Projekt garage blir akvarierum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    Ursprungligen postat av axeisi
    hejsan.. vad gör du med alla yngel? jag är rädd för att de ska bli för mycket här hemma så de skulle bli överbefolkat =\
    Jag säljer en del och ger bort en del. Sen odlar jag inte med någon turbofart direkt. Jag tycker det är roligare att se dom växa upp till större storlek innan de lämnar mina kar. Tar ej heller upp honor så ofta och sparar därmed inte så mycket yngel. De enda malawi jag just nu vill ha lek på är de enda som inte leker, nämligen mina rödzebror. Har inte sett några rödzebror av bra kvalitet här runt det sista så därför är jag sugen på att dra upp en kull till större storlek och se hur bra de blir.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • Långås
      • December 2005
      • 1368

      Jag har ju varit lite kass på att fota det sista så här kommer lite dagsfärska foton på 5 av mina 9 kar:

      Matdags i 112 liters ancistrusodling:
      Klicka på bilden för större version

Namn: malar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,6 KB
ID: 2097930

      253 liters med enbart golden just nu. Här skall i en grupp demosoni också är det tänkt men jag har inte hittat några jag är nöjd med ännu:
      Klicka på bilden för större version

Namn: akv_253.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,7 KB
ID: 2097931

      152 liters med ungdjur av golden
      Klicka på bilden för större version

Namn: akv_152_golden.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,7 KB
ID: 2097932

      152 liters med ungdjur av blå delfinciklid
      Klicka på bilden för större version

Namn: akv_152_delfin.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,2 KB
ID: 2097933

      Och till sist 375 literskaret med acei, delfiner och rödzebra
      Klicka på bilden för större version

Namn: akv_375.jpg
Visningar: 1
Storlek: 73,2 KB
ID: 2097934

      Övriga akvarier innehåller följande i dagsläget:
      112 liters med acei-ungjur
      54liters med goldenyngel
      54 liters med ett par av fjärilsciklider
      54 liters med corydoras panda
      Senast redigerad av Långås; 25 November 2007, 21:12.
      Mvh Peter

      Kommentar

      • Aquario
        • October 2007
        • 670

        Vad för sort Ancistrus är det på första bilden? Dem var väldigt söta
        112L växt/sällskapsakvarium

        Kommentar

        • Långås
          • December 2005
          • 1368

          Det är "vanlig" ancistrus sp, dvs ingen känd fångstplats, L nummer eller dylikt. Men tycker liksom du att dom är söta ändå =)
          Mvh Peter

          Kommentar

          • Aquario
            • October 2007
            • 670

            Okej, Hur stora äre föräldrarna då? Har märkt att samma sorts fisk kan ha väldigt varierande storlek.
            112L växt/sällskapsakvarium

            Kommentar

            • Långås
              • December 2005
              • 1368

              Dom är nog runt 10 cm (mätt med mitt ganska usla ögonmått)
              Mvh Peter

              Kommentar

              • Aquario
                • October 2007
                • 670

                Ok
                112L växt/sällskapsakvarium

                Kommentar

                • Aquario
                  • October 2007
                  • 670

                  Är dem vänliga då, såg nu att dem var rysligt lika den algätarn jag köpt, eller ska jag byta?
                  112L växt/sällskapsakvarium

                  Kommentar

                  • Långås
                    • December 2005
                    • 1368

                    Nu avslutas detta projekt. Anledning är helt enkelt att vi köpt ett nytt hus och flyttar ifrån huset framåt jul. I nya huset kommer inte något nytt akvarierum startas nu direkt iaf så tyvärr säljer jag av alla prylar. På ett sätt känns det ganska skönt att ha lite färre kar ett tag men samtidigt känner jag på mig att abstinensen av att ha fler kar kommer att bli stor.

