Slänga oss i väggen (karet ?) !!!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hfh75
    • April 2005
    • 595

    #16
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Orkade inte kolla igenom alla sidorna i tråden som det länkades till, men fanns det några fler foton än de på de första sidorna?
    På de foton jag såg så tyckte jag inte att det var så imponerande utan att det bara visade att ordspråket att det inte är storleken som är det viktiga stämmer
    Är inte heller så imponerad... en satans massa liter vatten, men det krävs mer än bara vatten för att det skall vara snyggt och smakfullt....
    /Fredrik

    -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

    Kommentar

    • DreamMaster
      • January 2007
      • 114

      #17
      jupp om man då räknar ut det i liter så är 50,000 gallon ca:189270,59 liter
      175 Liter Akvastabil (55 x 45 x 70cm)
      250 Liter Akvastabil (100 x 50 x 50cm)
      23 Liter Fluval Edge

      Kommentar

      • sacha
        • May 2005
        • 1016

        #18
        Ursprungligen postat av Kensa
        Hmmm...ändå...säg att det kostade 1-2 Mille att bygga...

        Blir i runda slänga 100-200,000 / år i bara uppstartskostnad.......

        och vi andra som tycker att 3-5-6 för ett kar på 2-400 liter är mycket....

        ger lite perspektiv på vad man prioriterar.....

        Ja el hur mycket pengar man har över.. vissa behöver ju inte prioritera Fult blev de iaf.. usch
        Tjopp...

        Kommentar

        • danneregner
          • October 2006
          • 1347

          #19
          e inte heller impad. ser grymt oseriöst ut.
          Diskus

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #20
            Nu tycker jag att ni pratar smörja så det stänker om det, placeringen och utformning gjordes kring en strikt budget som sparades ihop under 9 år av en man som förutom att vara förlamad dessutom levde sin dröm, för att ta del av dom övriga bilderna kan man registrera sig på monsterfishkeepers.
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • Trollsvans
              • November 2007
              • 1118

              #21
              Riktigt bra ide att bygga skitstort, mycket inspirerande.
              Hade jag haft tillfälle att bygga så stort, så hade jag nog byggt det mindre djupt... det känns som att man "förlorar" möjlighet att se fiskarna när det är såpass djupt, på nåt sätt.
              Jag hade nog nöjt mig med 1-1½ meter djupt, så man haft tillfälle att se firrarna, och den snygga bakgrunden.
              Ok, jag hade nöjt mig med ett 300liters, egentligen, men ändå. Drömma ska man alltid.

              Fråga av ren nyfikenhet, vem har sveriges största balja? Är det Kjell, eller finns det folk som bräcker honom?
              //Troll

              Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

              Kommentar

              • fredd
                • February 2007
                • 3360

                #22
                största jag sett/läst om i sverige är Kjells på 3000liter, sen är det en kille på ciklid.se som har ett på 2430liter nånting tror jag.
                www.frfoto.tk

                Kommentar

                • Whistler84
                  • November 2007
                  • 850

                  #23
                  Imponerande som sagt, och att det börjar rosta efter 11 år tycker jag inte är så farligt. Var väl också bara metallen längst upp som gjorde det, så det är väl bara en av grejerna han får renovera efter hand, som allt som har med hus att göra.

                  Dock håller jag med om att det rent estetiskt inte var så jättesnyggt, jag hade velat se lite schyssta bilder på hur det såg ut. Kunde man ens se fiskarna i tanken? Belysningen kändes inte så himla kaxig. Personligen kändes det mest som att han gjorde en vanlig insjö med titthål snarare än ett tropiskt akvarium.

                  Kommentar

                  • TurboAnimal
                    • March 2007
                    • 118

                    #24
                    Ursprungligen postat av fredd
                    största jag sett/läst om i sverige är Kjells på 3000liter, sen är det en kille på ciklid.se som har ett på 2430liter nånting tror jag.
                    Med tanke på Kjell, denna sajten, firma osv...
                    Så står det ett ruskigt stort kar på Malawi Centrum i Örebro.

                    Säkert en cirkus 3m2 om inte större, detta plus alla deras andra kar.
                    Mycket sevärt för alla som har vägarna förbi eller ev. tar en omväg till Örebro

                    Adress :
                    Senast redigerad av TurboAnimal; 03 February 2008, 04:23.
                    Gillar gula fiskar
                    95 liters tråden Projekttråden - Genom vägg

                    Kommentar

                    • Guest

                      #25
                      Håller med gaffel.

                      Men om det finns ett så stort akvarium i centrum i örebro så borde det räknas som offentligt kar och om vi räknar med offentliga kar så vinner nog universum i gbg.

                      Vet om en som har ett 3000L på ciklid.org

                      Kommentar

                      • JEK
                        • March 2007
                        • 1467

                        #26
                        Hmm.. Tycker inte det var snyggt alls. Det går attt göra mycket mera spännande saker med mindre kar. I Danmark vet jag att det finns en privatperson med ett 6000 liters kar med Malawisciklider.
                        Mvh.
                        Johan - akvarielös!

                        Kommentar

                        • Gaffel
                          • December 2007
                          • 6200

                          #27
                          Oceanens 1 400 000 liter är ju inte fy skam även om jag som miljö föredrar västerhavet tätt följt av vattnets väg..

                          Men att som privatperson hålla ett akvarie på 189 250 liter.. man blir lite mållös..
                          Senast redigerad av Gaffel; 03 February 2008, 15:11.
                          Life's a bitch and then you die..
                          "I might be right handed but im always left-winged"
                          Skriv på!

                          Kommentar

                          • Sultanen
                            • January 2008
                            • 2457

                            #28
                            Var på Universeum senast så sent som igår. Kan nog helt ärligt säga att de där bevisar att ett stort kar inte alltid är så många gånger underbarare att beskåda, vattnets väg med alla dessa ljuvliga "småkar" bräcker en enorm tank med hajar i utan problem. Nog är det en mastodonttank som ger ett imponerande intryck men det är ingenting man står och beskådar under en längre tid.
                            300L Räkkar
                            400L Växtakvarium
                            220L Saltvatten - Under uppstart
                            Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                            Kommentar

                            • Jens A.
                              • March 2007
                              • 5026

                              #29
                              En av ägarna till Zoobutiken här i Skåre har en 4000-liters tank som står i garaget, säger han. Bilen får inte plats.
                              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                              Kommentar

                              Arbetssätt...