Operation T222 + Bakgrund

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matte159
    • March 2007
    • 1147

Ursprungligen postat av Vic
    Att jag inte kollat denna tråden förrut??
    Bakgrunden ser riktigt snygg ut! Väldigt naturtrogen!

Trots dess röda färg? TACK!!!!!!!
    Mvh
    Mathias
    Fotoalbum

Kommentar

• matte159
      • March 2007
      • 1147

Oj, jag såg det nu...
      Bilden med slangen (jag kommer att korta ner den, oroa er inte) är utblåset, för er som kanske inte såg det. Jag kände att det kanske var svårt att se eftersom att man inte kan se det på de andra bilderna. Det sitter högt upp i hörnet på utbyggnaden, över rasterna.

Edit; Oj då, fel igen, ni ser det i sista bilden på bakgrunden. Jag är trött nu bara så att ni vet
      Senast redigerad av matte159; 17 October 2007, 21:41.
      Mvh
      Mathias
      Fotoalbum

Kommentar

• Fredrik Metcalf
        • January 2007
        • 512

Ser snyggt ut. Har du fått på lacken nu eller var det bara en bild med bakgrunden i karet?
        Fredrik Metcalf (MrLogic)
        128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

Kommentar

• matte159
          • March 2007
          • 1147

Nu har jag precis lagt på det första lagret med lack, men när jag var klar på var det helt omöjligt att göra rent penseln. Jag kommer därför att kasta den. Det värsta av allt var att när jag gjort tappra försök att rädda min NYINKÖPTA pensel så fick jag händerna fulla av denna äckliga gegga. Och gick det bort på mina händer? Så f*n heller!!! Jag skrubbade och skrubbade med paniken dunkande i huvudet, det stod frätande på härdnings medlet. Nu sitter jag här med kladdiga händer och stinkar lacknafta. Jag skickade nyss ett mail till exoherp.se och berettade vad som hänt och frågade om de hade något tips på hur jag kunde få rent mina händer, även om det kanske inte blir rena idag så kanske imorgon. Jag är jätte arg nu för att det stog INGENTING om hur svårt det var att göra rent. Den förstörda penseln var en sådan "riktig" pensel och kostade ca 70:- som nu är slängda i sjön!!! Jagblev också av med 2 plastskålar och en gaffel (användes som "blandare").
          Mvh
          Mathias
          Fotoalbum

Kommentar

• Mats Bryzell
            • February 2007
            • 18959

Snart har du väl kommit upp i BTN-kostnad på grejerna? Sorry matte, Sorry - jag bara skojar med dig!

Fortsätt jobba på så blir det snart bara glada gubbar i dina inlägg.

Kommentar

• Fredrik Metcalf
              • January 2007
              • 512

Försökte du med lacknafta? T-röd?
              128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

Kommentar

• Fredrik Metcalf
                • January 2007
                • 512

Med tid går det alltid bort från händerna, men om man ska se det positivt så är det ju bra att lacken sitter, då ska du inte få några problem med bakgrunden.

Kommentar

• Fredrik Metcalf
                  • January 2007
                  • 512

Oj, dubbla inlägg, tar bort det här.

Kommentar

• matte159
                    • March 2007
                    • 1147

Ursprungligen postat av MrLogic
                    Försökte du med lacknafta? T-röd?

Både och!!!

Mats: Jaa, tråkigt men sant. Igår önskade jag att jag hade köpt en BTN.

Nu är bakgrunden färdig lackad och jag är i Göteborg och redo för träffen imorgon. Jag målade ju bakgrunden med vattenfärg och den flöt ut lite när jag lackade så att det ser lite ut som att de fruktade vita prickarna har bildats. Annars är livet på topp!!!

Ses imorgon MaxB, Ansjo, Noisy och alla andra som ska ut till Torslanda!!!
                    Mvh
                    Mathias
                    Fotoalbum

Kommentar

• matte159
                      • March 2007
                      • 1147

Nu har jag äntligen köppt mina första fiskar!!! Det blev Fredds L. stappersi! De går just nu i ett litet yngel-akvarium och får flytta in i det stora på Måndag!!!

När jag va hemma hos MaxB så pratade vi lite om fiskar och vi kom fram till att det hade varit häftigt med bara en massa prinsessor i ett stenröse. MaxB har iofs sagt detta till mig tidigar, men jag har inte riktigt lyssnat på de förslagen. Tänk er ett gäng med Daffodils i ett stort stenröse och en massa L stappersi som regerar i sanden. Hade inte det varit jättehäftigt? Sedan om man tröttnar så finns det säkert någon som vil köpa dem, och du kan sedan göra något nytt. Vi får se vad som händer!!!
                      Mvh
                      Mathias
                      Fotoalbum

Kommentar

• matte159
                        • March 2007
                        • 1147

Jag var nyss uppe i garaget och kladdade på lite mer lack där jag missat bl.a. i små porer. Jag stog där rett så länge och letade och kladdade, men sedan slog tanken mig att Kakelfixet är vattentätt så jag behöver inte täcka bakgrunden till 100%. Tänkte jag rätt eller bör jag gå upp och fortsätta med mitt petiga och TRÅKIGA jobb???
                        Mvh
                        Mathias
                        Fotoalbum

Kommentar

• matte159
                          • March 2007
                          • 1147

Ursprungligen postat av matte159
                          Jag var nyss uppe i garaget och kladdade på lite mer lack där jag missat bl.a. i små porer. Jag stog där rett så länge och letade och kladdade, men sedan slog tanken mig att Kakelfixet är vattentätt så jag behöver inte täcka bakgrunden till 100%. Tänkte jag rätt eller bör jag gå upp och fortsätta med mitt petiga och TRÅKIGA jobb???

Är det ingen som har några bra förslag???
                          Mvh
                          Mathias
                          Fotoalbum

Kommentar

• Fredrik Metcalf
                            • January 2007
                            • 512

Kakelfixen är vad jag vet inte vattentät.

Kommentar

• matte159
                              • March 2007
                              • 1147

Ursprungligen postat av MrLogic
                              Kakelfixen är vad jag vet inte vattentät.

Oj då, det stod bara "vattenfast".
                              Vad f*n ska jag göra??? Det funkar inte att få det helt tätt med lack. Alla dessa porer, vinklar etc. Måste det vara helt tätt? Vad händer om det inte är det? Jag är snart på väg att ge upp. Jag skulle kunna beställa hem en till sats Epotex och dra över, men det innebär också att det tar ännu en vecka.
                              Mvh
                              Mathias
                              Fotoalbum

Kommentar

• Fredrik Metcalf
                                • January 2007
                                • 512

Har ingen aning om det måste vara helt tätt, låter jobbigt att beställa en omgång till. Du får nog läsa runt en hel del, och kanse messa någon av de som använt Epotex tidigare.

Kommentar

Arbetssätt...