Här kommer äntligen lite bilder. På en av dom så ser ni en rot och en luddig sak. Vad är det? Malarna gnager på det så att det lossnar, men sedan så låter de det flyta omkring i karet. Det ser så äkligt ut.
hehe det e inga små malar du har.
Det slajmiga fick jag också när jag hade "Mopani?" rötter en gång, typ som sockervadd, kom över hela rötterna. Kommer inte ihåg vad det är för något, men har för mig det inte är någon fara iaf, det ser bara illa ut;p
Malarna är, som jag sa innan i ett annat inlägg, en L-330, en Ancistrus och en Pterygoplichthys pardalis. DE bilder på Stappersierna utan blixt är så som de ser ut i verkligheten. Med blixt blir de möskare och mycket snyggare, tycker jag iaf.
hehe det e inga små malar du har.
Det slajmiga fick jag också när jag hade "Mopani?" rötter en gång, typ som sockervadd, kom över hela rötterna. Kommer inte ihåg vad det är för något, men har för mig det inte är någon fara iaf, det ser bara illa ut;p
Aaa, det låter som mitt. Har inte riktigt tagit i det, men jag ser ungefär konsistensen när det åker in i pumpen. Bra att det inte är någon fara. Jag försöker suga upp så mkt som möjligt imorgon vid vattenbytet.
Ang. stora malar: de är saktiskt inte så stora, framför allt inte Ancistrusen (7-8cm). Mellanstor är L-330 (10cm) och störst är Plecon (13-15cm)
Edit; Jag köpte ny met idag. Det blev någon liten loppa på D som stappersierna älskade. De var lite rädda till att börja med, men det gick över och det var storkalas som inkluderade malarna. KUL!!! NÄr jag har namnet så skriver jag det.
Jag har försökt att ladda upp en film här på Zoopet i Goldisarnas videogalleri, eller vad det nu heter, men det funkar inte. Jag och ni får tyvärr nöja oss med bilder...
Här kommer några fast mest på ett par. De är inget riktigt par, men det ser ut så på bilderna
kletet på roten är helt normalt och försvinner efter ett tag.
Karet ser kanon ut! Men om jag får kommer med ett förslag som jag tror skulle göra det ännu snyggare så skulle det vara mer sten vid och mot roten så den inte ser så planerad ut. behövs inte mycket utan bara någon/några få som ligger/lutar mot roten. Skulle bli skitsnyggt tror jag!
kletet på roten är helt normalt och försvinner efter ett tag.
Karet ser kanon ut! Men om jag får kommer med ett förslag som jag tror skulle göra det ännu snyggare så skulle det vara mer sten vid och mot roten så den inte ser så planerad ut. behövs inte mycket utan bara någon/några få som ligger/lutar mot roten. Skulle bli skitsnyggt tror jag!
/Hans
Ja, det har jag också tänkt lite på. Jag får skaffa lite imorgon. Tack för påpekandet!!!
Jag vill ha fisk!!! En vacker dag ska jag till Nol, men när? Mats, har du och Noisy pratat om det?
Jag tittade lite på bilderna ovan och tittar ni på de senaste så ser man mycket tydligt den färgskillnad mellan könen som jag har pratat lite om. Mörka=hanar ljusa=honor. Är det för tillfället lugna gatan i karet så har alla samma ljusa färg, iaf hos mig. Jag tror att man kan se en skillnad på fenspetsarna också. Hanar=Spetsig Honor=Trubbig (samma som på Röd ciklid) Rätta mig om jag har fel!!!
Ja, det är ju alltid så på dom flesta ciklider att hanarna har spetsigare fenor än honorna. Men det är alltid lite lurigt med tanganyikaciklider vad gäller könsbestämmning, specilt på Jullar, då båda hanar och honor är väldigt lika varandra, men för det mesta som du säger så har hanarna lite spetsigare fenor.
Det är just vad det tyvärr inte har... Jag längtar efter att komma till Nol en dag så jag kan skaffa mina, ändrade planer nu, jullar eller något annat spännande som kan tänkas passa i mitt kar.
Jag efterlyser lek-betéenden på L. Stappersi! Jag har två honor som sktivt skyddar sin snäcka, en riktigt elak hane och en hane och hona som flytt till stenröset. Det är de två som vaktar så intensivt som jag undrar om det kan vara något på "g" med... De till och med attackerar malarna. Ni skulle ha sett när en sög tag i Ancistrusen. Den stackarn simmade förtvivlar för att cikliden skulle släppa...
Jag borde kanske lägga upp bilder, men ni vet hur sölig jag är...
Kommentar