LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Ursprungligen postat av Webo
    Det blev ju bra i ditt 240.
    Tack så mycket! Dock är det mitt 180 liters. Men nu är jag petig. :P
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      Hehe.. Ok. Ja ibland så ser man inte om det är ett litet eller ett stort kar. Har seytt många i annonser som jag har trott var stora typ 4-500 L som sen visar sig vara 120 eller så.. :-)
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Ursprungligen postat av Webo
        Hehe.. Ok. Ja ibland så ser man inte om det är ett litet eller ett stort kar. Har seytt många i annonser som jag har trott var stora typ 4-500 L som sen visar sig vara 120 eller så.. :-)
        Haha är inte så lätt på bild. Tänkte mest bara för att jag har ett 240 liters med. :P
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Webo
          • August 2014
          • 1968

          Ja ditt projekt heter ju det.. hehe. Så jag trodde det var det som du hade gjort om.
          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Webo
            Ja ditt projekt heter ju det.. hehe. Så jag trodde det var det som du hade gjort om.
            Hehe mycket har hänt sen jag startade tråden. Blev tre kar istället för ett.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6059

              Blir lätt så

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Nando
                Blir lätt så
                Konstigt nog. :P
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6059

                  Hur mår guramisarna och de andra fiskarna?

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Hur mår guramisarna och de andra fiskarna?
                    Jodå, de verkar må bra. Den enda som jag inte har sett igen på ett tag är ancistrushanen. Borellihonan är väldigt gul och fin i 180 liters akvariet. Men ska väl inte ropa hej ännu där.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Skönt att höra att de verkar må bra! Hoppas ancistrusen kommer fram bara.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Skönt att höra att de verkar må bra! Hoppas ancistrusen kommer fram bara.
                        Tack, det värmer. Jag hoppas det med.
                        Clown plecon i det stora akvariet ser vi regelbundet. Så hen verkar trivas.

                        Guramisarna verkar må okej också. Måste bara köpa lite levande foder igen. Är lite osäker på hur mycket de faktiskt äter.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Gjorde nyss den roliga upptäckte att borellierna har lekt i det 180 liters akvariet. Var en lagom hög frisimmande yngel som vi upptäckte idag.
                          Känns extra roligt med tanke på allt strul i det karet.

                          I det stora låret har båda apisto-hönorna tagit varsin kokosnöt och leker muränor i dem. Har dock inte sett yngel i det karet. Men båda honorna är väldigt gula och fina.

                          Har fortfarande inte sett ancistrusen dock.

                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6059

                            Vad roligt med yngel och lite positivt i 180-karet! Blir säker smått i kokosnötterna också om ett tag!

                            Kommentar

                            • Webo
                              • August 2014
                              • 1968

                              Ursprungligen postat av LindaAlgo
                              Gjorde nyss den roliga upptäckte att borellierna har lekt i det 180 liters akvariet. Var en lagom hög frisimmande yngel som vi upptäckte idag.
                              Känns extra roligt med tanke på allt strul i det karet.

                              I det stora låret har båda apisto-hönorna tagit varsin kokosnöt och leker muränor i dem. Har dock inte sett yngel i det karet. Men båda honorna är väldigt gula och fina.

                              Har fortfarande inte sett ancistrusen dock.
                              Så kul med yngel :-)
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ja det känns jätteroligt! Inte för att jag tror att något överlever någon längre tid.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...