Discus akvarium 720 Liter =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Ditt 720 är otroligt vackert nu, fantastisk harmonisk växtlighet. Önskar jag hade det ögat när det gäller grönskan i karen. Det skulle ju vara jättetråkigt om scalarerna inte fick vara kvar när diskusen kom. De fyller ju verkligen sin plats. Hittade du några fina diskusar, vad blev det för typ? Eller har du inte lyckats bestämma dig ännu. Dit kar känns ju som de bara skriker efter ett gäng diskus. Skall se om jag hinner förbi Patric ikväll efter jobbet, funderar på att beställa fler Corydoras jag också.
    Jag var hos Patric idag efter jobbet och kollade lite. Ska hämta 15 corys nästa helg.

    Han hade coboltt inne än så länge ska höra av mig till honom några veckor innan det blir dax så ska han se efter vad som finns. Och så hade han blue Diamond åxå. Tror det var den blåa.

    Han kanske har något på gång i odlingen.
    Blev ju sugen på hans f2 eller vad det nu heter

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ditt 720 är otroligt vackert nu, fantastisk harmonisk växtlighet. Önskar jag hade det ögat när det gäller grönskan i karen. Det skulle ju vara jättetråkigt om scalarerna inte fick vara kvar när diskusen kom. De fyller ju verkligen sin plats. Hittade du några fina diskusar, vad blev det för typ? Eller har du inte lyckats bestämma dig ännu. Dit kar känns ju som de bara skriker efter ett gäng diskus. Skall se om jag hinner förbi Patric ikväll efter jobbet, funderar på att beställa fler Corydoras jag också.

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Idag har jag beställt 15 corydoras till så blir det ett gott gäng på bottnen.

    Vill se mer av mina corydoras.

    lite osäker på om jag ska behålla scalarerna åxå när diskusen kommer.

    När jag köper corysen så får jag titta efter diskusen samtidigt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ditt kar är så fint! Den nya scalaren lär trivas bra!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Den var ju riktigt snygg den där nya skalaren!

    Lämna en kommentar:


  • Manado
    svarade
    [QUOTE=ICC;n2397827]Ditt akvarie har verkligen utvecklats. Mycket vackert. Var nu rädd om det, små justeringar och låt det bara ”leva” sig fram. Ser framemot diskus kapitlet[/QUOTE
    Håller med dig ICC. Jag har nyss gått från ett 740 liters inkört skalarakvarium med mycket växter, likt det du har smajlet, dock inte lika fint och välskött. Till en grupp om tolv diskusar. Mitt diskusbyte har trots allt gått bra men jag skulle gjort justeringarna i mindre portioner om jag fick backa bandet allt för att inte stressa miljön i akvariet.

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Tack alla.

    Pappa tog ju med sig sina favoritskalarer till himlen så en blev kvar.

    Tyckte synd om den och tog med den till mig istället. Klicka på bilden för större version

Namn: 125D8787-2B97-4B3F-971E-24A798DCF75C.jpeg
Visningar: 211
Storlek: 546,2 KB
ID: 2397839Klicka på bilden för större version

Namn: 90E7EADA-85C9-44EF-9C4F-82D9A451C2C1.jpeg
Visningar: 172
Storlek: 948,3 KB
ID: 2397840

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Det händer mycket här. Bra att vara händig!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ditt akvarie har verkligen utvecklats. Mycket vackert. Var nu rädd om det, små justeringar och låt det bara ”leva” sig fram. Ser framemot diskus kapitlet

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Ser grymt fint ut nu!

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 9E7D489A-A04A-4D56-B410-6295A609331A.jpeg
Visningar: 170
Storlek: 606,2 KB
ID: 23978168D27E924-45B5-415D-87EF-9114117AF81B.jpeg
    Ursprungligen postat av Manado

    Ser fram mot att följa din diskusresa
    Jag har väntat ett tag nu på diskus med tanke på alla problem som tillkommit men nu är alt stabilt i karet för tillfället

    växterna växer och scalarerna lägger rom varannan vecka

    Lämna en kommentar:


  • Manado
    svarade
    Ursprungligen postat av smajlet
    Idag har jag jobbat vidare på min ställning för räkodlingar som jag ska börja med lite kvar att göra med frostade skjutluckor samt dela av de nedre karen på två.

    Planer på att köpa 15 corys till 720 karet.

    Sen kommer jag troligen köpa några flera kardinaltetror.

    Och sen kommer Diskusen till slutet på februari hoppas jag. Jag
    Ser fram mot att följa din diskusresa

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Idag har jag jobbat vidare på min ställning för räkodlingar som jag ska börja med lite kvar att göra med frostade skjutluckor samt dela av de nedre karen på två.

    Planer på att köpa 15 corys till 720 karet.

    Sen kommer jag troligen köpa några flera kardinaltetror.

    Och sen kommer Diskusen till slutet på februari hoppas jag. Jag

    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Beklagar sorgen!
    Tack

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Beklagar sorgen!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...