Timpins 412L sydamerikanskt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BluesMan-63
    • December 2013
    • 99

    #46
    Hallå!

    Hur går det med grymtanken??
    Det var ett tag sen du uppdaterade..

    Nyfiken ju..
    Ha det bra
    //Lars

    Kommentar

    • timpin

      • July 2013
      • 94

      #47
      Ursprungligen postat av BluesMan-63
      Hallå!

      Hur går det med grymtanken??
      Det var ett tag sen du uppdaterade..

      Nyfiken ju..
      Det går fint men långsamt! Jag har börjat jobba i en annan stad precis så jag är inte hemma under veckorna.

      Min närmsta planering nu är att gå ut och leta lite sten när snön och isen har smält så jag kan få till ett ordentlig stenröse i vänstra hörnet. Jag ska också ut och leta efter lite "pinnar" som ska gå från botten till ytan och ha vid stenröset, byta ut sen lilla roten jag har nu då jag inte tycker den passar. Har lagt i lite eklöv och brunat ner vattnet med alkottar.

      När första lönen kommer så blir det förhoppningsvis lite nya firrar och växter, tänkte försöka få i någon/några rödaktiga växter för att bryta av lite. Men allt har flutit på bra med karet, inga missöden än

      Ska även göra lite modd vid filtret då fiskar kommer in bakom roten samt så småningom uppgradera nuvarande pumpen på 1000 l/h till den större på 1500 l/h.

      Ska uppdatera så fort jag får tid Kul att ni följer och är intresserade!

      Kommentar

      • timpin

        • July 2013
        • 94

        #48
        Jag kan ju bjussa på en bild faktiskt, den är några veckor gammal. Sen bilden togs har löven sjunkit, växterna har tagit sig lite mer, några nävar musselblommor som flyter på ytan och jag har försökt att gula ner vattnet lite. Det är ju långt ifrån färdigt med scapen och ljussättningen så ni får ha lite fantasi med hur det kan se ut framöver

        Längtar tills red back-scalarerna och övriga firrar kan koppas in!
        Bifogade filer
        Senast redigerad av timpin; 03 February 2014, 22:22.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #49
          Detta blir fint som snus!

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            #50
            Jag blir helt lyrisk när jag ser ditt kar, vilken känsla du fått till.
            Det är så jag vill trycka Ctrl+C och Ctrl+V
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #51
              Äckligt snyggt det är redan nu. Tänk hur det kommer se ut om ett halvår när allt satt sig! Aaaaaaaaah!!

              Skickat från min C6903 via Tapatalk

              Kommentar

              • BluesMan-63
                • December 2013
                • 99

                #52
                Jäkligt snyggt, riktigt bra alltså.. ser fram emot fler bilder framöver..
                Ha det bra
                //Lars

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #53
                  Det blir lite som att jag tappar ord. Märker ju att andra som Hannesc fläskar på med "äckligt" snyggt. Men det räcker inte riktigt till det heller. Jag gillar kar som har en sk. Zen-känsla. En känsla av lugn och harmoni, som en bäck som porlar lite stilla. Vallisnerian som böljar gör ju att det känns lite som ett vattendrag. Film kanske? Please?
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • timpin

                    • July 2013
                    • 94

                    #54
                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Det blir lite som att jag tappar ord. Märker ju att andra som Hannesc fläskar på med "äckligt" snyggt. Men det räcker inte riktigt till det heller. Jag gillar kar som har en sk. Zen-känsla. En känsla av lugn och harmoni, som en bäck som porlar lite stilla. Vallisnerian som böljar gör ju att det känns lite som ett vattendrag. Film kanske? Please?
                    Man tackar Jag filmar gärna karet, men det är inte så mycket att filma än så länge bara.. Men när invånarna har ökats på och jag har fått till de andra delarna lite mer så ska jag försöka få ihop en film!

                    Kul att ni gillar det

                    Kommentar

                    • flygrc
                      • June 2006
                      • 2755

                      #55
                      Hur är läget för karet med Zoopets häftigaste inredning?
                      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                      Kommentar

                      • timpin

                        • July 2013
                        • 94

                        #56
                        Ursprungligen postat av flygrc
                        Hur är läget för karet med Zoopets häftigaste inredning?
                        Sorry för min extreeeeemt dåliga uppdateringsfrekvens!

                        Jo tack läget är bra Lite stiltje nu tyvärr, jobbar på annan ort så tiden räcker inte riktigt till. Men på söndag åker jag till Göteborg och hämtar scalarer och kanske lite annat smått och gott, ska försöka slänga upp något efter det! Har även gjort lite små moddar i inredningen sen sist så lite har det gått framåt.

                        Återkommer

                        Kommentar

                        • Skrolle
                          • February 2014
                          • 35

                          #57
                          Grymt fint akvarium du fått till. Behandlade du roten innan du stoppade i den?

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #58
                            Det finns info om hur Timpin hanterade roten från inlägg 17 och framåt. Du kan se en hel del på inlägg 25 också.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • timpin

                              • July 2013
                              • 94

                              #59
                              Ursprungligen postat av Skrolle
                              Grymt fint akvarium du fått till. Behandlade du roten innan du stoppade i den?
                              Som det skrevs här så är mycket beskrivet tidigare.

                              Men jag har inte behandlat den alls. Det jag har gjort är att spolat av den noggrant med högtryckstvätt, plockat bort delar som var murkna eller dåliga, tagit bort den bark och mossa som fanns på och sedan låtit den ligga i en damm några dagar för att dels lakas ur lite extra men även för att den skulle suga åt sig vatten och sjunka snabbare.

                              En del pratar om att man ska lacka rötter, koka rötter och liknande men dom erfarenheterna jag har är att det är överskattat och så länge det är trä från bra träslag (hårt och tåligt och inte från barrträd) så räcker det långt med att skölja ordentligt med varmvatten.


                              Skickas från min iPhone via Tapatalk

                              Kommentar

                              • timpin

                                • July 2013
                                • 94

                                #60
                                Nu var det dax igen

                                Har blivit lite mer invånare sen sist och lite pill med inredningen. Känns riktigt gött att äntligen har fått in Manacapuro-Scalarer! Även 2st Bolivianska fjärilsciklider har det blivit.
                                Nästa steg blir att göra mig av med Rosentetrorna som följde med från mitt förra kar och inte riktigt passar in längre. Förmodligen blir det ett större stim med Kardinaltetror som ska köpas in men jag har inte bestämt mig än. Kom gärna med tips på bra stimfisk

                                Ska sätta in någon form av nattbelysning har jag tänkt. Har några LED-slingor som jag ska testa.
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...