någon cm skillnad?! Hur som helst så ser man det när man jämför dem... Kolla i affären nästa gång, om de har något visningskar så brukar de har kardinaler där.. De kan bli ganska stora..

            Nu har jag köpt 6 stycken svarta Skalarer och de röjer friskt bland småynglen här.. Läste i guppytråden om att någon fått 700 000 guppys.. Hua.. Dags att ta bort lite.. Här är det mycket smått också.. Supersnygga iaf...
            Jag köpte ljus rådasand också men jag har inte hunnit fixa..

            Sjutton, Skalaren jagar efter yngel som är lika stora som mina små neoner... De verkar inte ha någon uppfattning om att de är ganska små själva, Skalarerna... Gapar över mycket alltså.. Vet inte om jag vågar släcka karet..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • viktor333
              • August 2007
              • 221

              #66
              jo ja har ju sett skillnaden. Hur är skalarerna i betendet då? Lägger dom lätt ägg?

              Får la välja mellan skalare eller neontetra då. Ska snart lägga upp bilder!

              Kommentar

              • batski
                • October 2004
                • 8891

                #67
                Ursprungligen postat av viktor333
                tycker inte att jag får plats med mer hehe. Men man kan inte ha bara ett par av fjärilscikliden heller?..
                Jo de är parbildande, så ett par kan funka bra.
                "The animals of the world exist for their own reasons.
                They were not made for humans
                any more than black people were made for whites
                or women for men." - Alice Walker

                Kommentar

                • batski
                  • October 2004
                  • 8891

                  #68
                  Ursprungligen postat av Katharina
                  Batski: Alla gillar inte samma saker, det är många som inte vill ha tefärgat vatten!!! Det beror ju på vad man har för fiskar osv... och smak också...
                  Jodå jag är medveten om att alla inte gillar samma saker, men jag tycker det är ganska få som vet att ganska många fiskar faktiskt trivs bättre i te-färgat vatten, och jag anser att man även ska hänsyn till deras preferenser.
                  "The animals of the world exist for their own reasons.
                  They were not made for humans
                  any more than black people were made for whites
                  or women for men." - Alice Walker

                  Kommentar

                  • viktor333
                    • August 2007
                    • 221

                    #69
                    Ursprungligen postat av batski
                    Jo de är parbildande, så ett par kan funka bra.
                    Ok, konstigt att de tyckte att de skulle vara fler i affären då?

                    Kommentar

                    • danneregner
                      • October 2006
                      • 1347

                      #70
                      kanske flera unga som får para ut.
                      Diskus

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #71
                        Ja, de kan ju behöva några att välja bland.. Man villl ju inte ha första bästa...
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • viktor333
                          • August 2007
                          • 221

                          #72
                          Ja så kanske de e, 4-6 st hade ju inte skadat de är ju så små

                          Men angående mitt ljus så har det bakersta lysröret nått gult ljus och det blir så mörk där bak. Fiskarna syns dåligt och växterna får inte så mycket ljus. Där fram sitter ett blått som ger jättebra ljus, varför har dom inte satt de på båda??

                          Funderar fortfarande på skalarer eller neontetror,, ingen som har nått bra tips om de olika fiskarna?

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #73
                            Ursprungligen postat av viktor333
                            Ja så kanske de e, 4-6 st hade ju inte skadat de är ju så små
                            Men angående mitt ljus så har det bakersta lysröret nått gult ljus och det blir så mörk där bak. Fiskarna syns dåligt och växterna får inte så mycket ljus. Där fram sitter ett blått som ger jättebra ljus, varför har dom inte satt de på båda??
                            Funderar fortfarande på skalarer eller neontetror,, ingen som har nått bra tips om de olika fiskarna?
                            Ljuset spelar jättestor roll i karet, både hur det är att titta på, ljus och färgmässigt men även hur växterna mår... Firrarna bryr sig inte lika mycket...
                            Man bör byta lysrör 2 gånger per år och det är värt det även om det kostar lite...

                            Jag bytte nyligen från de rör som ingick i akvariepaketet och vilken skillnad, besökare reagerade på skillnaden!!!
                            Jag köpte ett rör som var för växterna och satte det längst bak där jag har mest växter och ett som var för fiskarnas färger och då speciellt röda färger.
                            Vilken skillnad!!!
                            Växterna har också reagerat och det var inte mer än 2 månader sedan tror jag..
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • Robin_H
                              • March 2008
                              • 150

                              #74
                              wowow det var mig ett snyggt akvarium ! ( :

                              Kommentar

                              • batski
                                • October 2004
                                • 8891

                                #75
                                Ursprungligen postat av Katharina
                                Ljuset spelar jättestor roll i karet, både hur det är att titta på, ljus och färgmässigt men även hur växterna mår... Firrarna bryr sig inte lika mycket...
                                Man bör byta lysrör 2 gånger per år och det är värt det även om det kostar lite...
                                Jag har läst 1 gång om året på lite olika ställen. Men har man Aquarelle behöver man inte byta så ofta. Detta för att Aquarelle tappar ganska lite effekt med tiden.
                                "The animals of the world exist for their own reasons.
                                They were not made for humans
                                any more than black people were made for whites
                                or women for men." - Alice Walker

                                Kommentar

                                Arbetssätt...