550 liters Discus - Ett brutet löfte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Japp, men först täta 540 sedan skapa bästa möjliga förutsättningarna för Ivanacara Adoketa och mina corydoras goldstripe. Om det sedan kunde finnas någon tetra som inte tar eventuella yngel hade det ju varit super men det får jag fråga Maths och Mats om.

    samtidigt som detta projekt är det mina lekpar som skall motiveras. Satt ett par timmar framför de stora diskusarna för att se om jag kan hitta tendens till lek, men inte då.

    hemma har jag ett tomt yngel kar...... det får vänta tills det är dax igen. Ja sedan är the gang förenat igen. Känns som det gick väldigt smärtfritt, hoppas på lite lugn nu istället för allt bråkande. Vi får väl se.

    Så nu är alltså mitt andra 540 tomt på diskus. Här skall försiktigt om inredas sedan skall mina tolv smådiskusar flytta in....

    Ja det var planen för de närmaste veckorna

    sedan när 540 är klart är det dax för 450 och sedan 720 men då är vi nog framme vid årskiftet..... så lite planer finns allt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Skönt att läsa att du redan planerar framåt!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja du ICC, jag är ledsen för mitt misslyckande , och att även din tio dog....kommande helg är jag i Trollhättan på nordiska diskus sälskapets årsmöte. Det blir föredrag, diskus snack och gemensam middag. Hoppas verkligen det får mig att tända till igen. Fast lågan har inte slocknat. Är i min kära lokal nu och njuter av alla fiskar som verkar må bra . Även om det ännu inte blivit något smått. Det blir att lägga all sin energi på att trigga igång lek här nu......
    så finns det förhoppningsvis nya diskusar att hämta i februari mars istället....
    just nu sitter jag och njuter framför Malawi karet, funderar på om jag inte skulle ha ett till med mbuna, får bara vänta på att MF yngel efter vildfångade zebra har växt till sig

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Näää, vilken trist avslut på månaden. Ingen Merca, inga smådiskus, smutsig hund och fläckig matta.
    Igår efter att jag kom hem skippade jag internet över lag. Satte mig istället ner med kalendern och planerade ifall jag skulle ta ett tripp upp till Göteborg i helgen och hitta på något kul, med avslut i akvarieaffär samt höra med dig om det var läge att hämta/köpa diskusarna som vi pratat om. Trist att läsa att de inte finns längre. Men jag hoppas så innerligt att det inte knäcker dig. Du har ju så många andra fina diskus som förväntar sig din uppmärksamhet.
    Då tar jag omfall och planerar besök i akvarieaffärer med Apistogramma jakt i närområdet istället. Hoppas istället på Göteborgsutflykt med Zoopet träff och besök i er trevliga lokal framöver, och när ditt personliga flyt åter infinner sig.
    Senast redigerad av ICC; 01 October 2019, 13:10.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Lite glädje iallafall, nu simmar båda ivanacara adoketa tillsammans och det som är jag tror är hanen försöker locka med sig honan till sin grotta samtidigt som han försöker hålla undan nyckelhålcikliderna som verkar intresserade fast nu tröttnade honan och simmade tillbaka till sin sida, hanen simmade in i sin grotta igen.
    Nä bannemig, han ger inte upp nu är han borta vid honan igen.....och detta händer naturligtvis nu när jag håller på att suga ut det gamla vattnet , skall fylla på med nytt sedan och då är de väl försvunna igen......

    vad roligt det skall bli när jag kan täta 540 och köra igång ett kar för bara dem. Annars älskar jag fiskarna i detta kar. Favoritkombinationer här i mina kar.
    Hoppas nu bara det blir bra när jag flyttar ihop diskusarna. Curilenquer skall ju flytta in hos San Merah. Hoppas att det skall bli lite balans och alla bråk skall sluta.

    Vi får väl se, om det blir pannkaka eller något bra....

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Har suttit och lidit med dig, men inte postat mitt medkännande då du har hoppat ner i tunnan själv. Nu när du skriver det själv så kan jag skriva det jag tänkte först. Har man allt för bråttom så hinner man inte med att tänka, för din del så gäller det väl i dubbel betydelse.

