Tycker att det ser ut ganska bra ut ,kollade lite på andras hemmagjorda bakgrunder och själv tror jag att den bästa resultatet har man när bakgrund går eller avslutas på kart sida av akvarium . bli spännande att se slut resultat.
Tycker att det ser ut ganska bra ut ,kollade lite på andras hemmagjorda bakgrunder och själv tror jag att den bästa resultatet har man när bakgrund går eller avslutas på kart sida av akvarium . bli spännande att se slut resultat.
Tack så mycket!!! Jag är mycket nervös för att det ska se helt gräsligt ut när lack kommer på och bakgrunden ska ner i karet med vatten. Den som lever får se!
MrLogic: Jag har en länk http://www.exoherp.net/ De vill att man ska betala med postförskått, men de verkar mycket seriösa och jag har fått mitt kolli-id så jag kan följa resevägen, just nu är det i sthml.
Jag funderar också på att beställa därifrån, eller direkt från www.epotex.se. Beror på varifrån det är billigast. När beställde du? Bara så jag får ett hum om hur lång tid det tar.
Edit: Har du målat bakgrunden än? Väntar ivrigt på bilder.
Senast redigerad av Fredrik Metcalf; 14 October 2007, 08:04.
Jag funderar också på att beställa därifrån, eller direkt från www.epotex.se. Beror på varifrån det är billigast. När beställde du? Bara så jag får ett hum om hur lång tid det tar.
Edit: Har du målat bakgrunden än? Väntar ivrigt på bilder.
Ovan så har du en länk till sidan jag beställde Epotexet ifrån. Det har tagit hur lång tid som hällst för dem att skicka iväg lacket. De sa att det hade tagit så lång tid pga. sjukdom.
Om du går in på den sidan som jag länkade till i mitt förra inlägg så står allt du behöver ha reda på. Jag tror att det egentligen ska ta 3-4 dygn el.
Bilder finns på förra sidan (det är lätt att missa inlägg, jag vet precis hur det är)!
Jag sitter här och väntar på mitt epotex, det är det ända som är kvar, typ. Jag har visserligen inte stoppat ner bakgrunden i akvariumet för att se hur den passar, men det är nog snart gjort.
Bakgrunden är i akvariumet, lacken har kommit och snart ska jag måla de punkter som hade sparkats av etc.
Jag sitter här helt knäckt eftersom att bakgrunden är lite för kort och kakelfix skrapades av på vägen ner i karet.
Min fråga är: Kan jag fixa resten av bakgrunden medans den fortfarande är kvar i akvariumet (kakelfixa, måla och lacka)? Jag behöver svar så snart som möjligt, det bästa hade varit idag. Även om ni bara har några difusa tankar så vill jag att ni skriver dem ändå, då även de kan ge mig lite hjälp.
Edit; När jag upptäckte detta med bakgrunden och att husfix skrapades av, så skrek jag: "F*N JAG SKULLE KÖPT EN FRÅN BTN ISTÄLLET!!!! F***N!!!" Jag blev vansinnig, nästan så att tårar kom!
Du kan nog putta i lite husfix medans den är i karet, men du får göra det på känn då du inte kan göra det mot glastet. Husfixet är en form av betong som vilket betyder att det är hållbarare än frigolit, tror jag, bara spånar. Måla oach lack borde inta vara några problem när den är i karet. Lite krångligare än att ha den på golvet förstås, men det borde funka. Krångligast blir det nog mex fixet. Men funkar ska det göra, tat lungt bara, skynda långsamt som Mats brukar säga
Du kan nog putta i lite husfix medans den är i karet, men du får göra det på känn då du inte kan göra det mot glastet. Husfixet är en form av betong som vilket betyder att det är hållbarare än frigolit, tror jag, bara spånar. Måla oach lack borde inta vara några problem när den är i karet. Lite krångligare än att ha den på golvet förstås, men det borde funka. Krångligast blir det nog mex fixet. Men funkar ska det göra, tat lungt bara, skynda långsamt som Mats brukar säga
Shit, va bra. Jag blev lite nervös där, då bakgrunden redan är i karet och jag vill inte förstöra den mer än vad jag redan gjort.
När jag gick ner för att hämta mitt lack så sa de att det hade blivit något fel så lacket är i Lysekil och kommer hit på Onsdag, F*N!!!! Detta blir jobbigare än vad jag hade trott. Stackars fredds fiskar som kommer att få gå med mina malar i ca. 6 dygn, jag hoppas att det funkar för jag kan inget annat göra.
F*n, F*n, F*n..... Lacket skulle komma SENAST idag, men det kom iaf inte! Jag blir vansinnig! Lacket skulle igentligen varit här i Måndags, men det hamnade i LYSEKIL!!! Skit också! Kan man inte begära "skadestånd" eller liknande av posten? Kommer inte lacket imorgon kommer jag att ringa dem och fråga vad dom håller på med. Jag måste bli klar!!!!!!!!
Aja, jag har fixat till skadorna och målat klart bakgrunden till 95% (det är inte så enkelt at få ner färgen i alla "porerna" i bakgrunden). På Måndag åker jag ut till Bogen (en badstrand precis utanför strömstad) och plockar lite mer sten att ha i karet.
Bilder kommer ikväll!!!!!
Senast redigerad av matte159; 17 October 2007, 16:09.
De bekymmer du har nu matte, är bara bra erfarenheter - Believe Yo Me!
Det här är ju ändå bara "döda" ting som faktiskt går att rätta och fixa till!
Jag är full av beundran att du grejar och donar så bra med din bakgrund - och när du väl fått den färdig på plats skall du se att resten går som en dans.
Det är så att tålamodsprövande ting händer ABSOLUT hela tiden inom akvaristiken - och kan man, som du, tackla det på ett slickt sätt lär man sig många nyttiga läxor för framtida bruk. Jag tycker du gör din grej toppenbra och snyggt blir det också!
De bekymmer du har nu matte, är bara bra erfarenheter - Believe Yo Me!
Det här är ju ändå bara "döda" ting som faktiskt går att rätta och fixa till!
Jag är full av beundran att du grejar och donar så bra med din bakgrund - och när du väl fått den färdig på plats skall du se att resten går som en dans.
Det är så att tålamodsprövande ting händer ABSOLUT hela tiden inom akvaristiken - och kan man, som du, tackla det på ett slickt sätt lär man sig många nyttiga läxor för framtida bruk. Jag tycker du gör din grej toppenbra och snyggt blir det också!
Keep up the good work!
Tack så hemskt mycket!!!
Här kommer några bilder på bakgrunden, som enligt bilderna är rosa (det är den absolut inte i verklighetern, men visst den innehåller mycket röda pigmant) och några bilder på skönheterna som jag köppte i fredags (en hane+2 honor).
Edit; Sista bilden är en bild på ett Svärdbäraryngel som jag såg någ jag slängde ner lite flingfoder. Bilderna på Kakaduorna är tagna under vatten!
Kommentar