Kjells akvarier
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Någon eller några Nannostomus skulle väl inte vara helt fel i ditt sällskap?
Har aldrig provat dem själv, men funderat många gånger. Tyvärr trivs de väl inte så bra med lite större fiskar, typ Skalar, vilket gjort att det aldrig blivit av att skaffat dem.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Jag har ju redan en art och det tycker jag räcker - i så fall blir det istället några fler av den så småningomAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Jag tänkte på någon av pennfiskarna, de tillhör ju samma släckte som Smycketetran men är vad jag förstår är det en annan "typ" av fisk.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Nu har jag inhandlat ytterligare ett gäng med fiskar
Det blev:
35 st Hyphessobrycon pyrrhonotus
150 st Paracheirodon axelrodi
20 Thoracochromis securis (Platina bilbuk)
18 Hypoptopoma sp. (2) Peru
Dessa går nu i karantän där de kommer att förbli i ungefär 14 dagar innan de släpps ner i det stora akvariet.
Jag kommer sannolikt också att håva upp ett 100-tal av rödmunnarna eftersom jag nu i efterhand blev väl många.
Framöver står också dessa fiskar på önskelistan:
Biotodoma wavrini (eller någon annan Biotodoma)
Peckoltia L387
Apareiodon hasemani
Ev. en Corydoras-art till
Sedan får det räcka.
Akvariet fungerar idag utan minsta problem. Fiskar och växter (ja de flesta av växterna åtminstone) frodas och växer så det knakar.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 March 2008, 16:36.Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
Kommentar
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
-
-
jag hoppas det i alla fall. Har försökt att hitta olika "typer" av fisk för att få så stor variation som möjligt.
Det är ju också just det (att utbudet är så varierat) som är den stora fördelen med Sydamerika.
Kanske dyker det också en dag upp lite snygga sydamerikanska räkor i handeln - det vore perfekt.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Kommentar