                    I det nya huset finns dock ett väldigt fint fullisolerat garage med klinkers, golvvärme, golvbrunn, tilgång till både varm och kallvatten etc. Men om det blir ett nytt akvarium återstår att se och blir isf ett nytt härligt projekt. Det blir iaf inte än på många månader.
                    Mvh Peter

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Långås
                      Nu avslutas detta projekt. Anledning är helt enkelt att vi köpt ett nytt hus och flyttar ifrån huset framåt jul. I nya huset kommer inte något nytt akvarierum startas nu direkt iaf så tyvärr säljer jag av alla prylar. På ett sätt känns det ganska skönt att ha lite färre kar ett tag men samtidigt känner jag på mig att abstinensen av att ha fler kar kommer att bli stor.

                      I det nya huset finns dock ett väldigt fint fullisolerat garage med klinkers, golvvärme, golvbrunn, tilgång till både varm och kallvatten etc. Men om det blir ett nytt akvarium återstår att se och blir isf ett nytt härligt projekt. Det blir iaf inte än på många månader.
                      Jaja, livet går i vågor, just nu surfar jag ner för en backe på ett bananskal och du har dragit på dig blypjäxorna och ska upp för backen
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Långås
                        • December 2005
                        • 1368

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Jaja, livet går i vågor, just nu surfar jag ner för en backe på ett bananskal och du har dragit på dig blypjäxorna och ska upp för backen
                        Ja att flytta ifrån ett hus till ett annat är ett jäkla jobb. Det är helt fantastiskt hur mycket prylar man hunnit köpa på sig under de 5 år vi bott i detta huset. Många långa flyttdagar framöver.

                        Men inga blypjäxor här inte, vi flyttar till vårt drömhus så det går ganska lätt ändå.
                        Mvh Peter

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av Långås
                          Ja att flytta ifrån ett hus till ett annat är ett jäkla jobb. Det är helt fantastiskt hur mycket prylar man hunnit köpa på sig under de 5 år vi bott i detta huset. Många långa flyttdagar framöver.
                          .
                          Känner till det där

                          Ursprungligen postat av Långås
                          vi flyttar till vårt drömhus så det går ganska lätt ändå.
                          Det gjorde vi också för åtta år sedan, nybyggt precis som vi ville ha det då....

                          Men vi glömde källaren
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • tummen
                            • March 2005
                            • 5199

                            Ursprungligen postat av Långås
                            Nu avslutas detta projekt. Anledning är helt enkelt att vi köpt ett nytt hus och flyttar ifrån huset framåt jul. I nya huset kommer inte något nytt akvarierum startas nu direkt iaf så tyvärr säljer jag av alla prylar. På ett sätt känns det ganska skönt att ha lite färre kar ett tag men samtidigt känner jag på mig att abstinensen av att ha fler kar kommer att bli stor.

                            I det nya huset finns dock ett väldigt fint fullisolerat garage med klinkers, golvvärme, golvbrunn, tilgång till både varm och kallvatten etc. Men om det blir ett nytt akvarium återstår att se och blir isf ett nytt härligt projekt. Det blir iaf inte än på många månader.
                            Det där låter som om din/dina bil/ar snart kommer stå utomhus istället för i garaget.....Var är det nya huset beläget?
                            Thomas "tummen" Wallén

                            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                            Kommentar

                            • tummen
                              • March 2005
                              • 5199

                              Ursprungligen postat av c90368

                              Men vi glömde källaren
                              Det går att bygga friggebodar på upp till 15 kvadrat utan bygglov, det visste du väl? Där kan man få plats med MÅNGA akvarier..... Det kan ju i någon mån kompensera för sådana missar som att glömma bort att bygga källare....
                              Thomas "tummen" Wallén

                              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                              Kommentar

                              • Långås
                                • December 2005
                                • 1368

                                Ursprungligen postat av tummen
                                Det där låter som om din/dina bil/ar snart kommer stå utomhus istället för i garaget.....Var är det nya huset beläget?
                                Jag vi får väl se hur det blir framöver. Nu ett tag skall jag jag bara har ett eller två kar. Men kanske behåller ett par till och ställer på vinden.

                                Huset ligger strax söder om Tångaberg, ganska nära kvarnbackens båtaffär.
                                Mvh Peter

                                Kommentar

                                Arbetssätt...