    Men jag klandrar dig inte, härligt med de som vågar och kastar sig ut i det okända.
    Detta är tyvärr jag i ett nötskal, men det har oftast gått bra....men som sagt, allt som har hänt mig bottnar i okunskap och fullframfart....( mitt utryck för mig, fullframfart....hm....stämmer tyvärr lite med krocken också...) så det är helt ok att säga det Maths och jag vet att det är precis det jag gjort fel.

    jag har kärt mig mycket nu genom mina misstag, men inser att det säkert kommer fler.....jag kör vidare men nu lite klokare (kanske)

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Manado
    Tråkigt att läsa om bil och fiskar. Hoppas det löser sig. Lycka till Thomas!
    Allt löser sig alltid på det ena eller andra sättet,

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Har suttit och lidit med dig, men inte postat mitt medkännande då du har hoppat ner i tunnan själv. Nu när du skriver det själv så kan jag skriva det jag tänkte först. Har man allt för bråttom så hinner man inte med att tänka, för din del så gäller det väl i dubbel betydelse.

    Men jag klandrar dig inte, härligt med de som vågar och kastar sig ut i det okända.

    Lämna en kommentar:


  • Manado
    svarade
    Tråkigt att läsa om bil och fiskar. Hoppas det löser sig. Lycka till Thomas!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av smajlet
    Men det var som själve .... vilken otur du har

    Mycket tråkigt att läsa.
    Lider åxå med dig Thomas, du har fått stå ut med mycket saker nu.

    Tycker jag har haft det jobbigt men det är inget mot vad du nu har råkat ut för..

    Mvh
    Kanske jag helt enkelt gnäller för mycket
    det känns jobbigt men det känns som alla problem jag råkat ut för beror på mina egna misstag...

    man måste lära sig gå innan man kan springs heter det ju..... känns som jag ännu inte går helt stadigt. Jag har helt enkelt haft för bråttom.

    Nu startar jag om, fem lekpar är i kuberna. Rom några gånger men ännu inte mer. Men jag håller tummarna för att det skall komma igång snart.

    allt var iallafall bra i lokalen och nu är jag hemma och skall flytta ihop mina bruna i ett kar. Så jag kör vidare.

    Håller tummarna för dina diskus nu att du får rätsida på detta.

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Men det var som själve .... vilken otur du har

    Mycket tråkigt att läsa.
    Lider åxå med dig Thomas, du har fått stå ut med mycket saker nu.

    Tycker jag har haft det jobbigt men det är inget mot vad du nu har råkat ut för..

    Mvh

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Men, nu blev det jädra trist läsning igen...
    Fan, vad tråkigt att det har gått så illa. Hoppas du snart kan få tillbaka lust och feeling!
    Tack, den kommer snabbt men just nu är det tungt på flera plan. Risken är stor att det inte är lönt att reparera bilen.... Men så fort de praktiska bitarna faller på plats är jag på det igen

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Men, nu blev det jädra trist läsning igen...
    Fan, vad tråkigt att det har gått så illa. Hoppas du snart kan få tillbaka lust och feeling!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Men det var väl själva f*** vad är det för hemskt som händer, lider också med dig, oktober var ingen bra månad alls . Förstår så väl att du tappar sugen.

    //Inger
    Tack Inger. Nä ibland är det bara för mycket skit på en gång..... kom hem vid lunch för att ta hand om de döda..och tog på samma gång en promenad med Nikki. Hon hittade en stor hög hundbajs att rulla sig i ..... inte direkt livshotande men nu orkar jag inte mer skit, ringde jobbet och tog resten av dagen ledigt, av personliga skäl. Alldeles nyss tappade jag en hel mugg kaffe här på mattan.....första tanken, muggen höll, andra tanken Mattan......... men ge mig lite tid så är jag tillbaka igen.,

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Men det var väl själva f*** vad är det för hemskt som händer, lider också med dig, oktober var ingen bra månad alls . Förstår så väl att du tappar sugen.

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...