Ser finemang ut! Hur var det nu, bestämde du dig för att det enbart är mindre fisk som gäller eller blir det någon större fisk som får flytta in på sikt? Bilder på de andra skadar ju heller aldrig!
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Tack! Det blir bara småfisk denna gång. När jag blir pensionär kanske jag ska göra ett försök med Discus. Då föreställer jag mig att jag har blivit lugn, harmonisk och tålmodig samt har mängder med tid för vattenbyten. Men det dröjer väl 25-30 år till, om min generation någonsin får gå i pension .Kommentar
-
De jag haft är väldigt kräsna med maten.
Även fast man köper individer som är välgödda (som de du visar upp) så har de (enligt min erfarenhet) en ovana att tyna bort efter några månader. Oavsett vad man matar med.
Försöker att variera maten så mycket som möjligt men helt plötsligt så funkar bara röda mygglarver...och sen knappt ens det.
Har ett par gula fjärilar som nu klarat sig flera månader och är fortfarande hyfsat välgödda. Så jag hyser hopp.
Det bästa vore nog att få tag i svenskodlade.Kommentar
-
Än så länge äter fjärilarna väldigt bra och verkar må fint. Det känns roligt med fjärilar igen. Den ensamma apistohonan i samma kar är dock lite grinig och uppskattar inte nykomlingarna. Fjärilarna bråkar inte med henne alls men hon ”far ut” om de kommer för nära. Överväger att flytta tillbaka henne till lillkaret om jag lyckas fånga henne bland alla växter. Samtidigt vill jag inte att hon ska behöva bli hårt åtgången i det karet. Får se hur jag gör.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar