Layout Akvastabil 720 L, Rockzolid Timor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smajlet
    • January 2018
    • 1374

    #16
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Gillar 4e uppifrån, utan vatten. Gillar tvärtemot Blåvingen inte alls den sista. Jag skulle hellre ha rejälare stenar än massor av små. Typ några redigt stora och en del mindre runt omkring.

    Satte själv igång ett 720 för bara ett par veckor sen. Det är inget proffsigt eller speciellt snyggt men det kan ändå vara kul med nåt att jämföra med så jag slänger upp denna gräsliga bilden.
    Det tyckte jag såg väldigt bra ut. Själv är man oftast aldrig nöjd
    Hade svårt att vara nöjd med mitt juwel kar tills det blev för litet

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      #17
      Jag skall ju inreda mitt akvarium.....ja, så snart jag hinner.....det här med grenar, kan man ta vad som helst så länge det är löv och inte barr, är det bara att såga av och stoppa i eller skall man göra något innan...Har ingen ek att tillgå.....och du miiaoo, varför barfota

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        #18
        Kollade på Triumphs akvarium här på Zoopet, tyckte det blev fantastiskt får jag säga. vilket arbeta det har lagts ner på bakgrunden

        Klicka på bilden för större version

Namn: lånad bild.JPG
Visningar: 305
Storlek: 98,2 KB
ID: 2378561
        Hoppas det var ok att låna bilden från dig.

        Kommentar

        • flygrc
          • June 2006
          • 2755

          #19
          Ursprungligen postat av smajlet
          Lite olika typer jag provat en del utanför karet innan bakgrunden monterades, och en del efter.
          Dock märkte jag att det var mycket mindre plats i akvariet en vad liggunderlaget har på bilderna.
          I akvariet blir alt väldigt trångt mellan glasrutan fram och bakgrunden.

          Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter10.jpg Visningar:	1 Storlek:	273.4 kB ID: 	2378470Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter11.JPG Visningar:	1 Storlek:	72.9 kB ID: 	2378471

          Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter2.jpg Visningar:	1 Storlek:	476.1 kB ID: 	2378462Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter3.jpg Visningar:	1 Storlek:	434.8 kB ID: 	2378463Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter4.jpg Visningar:	1 Storlek:	454.3 kB ID: 	2378464Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter5.jpg Visningar:	1 Storlek:	476.5 kB ID: 	2378465Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter6.jpg Visningar:	1 Storlek:	135.3 kB ID: 	2378466Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter7.jpg Visningar:	1 Storlek:	110.8 kB ID: 	2378467Klicka på bilden för större storlek Namn:	 rötter8.jpg Visningar:	1 Storlek:	128.9 kB ID: 	2378468
          Den nedersta bilden insprängt med växter blir grymt snyggt

          Du hade bild på en fjäril och text med dvärgmalawi, den fattade inte jag??
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            #20
            Ursprungligen postat av flygrc

            Den nedersta bilden insprängt med växter blir grymt snyggt

            Du hade bild på en fjäril och text med dvärgmalawi, den fattade inte jag??
            Ja det var som jag misstänkte, fin fisk men mitt kunnande inom malawi och ciclider är på väldigt nybörjarnivå
            googlade på dvärgmalawi och hittade just den färggranna fisken

            Problemet med bilderna som är tagna utanför akvariet är att liggunderlaget som jag har under sanden och stenarna har större yta än vad det blev i akvariet, vilket lurar ögonen en hel del
            Senast redigerad av smajlet; 23 January 2018, 06:48.

            Kommentar

            • smajlet
              • January 2018
              • 1374

              #21
              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        D845FC70-7E06-44C7-9F7E-C75C8000DF27.jpeg Visningar:	1 Storlek:	237.2 kB ID:     	2378572
              Nu har jag börjat gräva i snön uppe i Funäsdalen och hittat lite grenar.

              tänkte köra lite fjällinspiration i karet
              Senast redigerad av smajlet; 23 January 2018, 18:33.

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                #22
                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        image_74991.jpg Visningar:	1 Storlek:	310.4 kB ID:     	2378575Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        image_74990.jpg Visningar:	1 Storlek:	527.5 kB ID:     	2378576
                Lite mer grenar, menar jag om jag skrivit rötter tidigare
                Senast redigerad av smajlet; 23 January 2018, 14:26.

                Kommentar

                • smajlet
                  • January 2018
                  • 1374

                  #23
                  Nu när jag läser börjar jag fundera över om det går bra att använda björkträ i akvariet

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    #24
                    Avtvättade grenar och torkade i bastun i 85 grader
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • miiaoo
                      • January 2006
                      • 2815

                      #25
                      Helt klart en snygg samling grenar!! Värdigt ett riktigt Snyggvekar.
                      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                      Kika gärna in i min dagbok!

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        #26
                        Ursprungligen postat av miiaoo
                        Helt klart en snygg samling grenar!! Värdigt ett riktigt Snyggvekar.
                        Jag tror det passar bättre med grenar till bakgrunden insprängt bland stenar och växter som en eller två öar i vänster och höger sida.

                        Blir det en så blir det på höger sida med Valle i bakgrunden eftersom utblåset för vattnet ligger i övre höger hörn.

                        Kommentar

                        • smajlet
                          • January 2018
                          • 1374

                          #27
                          Klicka på bilden för större version

Namn: FA802AD1-F47E-4B6C-8F12-7E379D295CBD.jpeg
Visningar: 355
Storlek: 216,3 KB
ID: 2378748
                          Ursprungligen postat av Camenius
                          Rockzolid har MYCKET fina bakgrunder, bra val. Men du kommer att bli mer nöjd över dina rötter om de inte placeras i mitten, utan förskjuts lite åt höger eller vänster. Detta tack vare så kallade gyllene snittet. Håller med om miiaos önskemål... ös på med rötter och sten!
                          Har börjat titta på gyllene snittet, men förstår det så där

                          Har du några djupare förklaringar eller är det någon annan som vet hur den fungerar vad placeras i de olika rutorna och vad ska inte finnas där
                          Senast redigerad av smajlet; 24 January 2018, 21:53.

                          Kommentar

                          • Rufus
                            • January 2005
                            • 866

                            #28
                            Akvarium eller tavlor också för den delen, som vi tycker är intressanta har ofta ett djup i sig. Blicken stannar inte på en punkt utan söker sig vidare. Inte uppradat liksom. Nu är inte mitt kar t ex inte ett bra ex då jag låtit växter ta bort lite (ganska mkt) av den effekten. (Så duktig är jag inte heller)Att kolla på scapekar och fundera på varför man fastnar för vissa mer än andra kan vara en början. http://showcase.aquatic-gardeners.org/
                            // Annicka

                            Kommentar

                            • Rufus
                              • January 2005
                              • 866

                              #29
                              Att kolla på Tropica.com är också bra. Och våra egna duktiga , finns flera t ex https://www.zoopet.com/forum/forum/-...aping-min-resa
                              // Annicka

                              Kommentar

                              • smajlet
                                • January 2018
                                • 1374

                                #30
                                Tänker jag rätt här
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...