Malar, med gott & blandat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Hej!
    Se vem som är här igen! Woop woop!
    Jag har hur mycket som helst att skriva ikapp men idag får det bara bli en bild.
    Senast redigerad av Likan; 13 August 2016, 18:17.
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Killroy
      • July 2013
      • 40

      Vilken snygging
      http://akvariekarlskrona.se

      http://facebook.se/carlskronaakvarieforening

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        Jadu Linda!
        Nu släpade jag mig in hit för att kolla om det dykt upp någon uppdatering....

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          Halloj Linda!
          Kul att se att du är tillbaka Väntar nu spänt på att en bildbomb ska "trilla" in här
          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            Ursprungligen postat av Helene&Andreas
            Jadu Linda!
            Nu släpade jag mig in hit för att kolla om det dykt upp någon uppdatering....
            Haha ja jag kom inte längre... Skäms.
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Ursprungligen postat av heba
              Halloj Linda!
              Kul att se att du är tillbaka Väntar nu spänt på att en bildbomb ska "trilla" in här
              Den som väntar på något gott... :P
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                Eller hur! Jag har 5st sådana nu.
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Eller hur! Jag har 5st sådana nu.
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Axolotl2020
                    • August 2020
                    • 1

                    Ursprungligen postat av Likan
                    Helt rätt. Det håller jag faktiskt med om.

                    Skillnaden är dock noll respons här (förutom du) och typ 30 gilla på FB...
                    Exakt! Här sitter jag (galen i Ancistrus bland annat) och bara njuter av denna tråden och alla bilder. Zebramalen (Hypancistrus zebra, L046), är det något man kan beställa från sin zooaffär, tro?

                    Och OM något mot förmodan skulle hamna här mer än jag, så undrar jag: Är det någon som vet varför en gul Ancistrus (hona) kan tappa färgen helt och bli i det närmaste vit/vitgrå? Kan det vara något hormonellt efter att hon lagt ägg första gången? Kanske borde starta en tråd om det?

                    Har själv diverse (sex) små akvarium (skulle bara ha ett litet, sen kom Covid), diverse plastakvarium och en hög yngellådor, (som jag nu delvis byter ut mot ett 180 L Juwel Rio) samt tre 20 L Aquael Nano - varsitt för mina kampfiskhanar. Besättningen är Dvärgklogrodor (undervattensgrodor) Ancistrus, Sewilla Lineolata, Kampfiskar, Dvärgbotia och lite neontra och Endler som ytfyllnad. Och ett par rackare som jag inte kommer på namnet på, men som är ganska lika dvärgbotian. Alla trivs med varandra och lever i fullständigsymbios.

                    Kommentar

                    • Munin
                      • December 2020
                      • 658

                      Ursprungligen postat av Axolotl2020

                      Exakt! Här sitter jag (galen i Ancistrus bland annat) och bara njuter av denna tråden och alla bilder. Zebramalen (Hypancistrus zebra, L046), är det något man kan beställa från sin zooaffär, tro?

                      Och OM något mot förmodan skulle hamna här mer än jag, så undrar jag: Är det någon som vet varför en gul Ancistrus (hona) kan tappa färgen helt och bli i det närmaste vit/vitgrå? Kan det vara något hormonellt efter att hon lagt ägg första gången? Kanske borde starta en tråd om det?

                      Har själv diverse (sex) små akvarium (skulle bara ha ett litet, sen kom Covid), diverse plastakvarium och en hög yngellådor, (som jag nu delvis byter ut mot ett 180 L Juwel Rio) samt tre 20 L Aquael Nano - varsitt för mina kampfiskhanar. Besättningen är Dvärgklogrodor (undervattensgrodor) Ancistrus, Sewilla Lineolata, Kampfiskar, Dvärgbotia och lite neontra och Endler som ytfyllnad. Och ett par rackare som jag inte kommer på namnet på, men som är ganska lika dvärgbotian. Alla trivs med varandra och lever i fullständigsymbios.
                      L046 brukar gå att beställa men den är dyr och kräver bra vatten(både filtrering och värden som passar), du får nog läsa på i så fall den går bra att hålla i ett relativt litet akvarium men behöver stark ström och filtrering osv. Fiskar som tappar färgen brukar oftast vara stressade antingen av miljö, sjukdom eller dåligt vatten. Det verkar för övrigt som du har väldigt mycket fisk(och speciellt bottenlevande sådan) i ett relativt litet akvarium men jag kanske missförstår.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...