Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Lyckades på nåt sätt få in bilden två ggr, varav en liggande... jaja ni ser ju ändå

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    startade ett ämne Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

    Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

    Nu är det påväg hem! Ett Juwel Rio 180!

    Har haft akvarium från och till i över 20 år. Från att ha köpt mitt första lilla 60 liters i tonåren som innehöll allehanda blandade firrar som inte alls ville bo tillsammans (klassisk fisksoppa...) och tyvärr säkerligen mådde piss till att i vuxen ålder försökt lära mig av mina misstag och i alla fall försöker se till att de ska ha det så bra som möjligt.

    Men de 2-3 senaste åren har det gapat tomt på akvariefronten här hemma sånär på en damm som vi grävde i våras när vi flyttade till nytt hus. Men så började tanken sakta formas om att det nog absolut skulle vara bra för vår lilla dotter på 1,5 år att ha ett akvarium att titta på. Så nu är alltså maken påväg att hämta hem vårt nya kar. Med i köpet ingick även 5 corys som jag hoppas överlever flytten!

    Har inte helt bestämt vilka invånare som ska husera där än. Men corys är självklara! Och ett gäng malar, men har inte bestämt vilka än! Är även förtjust i mosaikguramis- även om jag tyvärr inte lyckats så bra med dem förut. Men men, uppdaterar när det börjar ta form.

    Undertiden kommer här en ytterst spännande bild på en tom vägg där det ska stå! (Och en hund som av någon anledning alltid lyckas fastna på bild...)

    Klicka på bilden för större version

Namn: 47CA7FFC-0958-4CE6-8F93-C7F9F77BED66.jpeg
Visningar: 1106
Storlek: 278,7 KB
ID: 2422355
Arbetssätt...