Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Hade tydligen ganska dåligt med bilder på dammen, men här är den iaf. Runt 6000 liter, innebos av 12 vuxna guldfiskar och deras yngel.
    Dammen är för övrigt det första jag planerade när vi flyttade hit i mars. Trädgården var verkligen ett tomt ark. Fanns knappt nånting alls att hurra för i den... men nu börjar den sakta ta form.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Alltså, man är ju verkligen hopplös! I vinter/vår har vi planer på att göra om förrådet till gästrum. Självklart väcktes ju då tanken på att där kan vi minsann ha ett stort kar! Mannen i huset verkar vara med på noterna också! Jag skulle ju inte göra såhär igen! Ett akvarium skulle räcka den här gången. Nu har vi ju som bekant två (och så dammen såklart.) Tror inte jag visat bild på den än. Men så sitter jag ändå o tittar efter 720 liters. Tänk så många malar jag kan ha i ett såpass stort kar! O så kan vi ju skaffa scalarer igen. Och ännu fler corydoras!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Jag kan hålla med om att den går mer åt det gula hållet. Hur stor var den?
    Den är bara 3 cm typ.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Jag kan hålla med om att den går mer åt det gula hållet. Hur stor var den?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 7BBCEF8D-1356-46AC-9DEC-E719ADBC8552.jpeg
Visningar: 134
Storlek: 582,1 KB
ID: 2424870
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Super snygga! Och snyggare blir dom ju när dom fått gå in sig
    Ja, jag är supernöjd! Tycker dock att min 333a ser gulare ut än white... men det gör inget.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Super snygga! Och snyggare blir dom ju när dom fått gå in sig

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Nu är de här!!! God jul mig från mig!

    4 st l134
    1 l333 white line
    6 nya malgrottor
    2 för mig nya foder!

    en av påsarna hade börjat läcka, men som tur var fanns där tillräckligt med vatten för att malen skulle klara sig. Nu kopps de in och längtar tills jag kan släppa i dem!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 0D9BAF56-5D82-435A-BFAB-5278900B0759.jpeg
Visningar: 128
Storlek: 673,7 KB
ID: 2424867
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Spännande absolut logiskt, men samtidigt gäller det att ha yta för flera hanar, då det borde leda till bråk i ett för litet kar tänker jag.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Jag håller tummarna för att dom kommer i tid. Jag köpte ju en liten 134 till så jag har 3 nu. Hoppas att det blir en hona
    Hörde nyligen att det kan vara bra att ha fler hanar än honor. Att det kan trigga dem att vilja ha in honorna i grottorna. Har alltid hört tvärtom, men å andra sidan låter det ju logiskt. Lite konkurrens kan va bra ibland.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Jag håller tummarna för att dom kommer i tid. Jag köpte ju en liten 134 till så jag har 3 nu. Hoppas att det blir en hona

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Jag var inne o kikade på aquatanten. Dom såg fina ut ser fram emot att få se bilder sen.
    Det kommer bilder på onsdag! Hoppas innerligt att de hinner komma tills dess för sen ska jag åka iväg en sväng på torsdag. Min man är hemma, men jag koppar gärna in dem själv...

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Jag var inne o kikade på aquatanten. Dom såg fina ut ser fram emot att få se bilder sen.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Nu kapades texten igen. De kommer få gå i lidot. Det är ju redan 4 stora 333or o zebrorna i 180an. I lidot går ju bara häxmalarna och de är sällan på botten, bara vid matning.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Åh va roligt gissar att dom inte var könsmogna ännu? Ska dom gå i lidot ellerb180?
    köpte 4 st 134. 2 ska vara könsmogna o 2 är mindre. Kände inte riktigt att ekonomin räckte till 4 vuxna. Det blev nog så dyrt!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Åh va roligt gissar att dom inte var könsmogna ännu? Ska dom gå i lidot ellerb180?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...