Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Ah, såhär kan man ju lägga in bilder. Här ser vi en av corysarna, hen följde med karet när jag köpte det. Trodde inte hen skulle klara sig, verkar vara blind och var oerhört smal och klen. Men nu börjar jag sakta se lite hull komma så kanske klarar hen sig ändå. Pigg och matglad liten krabat i vilket fall som helst!Klicka på bilden för större version

Namn: F629BDE3-9567-4916-A0B2-F51DA51B2F9F.jpeg
Visningar: 267
Storlek: 438,9 KB
ID: 2424223
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Köpte ny dator i helgen, (har tidigare bara lagt in bilder och inlägg via telefonen) tänker att det nu blir lättare att få in text och bilder så här kommer ett test med en bild på en av malarna.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Brukar väl ta mellan 3 -5 dagar innan de kläcks har jag för mig. Temperatur i vattnet kan ha betydelse för hur lång tid det tar

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Va modiga dom är. Mina l134 är väldigt blyga nu
    Det är en av fördelarna med häxmalar. De är dagaktiva och oftast inte alls skygga!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Frukost i Rio. För ovanlighetens skull så ville 3 stycken 333or visa sig. Och även 2 zebror var med och showade. Tror bara jag lyckades få med 2 333 och en 46 på bilden. Men ändå roligt! Sterbaierna småleker titt som tätt, men efter att jag skaffade en yngelkasse så har jag såklart bara lyckats hitta två ägg. De har legat där i två dagar nu. Kommer inte ihåg hur länge det tar innan de kläcks?
    Senast redigerad av ampe; 23 November 2020, 10:36.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Va modiga dom är. Mina l134 är väldigt blyga nu

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Matdags! Kul att 5 av 6 häxmalar vågade sig fram såhär första riktiga matningen! Spana in storherren i gänget! Inte så röd, men väldigt skäggig o ståtlig!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Nu tycker ni säkert snart att jag är knäpp, men gjort om lite idag igen. Såg på bilden att det var rörigt och inte alls harmoniskt. Så jag rensade lite och satte in fler stora anubias.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Vände på roten igår. Den flyter fortfarande så stenen på toppen får ligga kvar. Ökade även på med 3 häxmalar till. Eftersom det är ganska sällan man ser dem så var jag rädd att de skulle ta slut. En av de nya var en stor fullvuxen hane. Mer brun än röd, men väldigt ståtlig ändå!

    Fyllde även på med mer anubias idag. Några plantor dog och tappade alla bladen. Märkligt, tror aldrig jag lyckats döda en förut...

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av ampe
    Har du inte fått dem än? När kommer de?
    Nej corona kom och förstörde allt. Men hoppas kunna få dom nu inom en snar framtid

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Okej va roligt. Själv väntar jag in 2 st L134 här hemma
    Har du inte fått dem än? När kommer de?

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Okej va roligt. Själv väntar jag in 2 st L134 här hemma

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    O där försvann texten när jag publicerade... det är bara häxorna och en liten röd ancistrus fri. Så det blir nog en art till i framtiden.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Va roligt med massa nytt! Karet ser kanon ut!
    är det fullt med malar nu eller har du fler i sikte?
    I lidot (som nu kallas röda karet eftersom alla fiskar råkar vara röda/rosa

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Va roligt med massa nytt! Karet ser kanon ut!
    är det fullt med malar nu eller har du fler i sikte?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...