Kjells akvarier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danneregner
    • October 2006
    • 1347

kanske ett hoppton! hehe

PS god morgon allesammans. (jag e seriös)
    Diskus

Kommentar

• c90368
      • September 2006
      • 5973

Kjell, du behöver uppdatera din profil, enligt den har du bara små odlingskar

Det står inget om några 3000 liter
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

Kommentar

• Abergoner
        • December 2007
        • 86

Lägg upp den hos Goldmedlemmarnas akvarium sen, vore kul att se lite mer exakt varje art du har i det och när det uppdateras. Sen att överglänsa dom andras är ju bara bonus

Kommentar

• tummen
          • March 2005
          • 5199

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Vet inte riktigt vad som är normalt, men mina Apisto är i alla fall synnerligen aktiva och inte det minsta skygga och det är ju lite onormalt i alal fall. De flesta av dom ser man hela tiden men jag har inte en aning om hur många hanar resp. honor det finns (bryr mig inte heller så mycket). De verkar inte ha några fasta revir utan mest tillfälliga. Hnarna kan bråka lite ibland och flirtar ibland med brudarna.

Bågfenorna är betydligt skyggare, men de är ju också mycket mindre och de håller sig oftast gömda även om de på sistone ofta har kunnat ses framme i akvariet också.

Lägger in ett foto jag tog idag. Det är utan blixt så det är inte så skarpt och dessutom så är det en del reflexer men akvariet syns rätt hyfsat i alla fall.
          Snygg bild! Blir bara mer och mer sugen på att hälsa på och se det live....
          Thomas "tummen" Wallén

Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

Kommentar

• tummen
            • March 2005
            • 5199

Nja, vill ju inte ha något onaturligt i akvariet, men det klart möjligen kan något sådant gömmas i ett bakre hörn så att de inte kan ses.
            Ett par atenar som "råkar" ligga så att det bildas en grotta då?
            Thomas "tummen" Wallén

Kommentar

• bessa
              • October 2007
              • 266

Joo jag har tänkt på en sak. Om en skulle och lägga sig i ett hör av blir det inte till att ta på sig och simma i för att få upp den?
              Katt +Fisk = Älskade

Kommentar

• tummen
                • March 2005
                • 5199

Ursprungligen postat av bessa
                Joo jag har tänkt på en sak. Om en skulle och lägga sig i ett hör av blir det inte till att ta på sig och simma i för att få upp den?
                Du har läst dåligt i tråden; Kjell har bara "tusentals" småfiskar i det akvariet, om någon dör lär den bli uppäten på ett kick innan Kjell ens märker det.
                Speciellt nu när han håller på med översättningsarbetet med en ny bok.....eller har jag fel Kjell?

Sedan om det ändå hade varit så att han haft ett gäng med diskus i karet så hade det ju alltid funnits möjlighet att ha en LÅNG håv, eller hur?
                Thomas "tummen" Wallén

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Administrator

• December 2001
                  • 48148

Jodå om man ser en död fisk så finns det långa håvar inga större problem.
                  Översättningen är klar, men det finns annat som man skjutit upp eftersom man haft häcken full med boken en tid. Så det är mycket annat som eftersatts under tiden som jag får ta itu med nu.

Fler rapporter om det stora akvariet kommer - men det lär nog dröja ytterligare några veckor innan jag hinner skaffa lite fler fiskar.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• tummen
                    • March 2005
                    • 5199

Jodå om man ser en död fisk så finns det långa håvar inga större problem.
                    Översättningen är klar, men det finns annat som man skjutit upp eftersom man haft häcken full med boken en tid. Så det är mycket annat som eftersatts under tiden som jag får ta itu med nu.

Fler rapporter om det stora akvariet kommer - men det lär nog dröja ytterligare några veckor innan jag hinner skaffa lite fler fiskar.
                    Vilka arter tänker du satsa på att komplettera med den här gången då?
                    Thomas "tummen" Wallén

Kommentar

• Trollsvans
                      • November 2007
                      • 1118

En av varje från hela jämrans artregistret, så klart!
                      //Troll

Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

Kommentar

• danneregner
                        • October 2006
                        • 1347

jag skulle vilja se den som lyckas blanda tanganyika med discus och få de funka.
                        Diskus

Kommentar

• fredd
                          • February 2007
                          • 3360

Ursprungligen postat av danneregner
                          jag skulle vilja se den som lyckas blanda tanganyika med discus och få de funka.

??
                          www.frfoto.tk

Kommentar

• danneregner
                            • October 2006
                            • 1347

menar att få dom att trivas.
                            Diskus

Kommentar

• fredd
                              • February 2007
                              • 3360

varför ska han blanda discus och tanganyika?
                              www.frfoto.tk

Kommentar

• Kjell Fohrman
                                Administrator

• December 2001
                                • 48148

Ursprungligen postat av tummen
                                Vilka arter tänker du satsa på att komplettera med den här gången då?
                                Har väl inte helt bestämt mig, men följande kan det kanske bli

och sannolikt någon Biotodoma och någon Peckoltia
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

Arbetssätt...