LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6059

    Haha!

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Inger H

      Förmodligen tycker maken att det går åt "fel" håll (flera kar), så han vill att du å dina kar försvinner till källarplan

      //Inger
      haha det skulle inte förvåna mig. Fast han är rätt nöjd nu när vi äntligen har lite malar igen.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6059

        Min man hade en önskan om att det inte ska bli så hemma hos oss att man känner att man går in i ”akvarierummet”. Han önskade därför att de tre karen inte skulle stå i samma rum. Det gör de inte heller nu. Typ. Om man tänker att den mellanvägg vi tog bort för snart sju år sedan mellan vardagsrummet och ”finrummet” fortfarande fanns kvar. Nu har vi bara ett enda stort vardagsrum som i och för sig är inrett som två separata delar. I den ena delen står ett kar och i den andra delen står två. Så det är nog hugget som stucket om det egentligen inte är ett akvarierum ändå. Men mannen är nöjd

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Ursprungligen postat av Nando
          Min man hade en önskan om att det inte ska bli så hemma hos oss att man känner att man går in i ”akvarierummet”. Han önskade därför att de tre karen inte skulle stå i samma rum. Det gör de inte heller nu. Typ. Om man tänker att den mellanvägg vi tog bort för snart sju år sedan mellan vardagsrummet och ”finrummet” fortfarande fanns kvar. Nu har vi bara ett enda stort vardagsrum som i och för sig är inrett som två separata delar. I den ena delen står ett kar och i den andra delen står två. Så det är nog hugget som stucket om det egentligen inte är ett akvarierum ändå. Men mannen är nöjd
          Så länge de är nöjda. Sen får man ju böja lite på reglerna.
          Nä men det enda kravet som min har är inga gamla kar. Och även om jag skulle kunna tänka mig en hylla så är jag nöjd med tre kar så länge som jag inte har ett rum att ha dem i.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6059

            Men regeln att karen inte ska vara begagnade är ju bra! Det kör jag också på.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6059

              Hur verkar det i 180-karet nu när kvistarna är borta?

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Nando
                Hur verkar det i 180-karet nu när kvistarna är borta?
                Det ser bättre ut. Testade just vattnet och det såg bra ut.
                Men känns lite konstigt att vi inte har sett honan av ancistrusen alls. Bara hanen. Känns olustigt.
                Vill inte gräva i karet men samtidigt känns det konstigt.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • smajlet
                  • January 2018
                  • 1374

                  Ursprungligen postat av LindaAlgo

                  Det ser bättre ut. Testade just vattnet och det såg bra ut.
                  Men känns lite konstigt att vi inte har sett honan av ancistrusen alls. Bara hanen. Känns olustigt.
                  Vill inte gräva i karet men samtidigt känns det konstigt.
                  Kolla om den sitter bakom något rör eller liknande.

                  mina ancistrus brukar göms sig bakom insugsrören.

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av smajlet

                    Kolla om den sitter bakom något rör eller liknande.

                    mina ancistrus brukar göms sig bakom insugsrören.
                    Jag har bara ett innefilter. Däremot har jag en malgrotta och några kokosnötter.
                    Ska försöka vända lite på dem när jag ändå ska stoppa in några fler rötter.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      Hittade honan nu. Väldigt död. Så pass att det var bara ett skelett kvar och en massa rom.
                      Vet inte vad som hänt.
                      180 liters akvariet känns bara tråkigt. Först rötterna och sen detta. Känns inte som att jag får det att funka.

                      Blir nu ett VB. Och känns inte direkt som att jag kan lita på testerna. Syns inget alls på dem.
                      Senast redigerad av LindaAlgo; 04 September 2018, 19:26.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6059

                        Vad tråkigt med honan, beklagar verkligen. Förstår att det känns motigt med karet nu. Men om du kör på ”som vanligt” lär det nog flyta på fint med tiden. Ibland dör ju fiskar oförklarligt utan att det måste vara något fel i karet.

                        Kommentar

                        • smajlet
                          • January 2018
                          • 1374

                          Ursprungligen postat av LindaAlgo
                          Hittade honan nu. Väldigt död. Så pass att det var bara ett skelett kvar och en massa rom.
                          Vet inte vad som hänt.
                          180 liters akvariet känns bara tråkigt. Först rötterna och sen detta. Känns inte som att jag får det att funka.

                          Blir nu ett VB. Och känns inte direkt som att jag kan lita på testerna. Syns inget alls på dem.
                          Tråkigt att höra om din hona, beklagar det.
                          Jag har åxå haft lite oförklarliga bortfal av just ancistrus honor.

                          Annars är det ju en fisk som är väldigt lätt och brukar klara det mesta.

                          Vad kör du för vattentester, jag har själv Sera och har märkt det att det inte är det bästa, efter att jag gick med mitt vatten till stork och fick andra resultat på mina värden.
                          Jag ska köra JBL i stället.

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Vad tråkigt med honan, beklagar verkligen. Förstår att det känns motigt med karet nu. Men om du kör på ”som vanligt” lär det nog flyta på fint med tiden. Ibland dör ju fiskar oförklarligt utan att det måste vara något fel i karet.
                            Tack. Jag försöker tänka så med. Känns som att hon måste dött rätt fort efter vi köpte henne med tanke på hur lite det var kvar av henne.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av smajlet

                              Tråkigt att höra om din hona, beklagar det.
                              Jag har åxå haft lite oförklarliga bortfal av just ancistrus honor.

                              Annars är det ju en fisk som är väldigt lätt och brukar klara det mesta.

                              Vad kör du för vattentester, jag har själv Sera och har märkt det att det inte är det bästa, efter att jag gick med mitt vatten till stork och fick andra resultat på mina värden.
                              Jag ska köra JBL i stället.
                              Tack. Som jag nämnde innan måste hon dött rätt fort efter att vi köpte henne. Såg henne aldrig.

                              Jag har en sticka-test bara för att få en uppfattning. Sen har jag nitrit prov som dropptest och de har stämt överens alltid. Men får kolla efter JBL med. Vill bara veta om det är ok eller inte.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Stahl
                                • June 2018
                                • 333

                                Misstänker att samma sak har hänt i mitt 240 kar. Köpte 3 ancistrus men senaste veckorna har jag bara sett till två och då är de ändå knallorangea så de borde stå ut. :/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...