Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Du kan vara stolt över dina kar Nando

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6032

      Tack Inger och Mats - härligt att ni är med!

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5972

        Kan bara instämma i alla övriga lovord
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6032

          Vad roligt att du tycker så C90! Har inte sett så många inlägg av dig på forumet på sista tiden. Hoppas allt är väl med dig!

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5972

            Har medvetet hållit lite låg profil, det puttrar på bra på forumet även utan mig.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6032

              Okej, då förstår jag.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av c90368
                Har medvetet hållit lite låg profil, det puttrar på bra på forumet även utan mig.
                Maths, det tycker inte jag, du har en kunskap som heter duga

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5972

                  Nja, er två har jag inte mycket att lära när det gäller inredning numera, ni har både kört ifatt och om mig med era senaste burkar
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Nja, er två har jag inte mycket att lära när det gäller inredning numera, ni har både kört ifatt och om mig med era senaste burkar
                    Tror jag väl ändå inte

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Nja, er två har jag inte mycket att lära när det gäller inredning numera, ni har både kört ifatt och om mig med era senaste burkar
                      Det stämmer nog inte, i vart fall inte när det gäller mig. Om du hade ett kar vore det väldigt roligt att ta del av dina tankar och idéer.

                      Kommentar

                      • Bambikill
                        • August 2014
                        • 384

                        NU kom jag så långt som att kika på dina nya bilder Känns som att jag är så trött i skallen att jag inte ens VILL se andras fina kar för att jag blir så avundsjuk och ledsen på att jag aldrig kommer till punkten att kunna börja inreda... Suck.
                        Men nu behövde jag lite inspiration kände jag - som avbrott från all irritation och bläh.

                        Allt ser jättenice ut! Det går framåt fort med svartvattenburken
                        (Eller har tiden flutit ihop till en enda grå massa av "bläh" för mig...? haha)

                        Jag älskade förresten kontrasten mellan de två karen som står bredvid varandra (och helt OT; diggar färgen på dina tapeter ), det såg liksom... harmoniskt ut med disharmoni Det lät iofs helt sjukt men jag tror säkert att du fattar hur jag menar.
                        Har alltid tänkt att det vore kul att ha en rad med små kar med vilt skilda biotoper, kanske från olika världsdelar - bredvid varandra. Lite som sådana där fotokollage där man ser typ samma träd under olika årstider, du vet

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6032

                          Tack Bambikill! Hoppas du slipper alla problem och kan fokusera på inredning snart.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6032

                            Hos mig rullar allt på som vanligt. Svartvattnet börjar få en riktigt härlig färg. Jag märker på belysningen att vattnet har mörknat för ljuset når inte lika långt nu. Har därför tagit bort den ena ”förlängningsdelen” på varje ”rör” som spottarna ligger på. Karet känns rofyllt även om det är ofärdigt. Eftersom de fiskar jag vill ha inte går att få tag på nu har jag gott om tid att låta karet utvecklas i min tänkta riktning. Citrontetrorna som går där nu mår fortsatt bra och de får bli kvar tills de andra finns att tillgå.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Hos mig rullar allt på som vanligt. Svartvattnet börjar få en riktigt härlig färg. Jag märker på belysningen att vattnet har mörknat för ljuset når inte lika långt nu. Har därför tagit bort den ena ”förlängningsdelen” på varje ”rör” som spottarna ligger på. Karet känns rofyllt även om det är ofärdigt. Eftersom de fiskar jag vill ha inte går att få tag på nu har jag gott om tid att låta karet utvecklas i min tänkta riktning. Citrontetrorna som går där nu mår fortsatt bra och de får bli kvar tills de andra finns att tillgå.
                              Härlig läsning, Nando!
                              Följer givetvis din tråd - alltid lika gôtt att få ta del av uppdateringar från dig.


                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6032

                                Det känns bra att ha dig med! Lova att du ropar till om du tycker jag hittar på något knas. Din erfarenhet är guld värd!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...