Layout Akvastabil 720 L, Rockzolid Timor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smajlet
    • January 2018
    • 1374

    #91
    Lite uppdatering på växter mm Klicka på bilden för större version

Namn: 94FBF650-DAF9-47AA-839B-AF8685859B74.jpeg
Visningar: 294
Storlek: 244,0 KB
ID: 2380129

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      #92
      Snyggt, och det klarnar....

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        #93
        Ursprungligen postat av Ekenberg
        Snyggt, och det klarnar....
        Ja det går sakta men framåt.

        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        C5DBEE5E-E967-4AAE-9837-E05AECCD442F.jpeg Visningar:	1 Storlek:	317.7 kB ID:     	2380165

        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        6FFAE3EC-43F3-48D7-9A19-33A83A9BEED9.jpeg Visningar:	1 Storlek:	302.6 kB ID:     	2380149
        Senast redigerad av smajlet; 12 February 2018, 10:07.

        Kommentar

        • smajlet
          • January 2018
          • 1374

          #94
          Lite omorganisering av akvarieväxter och stenar

          Har organiserat ihop växtarterna, långa växter på vänster sida, mellan till höger och lägre i mitten. Även gjort ett stenröse i mitten som verkar väldigt populärt
          Tog några timmar att göra detta arbetet.

          Sen har det tillkommit lite mer fiskar till akvariet. 2 st mosaik Gurami, 2 st Dvärggurami i härliga regnbågsfärger och 6 st röda Platty med svarta fenor.

          Tyvärr så verkar det som fiskarna har haft räkskiva i akvariet. av ca 70 st återfanns bara ca 20 och som tur var så hittade jag alla 6 amanoräkorna så nu har de fått ett eget hem vid sidan av. och dom trivs mycket bra där dom är nu =).

          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        E19179D3-2562-4736-994D-1687F4A9BDA3.jpeg Visningar:	1 Storlek:	649.2 kB ID:     	2380773
          Senast redigerad av smajlet; 22 February 2018, 19:45.

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            #95
            Ursäkta dom tråkiga bilderna, men begränsningen ligger på 2 MB storlek så jag beskär korten i mobil för att kunna lägga upp dom.

            Klicka på bilden för större storlekNamn:	        B2B76012-5E85-4288-B159-B585A149A97D.jpegVisningar:	1Storlek:	280.3 kBID:     	2380776
            Klicka på bilden för större storlekNamn:	        8E3890F7-ED19-4781-8601-05DC478656AF.jpegVisningar:	1Storlek:	383.0 kBID:     	2380777
            Senast redigerad av smajlet; 22 February 2018, 19:45.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              #96
              God tillväxt i ditt kar tycker jag, och allltid kul med uppdateringar. Jag tycker ditt nya parti ser riktigt bra ut. Sedan får man ju förstå fiskarna, det finns ju inget godare än räkfrossa......

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                #97
                Lite uppdatering av ljusramp.

                Hittade en hängande ramp som jag köpte med högre watt 4x80w t5 istället för 2x58w t8.

                Dom nya rören är samma som dom jag hade i den gamla ljusrampen vita 10000k sylvania extra blir någon blåa trucolor Fiji
                Bifogade filer

                Kommentar

                • smajlet
                  • January 2018
                  • 1374

                  #98
                  Frågan är bara om man ska ta bort täckglaset eller inte.
                  Blev mer intensiva färger i karet dock något svartare uppe i hörnena tack vare längden som är 0,5 meter kortare en den gamla rampen.

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13135

                    #99
                    Skitsnyggt med den nya rampen, gillar när det blir lite skuggigare vid hörnen samt att det inte ser gult ut längre Jag tycker personligen inte om täckglas, jag gillar när rötter bryter ytan och upp ur karet samt lite växter som tittar upp. Dock får man ju se upp om man har fisk som hoppar. Brukar funka att bara ha lister runt kanterna, på ett kar har jag lagt trälister och på det andra har jag lagt tillsågad plexiglas och ingen fisk har hoppat ur... Innan så hade jag problem med glastetror som jag hittade på golvet som torra snacks! Fisk tenderar att hoppa ur vid glaskanten bara.
                    Senast redigerad av åheim; 25 February 2018, 21:46.
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Ursprungligen postat av åheim
                      Skitsnyggt med den nya rampen, gillar när det blir lite skuggigare vid hörnen samt att det inte ser gult ut längre Jag tycker personligen inte om täckglas, jag gillar när rötter bryter ytan och upp ur karet samt lite växter som tittar upp. Dock får man ju se upp om man har fisk som hoppar. Brukar funka att bara ha lister runt kanterna, på ett kar har jag lagt trälister och på det andra har jag lagt tillsågad plexiglas och ingen fisk har hoppat ur... Innan så hade jag problem med glastetror som jag hittade på golvet som torra snacks! Fisk tenderar att hoppa ur vid glaskanten bara.
                      Tack

                      Jag har flyttväxter som jag vill se och sen skulle jag åxå vilja ha någon form av växt som växer ur karet
                      det ska tydligen fungera med fredskalla tänkte att jag kunde ha ett par sådana mellan bakgrunden och glaset för där finns det bra med plats.

                      får se om det finns andra växter skulle bli snyggt med lite blommor mm.

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        Fixade ett litet syskonkar till det stora karet. Så nu njuter även räkorna av ett större och finnare kar en det lilla 32 l karet dom fick bo i.
                        Nu får man chansen att se dom lite mer åxå

                        Klicka på bilden för större version

Namn: Capture.PNG
Visningar: 439
Storlek: 1,21 MB
ID: 2381133

                        Klicka på bilden för större version

Namn: Capture3.PNG
Visningar: 298
Storlek: 1,37 MB
ID: 2381134

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Blir ju riktigt bra det där....även det stora har ju tagit sig bra.

                          Kommentar

                          • stefant
                            • January 2009
                            • 783

                            Jag skulle inte våga ha ca 125 kg på en Kallax-hylla där maxbelastningen är satt till 13 kg per hyllplan...

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Halloj Nicklas!
                              Fasen, det blev lite kort idag när vi träffades - grenhämtning, kattleverans och fru-körning nästan samtidigt.
                              Hoppas du får användning av trä-stuffet - och nästa gång vi ses så får vi snacka lite mer under lugnare former!

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Halloj Nicklas!
                                Fasen, det blev lite kort idag när vi träffades - grenhämtning, kattleverans och fru-körning nästan samtidigt.
                                Hoppas du får användning av trä-stuffet - och nästa gång vi ses så får vi snacka lite mer under lugnare former!
                                Ja det blev kort men intressant och så hade jag åxå lite att göra hemma

                                Tittade lite i din tråd på 895 inlägg hade inte uppfattat att du har haft så mycket fint i ditt utehus

                                tyckte verkligen om ditt akvarium som du hade med dinna finna skalarer.

                                Tack ennu en gång får trä-stuffet jag fick av dig.
                                Det blev en helt ny settup i akvariet efter besöket hos dig

                                bilder kommer senare.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...