960-lit. Tanganyika

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matte159
    • March 2007
    • 1147

Ursprungligen postat av 127bubbel
    Skall vi göra så istället då att vi träffas alla 3 vid ett annat tillfälle då det passar alla? Eller vill du matte komma hit ändå och titta? Isåfall är det nog bäst om det finns någon du kan åka bil med till mig. Jag hinner inte till någon zooaffärer heller, tyärr denna gången.

Mitt tips matte till dig är att du tar dig en titt på herkules zoo denna gången, dom stänger två därute.

Eller hur vill du göra?

MVH/Freddan

Ska vi kanske göra så att vi har vårat eget lilla Zoopet-möte hoss dig när det passar alla? Det hade kanske varit lite kul! Jag menar då Du, Jag och Mats självklart kanske några fler.

Den jag kommer att åka med är Noisy och jag vet inte vad han har för planer. Jag skulle ringa honom ikväll. Vi får pratas vid hos Kjell. Du ska väl dit, du med?! Det hoppas jag iaf.
    Mvh
    Mathias
    Fotoalbum

Kommentar

• 127bubbel
      • March 2007
      • 1133

Ursprungligen postat av matte159
      Ska vi kanske göra så att vi har vårat eget lilla Zoopet-möte hoss dig när det passar alla? Det hade kanske varit lite kul! Jag menar då Du, Jag och Mats självklart kanske några fler.

Den jag kommer att åka med är Noisy och jag vet inte vad han har för planer. Jag skulle ringa honom ikväll. Vi får pratas vid hos Kjell. Du ska väl dit, du med?! Det hoppas jag iaf.
      Ja, det kan vi ha. Det skulle vara riktigt kul faktiskt. Jag kommer tyvärr inte komma till Kjell. Men vi får pratat vid genom PM, och så lägger jag upp en tråd i föreningstråden, så får dom som vill anmäla sig komma och titta på mina tanganyikakar.

MVH/Freddan

Kommentar

• matte159
        • March 2007
        • 1147

F*n, f*n, f*n!!!
        Plötsligt ändrade planer gör att jag inte kan komma till Kjell. Skit också. För en timma sedan var jag helt säker på att sätta väckarklockan ikväll och ta bussen, men nu går det inte. Synd! Jag får satsa på Kjell-mötet i vår och Freddan-mötet (när det blir av)!

Alla som ska till Kjell får ha det så bra där, även utan mig.
        Mvh
        Mathias
        Fotoalbum

Kommentar

• Mats Bryzell
          • February 2007
          • 18959

Här är lite Fredagsgodis. Det är yngel av alla de slag och föräldrar som är på sin vakt, Troffe-gänget som snurrar omkring och Ocellatusar som gräver inför lek - även lite Cyprichromis. Håll tillgodo!;

Kommentar

• 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

Ser kanon ut som vanligt. Det går nu att anmäla sig till träffen hemma oss i mig.

Kommentar

• Mats Bryzell
              • February 2007
              • 18959

Ser kanon ut som vanligt. Det går nu att anmäla sig till träffen hemma oss i mig.

Ahaa, du diggade fredagsfilmen? Det kommer faktiskt en del två alldeles straxt. Jag kommer gärna och kollar dina underbara kar Freddan - som jag skrev till Matte så är väl efter nyår hyfsat cool i tidsläge - iallafall för min del!

Kommentar

• 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

Härligt! Jag har lagt ut en tråd i föreningstråden och skrev att dom som vill är välkommna till mig den 5 Januari. fredd vill komma, skall jag skriva upp dig och matte också?

MVH/Freddan

Kommentar

• Mats Bryzell
                  • February 2007
                  • 18959

Jaaaahhaa... jag tänkte att vi i del två av fredagsfilmen kunde ta oss en titt på bl.a. Transcriptusarna som, minst sagt, har en mycket underlig familjebildning - åtminstone i mitt kar...
                  Det är ju fyra fullvuxna Transor - en hane och tre honor. Hanen leker alltså alla tre honorna samtidigt - i tre olika revir. Detta funkar uppenbarligen mycket bra, honorna håller sig i sina respektive revir - och hanen seglar glatt omkring i alla tre och gör "his thaaang"...!
                  På senare tid har det dock vuxit upp ett hanyngel - svart och grannt, som tagit fasta på honan på högra sidan - det verkar faktiskt som att detta hanyngel har inlett ett förhållande med honan (mamma) och jag tror faktiskt han är fader till den senaste yngelkullen - han vaktar nämligen dessa mycket noggrannt. På filmen syns den lille och han har (dock inte speciellt synligt på filmen - dom är för små) massor med pyttesmå yngel på den stora stenen vid boet.
                  Det mest makalösa av allt är att urhanen (pappa) faktiskt verkar acceptera yngel-hanen - men inte tvärtom. Den lille jäkeln visar tendenser på att jaga bort pappan.

På filmen syns lite av detta oerhörda skådespel - som är så vanligt i Tanganyika-akvarium - jag hoppas att ni iallafall får en liten glimt av hur intressant detta är att studera!

Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 December 2007, 23:02.

Kommentar

• Mats Bryzell
                    • February 2007
                    • 18959

Härligt! Jag har lagt ut en tråd i föreningstråden och skrev att dom som vill är välkommna till mig den 5 Januari. fredd vill komma, skall jag skriva upp dig och matte också?

MVH/Freddan
                    But of course! - skall bara kolla i almanackan så det inte är nåt (skit) inplanerat!

Kommentar

• fredd
                      • February 2007
                      • 3360

efter träffen hos Freddan borde vi ha en träff hos mats! Jag och Richard nämner det hela tiden att vi vill komma och kika igen
                      www.frfoto.tk

Kommentar

• Mats Bryzell
                        • February 2007
                        • 18959

Kjellsortering

Vi gör en liten Kjellsortering idag innan träffen hos Kjell - Ansjo, Guy, Muppins och Jimmy kommer hit kl. 10, kollar burkarna och tar en fika!
                        Nu är det bara timmar kvar innan man får se 3 000-litersbaljan!

Kommentar

• RobinJ
                          • January 2007
                          • 251

Ta bilder masser med bilder
                          Fish go moo

Kommentar

• AORFISH
                            • December 2005
                            • 284

Vem behöver ett Tanganyika kar när vi har MaxB! ;-) Blir bara mer och mer sugen på att skaffa ett Tanganyika kar ju fler filmer jag ser och när jag läser den här underbart trevliga tråden..
                            MVH/Magnus

Kommentar

• Mats Bryzell
                              • February 2007
                              • 18959

Idag har Ocellatusarna verkligen varit på hugget. Honorna är kolsvarta, ligger och eggar framför snäckorna och hanarna slåss. Det börjar lite soft i del 1, och sedan blir det rejält munhuggande i del 2.

Njut;

pt. 1;

pt. 2;

Kommentar

• fredd
                                • February 2007
                                • 3360

härliga filmer mats
                                www.frfoto.tk

Kommentar

Arbetssätt...